آنچه باید قبل از عمل جراحی کودک بدانید

کمک به آماده سازی کودکان قبل از عمل جراحی در کنار انتخاب یک جراح مناسب یکی از مهم ترین چیزهایی است که پدر و مادر می توانند هنگامی که فرزند نیازمند عمل جراحی باشد، انجام دهند.

نبض ما– به عنوان والدین ، شما باید مطمئن شوید که کودک تان برای انجام عمل جراحی بدون این که با اطلاعات نادرست بترسد یا آسیب ببیند آماده گردد.

جراح ممکن است در امر آماده سازی فرزندتان به شما کمک کند اما شما مسئول توضیح اطلاعات مربوط به عمل جراحی به فرزندتان هستید به نحوی که فرزندتان قبل از عمل جراحی نترسد.

کودکان قبل از عمل جراحی نیازمند آماده سازی احساسی بیشتری به نسبت بزرگسالان هستند و راحت تر با اطلاعات داده شده سراسیمه می شوند. نکات ساده ارائه شده در این جا می تواند به کاهش استرس کودک قبل از عمل جراحی کمک کند.

در واقع، کودکی که سن مناسبی دارد و انتظار واقع بینانه و اطلاعات مناسب از آن چه اتفاق می افتد دارد، می تواند داوطلب مناسبی برای عمل جراحی باشد. یکی از نکات  کلیدی، ارایه اطلاعاتی که فرزند شما میتواند آن را بدون توضیحات بیش از حد یعنی اطلاعاتی که نادرست یا گیج کننده است درک نماید.

قبل از عمل جراحی کودک

قبل از عمل جراحی با جراح فرزندتان صحبت کنید

اگر فرزندتان هنوز از انجام عمل جراحی آگاه نیست زمانی را برای صحبت با جراح در نظر بگیرید تا اطلاعات پایه ای را قبل از توضیح آن برای فرزندتان از پزشک دریافت نمایید. بدین صورت شما برای سوال های کودک تان به هنگام صحبت با او پاسخ هایی دارید.

چیزهای مهمی هستند که شما باید در مورد سلامتی کودک تان به جراح  بگویید. به یاد داشته باشید که سابقه پزشکی مادر ممکن است به اندازه سلامتی کودک اهمیت داشته باشد.

سوالات مربوط به مصرف دارو ممکن است برای بیمار عجیب و غریب باشد لذا سوالات براساس عادت های مادر است. در نقطه مقابل آن در مورد نوجوان ممکن است در گذشته داروهایی را مصرف کرده باشد.

هنگام آماده شدن برای عمل جراحی به علاوه اطلاعات کلی، نیاز است تا اطلاعاتی مخصوص سن کودک در اختیار کودک بگذارید.  درک خطرات جراحی می تواند به شما کمک کند که تصمیم گیری دقیق تر داشته باشید.

وقت بگذارید تا در مورد بیهوشی از جمله نوع بیهوشی که استفاده خواهد شد، چه کسی بیهوشی را انجام می دهد و دیگر موارد اطلاعاتی کسب نمایید.

آماده سازی بیمار قبل-از-عمل-جراحی

آنچه نباید قبل از عمل جراحی به فرزند خود بگویید

دید کودک نسبت به عمل جراحی می تواند با دید بزرگسالان بسیار متفاوت باشد.

در مورد بیمار بالغ جراح نیازمند توضیح این مورد که بیمار نباید هیچ گونه کار اشتباهی انجام دهد و عمل آپاندیسیت آن ها به خاطر تنبیه کار بد آن ها نیست. در مورد کودکان مواردی که ممکن است نیاز باشد تا برای او توضیح داده شود ممکن است برای شخص بالغ تعجب برانگیز باشد.

اطلاعات گروه های سنی مختلف

بر اساس سن کودک تان صحبت ها و نحوه آماده سازی متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، نوجوانان می توانند به آسانی درک کنند که یک جراحی چند هفته پیش برنامه ریزی شده است. اما یک کودک پیش دبستانی ممکن است چند هفته ای بپرسد: «آیا جراحی من فردا است؟» و سوالات دیگر نظیر «هنوز به وقت عمل مانده است؟»

برعکس، یک نوجوان ممکن است داشتن یک عمل جراحی را با گفتن «دکتر به داخل شکم نگاه می کند و حال تو را بهتر می کند» به خوبی درک نکند و بهتر است از منابع آنلاین و غیر قابل اتکا که ممکن است اطلاعات نامناسبی ارایه نماید ، آگاه باشید.

رشته جراحی کودکان

آماده سازی والدین قبل از عمل جراحی 

هنگامی که اقدام به آماده کردن فرزند خود نمودید و در این کار موفق شدید زمان آن است که به عقب برگردید و یک لحظه درباره خودتان بیندیشید.

آماده سازی خود را برای عمل جراحی کودک تان از یاد نبرید. خود را برای عمل جراحی کودک تان آماده کنید.

تا بتوانید بهترین حمایت ها را برای کودک خود داشته باشید، مراقب احساسات و گاهی اوقات فیزیک خود (بله، حتی هنگامی که فرزندتان عمل جراحی دارد شما به خواب نیاز دارید) و مواردی که در طول زمان استرس زا هستند باشید.

والدین عزیز؛  ممکن است شما از یادگیری نحوه برخورد با اضطراب جراحی به اندازه فرزندتان سود ببرید.

در روزهای قبل از عمل جراحی، کودک شما ممکن است به انجام برخی از آزمایش های خون نیاز داشته باشد. ممکن است بپرسید چرا این آزمایشات انجام می شود و نتایج آن چیست لذا درباره آزمایش های قبل از عمل جراحی اطلاعاتی کسب نمایید.

تیم ترجمه نبض ما

4.8/5 - (6 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید