تزئین درخت عید پاک چگونه است؟

این درخت رنگی تزیین‌شده با تخم‌مرغ بسیار متداول شده است. همه ما درباره درخت کریمس شنیده‌ایم اما این شاخ و برگ شاد اکنون رقیبی بهاری در قالب درخت عید پاک دارد.

نبض ما – این درختان با نام درختان تخم‌مرغ عید پاک هم خوانده می‌شوند. این درخت‌ها از شاخه‌های درختی ساخته شده‌اند که در یک گلدان در خانه شما یا خارج از آن قرار گرفته و با تخم‌مرغ‌ها و تزئینات رنگارنگ عید پاک تزیین شده‎اند.

می‌توان از تخم‌مرغ‌های واقعی که خالی شده‌اند و بر روی آن نقاشی شده یا تخم‌مرغ‌های پلاستیکی، چوبی یا شکلاتی برای تزیین درخت عید پاک استفاده کرد.

تاریخ عید پاک در ایران

تخم مرغ سمبل زندگی است پس این درختان هم نمادی از زندگی جدید با آغاز بهار هستند. این درختان نه تنها برای عید پاک بلکه برای کریسمس، انقلاب تابستانی و روز اول ماه می نیز تزیین می شوند.

اگر چه به نظر می‌رسد تزیین درخت عید پاک در ایالات متحده آغاز شده باشد، اما در حقیقت درختان عید پاک یک سنت آلمانی هستند. هر چند که در ایالات متحده بیش از همه کشورها در حال رشد است و در حال حاضر این روند در انگلستان نیز آغاز شده است.

درخت معروف عید پاک

به احتمال زیاد معروف‌ترین درخت عید پاک درخت سیب Saalfelder Ostereierbaum در مزرعه وولکر کرفت در آلمان است. کرفت و خانواده‌اش این درخت را بین سال‌های 1965 تا 2015 تزیین کردند.

آن‌ها این کار را با 18 تخم مرغ پلاستیکی شروع کردند. آن‌ها این کار را برای سال‌ها ادامه دادند و سالانه حدود 700 تخم‌مرغ به آن اضافه کردند تا جایی که در سال 2012 تعداد آن‌ها به بیش از 10000 تخم مرغ رسید.

تا سال 2015 که تخم‌مرغ‌ها از درخت برداشته شد دیگر تخم‌مرغی به آن اضافه نشده بود.

چطور درخت عید پاک خود را بسازیم؟

برای ساخت یک درخت عید پاک برای داخل خانه، تنها مقداری آب، سنگ ریزه یا اسفنج در داخل یک گلدان یا سطل یخ قرار دهید و یک شاخه درخت را تا حد امکان با جوانه‌هایش، در داخل گلدان قرار دهید. شاخه‌های ماگنولیا یا درختان گیلاس دوست داشتنی هستند.

سپس از یک سوزن بزرگ استفاده کنید و با دقت دو سوراخ در بالای هر نوع تخم‌مرغی که استفاده می‌کنید ایجاد کنید، از سوزن برای رد کردن روبان یا پنبه از سوراخ‌ها استفاده کنید تا تخم‌مرغ‌ها را در شاخه‌ها آویزان کنید.

تزیینات عید پاک هم زیبا به نظر می‌رسند. از کودکان بخواهید تا نقاشی بکشند و آن را رنگ کرده و برش بزنند، تا آن‌ها را به درخت آویزان کنیم. تخم‌مرغ‌ها و تزیینات ضد آب دکوراسیون عید پاک را در باغ بگذاریم.

درخت عید پاک

چگونه تخم‌مرغ‌های واقعی را به درخت آویزان کنیم؟

یک بعد از ظهر در خانه برای ساخت تخم‌مرغ‌های خود داشته باشید. نوارهای کوچک در دو طرف انتهایی تخم‌مرغ قرار دهید، از یک سوزن خیاطی استفاده کنید و سوراخی در دو طرف تخم‌مرغ بر روی نوار ایجاد کنید.

سوزن را به داخل تخم‌مرغ بزنید تا زرده باز شود، با فوت کردن در سوراخ بالایی محتویات تخم‌مرغ را در داخل یک ظرف خالی کنید.

پس از خالی کردن محتوای تخم‌مرغ نوارها را آهسته از آن جدا کنید سپس ان را با رنگ‌های روشن تزیین و نقاشی کنید. در صورت امکان آن‌ها را با یک جلا دهنده براق کنید.

 تیم ترجمه نبض ما

4.5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید