کاربرد هایفوتراپی در سفتی پوست صورت

سفت کردن و لیفتینگ پوست به کمک امواج شدید و متمرکز فراصوت یعنی هایفوتراپی که یک روش جدید و نو در زمینه زیبایی و لیفتینگ پوست به حساب می آید.

نبض ما– در دهه های گذشته نشان داده شده بود که امواج فراصوت ابزاری بسیار موثر برای درمان های مختلف پزشکی است. اما در سال های اخیر این ابزار به یک تکنولوژی مورد استفاده در زمینه زیبایی هم تبدیل شده است. هایفوتراپی تکنولوژی ای که نتایج بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت بدون این که نیاز به جراحی داشته باشد.

به عنوان یک فرآیند درمانی ضدپیری، هایفو می تواند به سفت شدن، لیفت و جوانی پوست صورت، گردن و سینه شما کمک کند و این در حالی است که ظاهر طبیعی آن همچنان حفظ می گردد.

هایفوتراپی پوست می تواند پاسخگوی نیازمندی های زیبایی زیر باشد:

  • جوان سازی صورت با افزایش ساخت کلاژن جدید
  • لیفتینگ پوست صورت و گردن از طریق متراکم کردن کلاژن
  • لاغرکردن و شکل دادن به بدن با استفاده از پالس های متمرکز شده فراصوت، از طریق شکستن سلول های چربی، لیپولیز و کشیدگی پوست

نحوه کارکرد هایفو برای زیباسازی پوست

زمانی که مقدار زیادی کلاژن و الاستین در لایه درمیس پوست وجود داشته باشند، پوست ما سفت و کشیده باقی خواهد ماند. هنگامی که بدن تولید کلاژن خود را کاهش می دهد، لایه های بالایی پوست شروع به چروک شدن و شل شدن می کنند.

به همین خاطر، برای برگشت دادن به این فرآیند، HIFU، با ارسال انرژی فراصوت به لایه درمیس، رشد کلاژن را تحریک می کند. موج دارای انرژی موجب بروز مقدار کمی آسیب دیدگی برای بافت پوستی می شود. با این حال، به محض بهبودی، پوست کلاژن جدید برای کشیده شدن بیشتر پوست تولید خواهد کرد.

برای رسیدن به این هدف، هایفو لازم است که چهار لایه مختلف پوست را که بر روی ظاهر فیزیکی تاثیر می گذارند هدف قرار دهد. این چهار لایه عبارتند از: اپیدرم، درمیس، چربی های زیرپوستی و سیستم عضلانی آپونوراتیک سطحی. به همین دلیل، هر یک از کارتریج های مختلف برای همگرا کردن امواج فراصوت در عمق خاصی از لایه های پوست طراحی شده است.

پس از یک جلسه از انجام این درمان، پوست بیمار به طور پیوسته با ساخت کلاژن های جدید رو به بهبودی می آورد.

لذا مزیت بزرگ استفاده از این روش رسیدن به نتیجه مطلوب پس از تنها یک جلسه است. همچنین نتایج قابل توجه را تا 6 ماه بعد از درمان می توانید مشاهده نمایید.

چه کسانی کاندید استفاده از این روش هستند؟

افرادی که به چهل سالگی وارد شده اند و با نشانه های قابل مشاهده پیری مواجه هستند، کاندیداهای ایده آلی برای هایفوتراپی هستند. پوست شل و آویزان، چین و چروک اطراف چشم، خطوط باریک صورت و سایر موارد مشابه، به خوبی می توانند با این روش درمان شوند و نتیجه کار درست از جلسه اول دیده خواهد شد.

مزایای هایفوتراپی در یک نگاه

  • کاهش قابل توجهی در علائم قابل مشاهده ای مانند خطوط باریک و چین و چروک های عمیق
  • کشیده شدن و سفت شدن پوست
  • ثبات و استحکام در توناژ پوست
  • الاستیسیته قابل توجه پوست
  • کاهش سیاهی دور و زیر چشم
  • کارایی قابل توجه در از بین بردن علائم کشیدگی پوست پس از دوران بارداری
  • سهولت در حذف منافذ بزرگ
  • بهبود شکل صورت و چانه
  • درمانی موثر برای آکنه، جوش و لک
  • بدون نیاز به بیهوشی
  • مشاهده سریع نتایج
  • تقریبا بدون درد
  • مورد استفاده برای پوست های مختلف

آیا هایفوتراپی درد دارد؟

اکثر بیماران زمانی که اشعه های فراصوت به پوست آن ها می رسد کمی احساس ناخوشایند دارند.

درمان هایفو چند دقیقه طول می کشد؟

بسته به محل انتخاب شده برای درمان و طرح پیش بینی شده برای درمان، مدت زمانی بین 30 الی 90 دقیقه برای هر بیمار طول خواهد کشید.

آیا هایفوتراپی اثرات جانبی و عوارضی هم دارد؟

بیماران ممکن است پس از گذشت چند روز از درمان همچنان قرمزی پوست خود را مشاهده کنند. همچنین کمی تورم خفیف، سوزن شدن و یا حساسیت به درد هم ممکن است به صورت موقت به سراغ شما بیاید. مقداری کبودی و حساسیت پوست هم از عوارضی به حساب می آیند که شیوع کمتری دارند.

هایفوتراپی می تواند پروستات را درمان کند. در این مطلب با شیوه هایفوتراپی پروستات آشنا شوید.

نتایج چه مدت دوام می آورند؟

شما می توانید نتایجی سریع و قابل مشاهده را پس از درمان ببینید. همچنین ممکن است برای دیدن نتایج بهبود یافته، به زمانی بین 3 الی 7 ماه پس از درمان نیاز داشته باشید. همچنین نتایج معمولا تا یک سال دوام می آورند. البته باید توجه داشته باشید که این موارد بسته به هر شخص می تواند متفاوت باشد.

در نهایت لازم است بدانید که کسانی که هایفوتراپی انجام داده اند، می توانند روش های زیبایی دیگر را هم بر روی پوست خود انجام دهند اما یک سری محدودیت ها و معیارهای مشخصی برای استفاده از چند درمان زیبایی به طور همزمان، وجود دارد. لذا لازم است که پیش از انجام درمان مشاوره دقیقی با پزشک خود داشته باشید.

نبض ما– ترجمه: حسین مقدس زاده

منبع: vie-aesthetics

4.3/5 - (6 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید