چه رنگ مویی به پوست تان می آید؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از رنگ کردن مو، از رنگ موی خود راضی نباشید. ممکن است شما متناسب با فرم صورت و رنگ پوست تان رنگ مناسبی انتخاب نکرده باشید. با ما همراه باشید تا با انتخاب بهترین رنگ مو برای پوست تان ، چهره تان را جذاب تر کنید.

نبض ما- امروزه تنوعی از رنگ مو،  برای هر نوع پوست و چهره ای در دسترس است و این تنوع باعث شده تا انتخاب آن ها برای ما کمی مشکل باشد. البته قبل از انتخاب رنگ مو باید به رنگ پوست، فرم صورت و سایر اجزاء صورت دقت کنیم. طراوت چهره شما با انتخاب رنگ مو برای پوست بیشتر شده و حس خوبی پیدا می کنید ولی در صورتی که رنگ مویی که انتخاب کرده اید، مناسب صورت شما نباشد و ممکن است چهره شما را بی رنگ و رو و یا رنگ پریده نشان دهد.

برای انتخاب رنگ مو باید به دیگر بخش ها و اجزاء صورت خود هم توجه کنید و هماهنگی بین رنگ ها و حتی رنگ چشم در نظر گرفته شود تا انتخاب مناسبی انجام شود. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب رنگ مو با آرایشگر خود صحبت کنید تا او با توجه به فرم چهره، رنگ پوست و رنگ چشم های تان بهترین گزینه را به شما معرفی کند.

رنگ موی مناسب برای چشم عسلی

رنگ مو برای چشم رنگی

به طور کلی تمام رنگ ها یا در گروه رنگ های سرد هستند و یا گرم. به همین دلیل، رنگ مو باید با رنگ پوست شما نوعی همخوانی داشته باشد. برای این کار شما می توانید در فضای باز و یا زیر نور آفتاب به رگ های مچ دست خود نگاه کنید.

اگر رگ ها، رنگ آبی واضح دارند بنابراین پوست شما از جمله پوست های با تن سرد است. اما در صورتی که رنگ رگ ها به سبز نزدیک باشد، شما دارای پوستی گرم هستید. اروپایی ها معمولا دارای پوستی با تن سرد و مردم آسیایی، معمولا دارای پوستی با تن گرم تر هستند. همچنین ممکن است پوست شما در گروه پوست های برنزه، روشن، سبزه، عاجی و یا متوسط  است.

در صورتی که چشم های شما رنگی (عسلی، سبز، میشی) و پوست صورت تان روشن است، بهتر است رنگ مویی انتخاب کنید تا کمی تضاد ایجاد کند و بهتر است رنگ های خیلی روشن را کنار بگذارید. مثلا می توانید از رنگ های مشکی و یا قهوه ای تیره استفاده کنید.

رنگ مو برای پوست سفید

اگر رنگ پوست شما سفید است باید بدانید که رنگ موی مناسب پوست شما با پوست های تیره تر، کاملا متفاوت است. برای پوست های روشن، بهتر است از رنگ هایی کمی گرم تر استفاده کنید. به عنوان مثال رنگ های قهوه ای روشن،  بلوند با هایلایت های تیره تر و قهوه ای روشن مناسب پوست های سفید است.

رنگ موهای مناسب پوست سفید

رنگ مو برای پوست گندمی

برای افرادی که پوست گندمی دارند، بهترین گزینه ها برای انتخاب رنگ مو، رنگی است که  بتواند تن پوست آن ها را خنثی کند. به عنوان مثال می توانید از رنگ های قرمز، طلایی و رنگ های تقریبا گرم استفاده کنید.

 به طور کلی اگر پوست شما کمی گندمی است می توانید از رنگ های شرابی و یا بلوند و اگر پوست شما دارای تن گرم و تیره تر است، می توانید از رنگ های عسلی استفاده کنید. بهتر است هنگام انتخاب رنگ مو،  رنگ مویی را مد نظر قرار دهید که باعث بالا رفتن سن شما  نشود و جوانی و شادابی چهره شما را حفظ کند.

رنگ مو برای پوست سبزه روشن

پوست سبزه به دو گروه سبزه روشن و سبزه تیره تقسیم می شود که انتخاب رنگ مو برای هر کدام هم متفاوت است. افرادی که پوست سبزه روشن دارند می توانند از رنگ هایی مانند بلوطی روشن، قهوه ای روشن و یا بلوند روشن استفاده کنند.

رنگ مو برای پوست سبزه تیره

افرادی که رنگ پوست آن ها سبزه تیره است و در گروه پوست های گرم قرار دارند، می توانند از رنگ های شکلاتی، بلوطی و  رنگ های قهوه ای سرد استفاده کنند. این نوع پوست ها باید رنگ های سرد را انتخاب کنند تا پوست آن ها کمی روشن تر به نظر برسد.

برای پوست سبزه چه رنگ موی خوبه

رنگ مو برای صورت چاق

افرادی که صورت چاقی دارند باید در انتخاب رنگ مو بسیار دقت کنند. بهتر است رنگ مویی انتخاب کنید که  چاقی صوت شما را دو برابر نکرده و در عوض کمی استخوانی تر به نظر برسید. برای این کار، می توانید از هایلایت استفاده کنید. به عنوان مثال قسمت بالای پیشانی کمی روشن تر و کناره های صورت را تیره تر استفاده کنید.

رنگ مو برای صورت لاغر

شکل صورت هر فردی با فرد دیگر متفاوت است و همین تنوع در ظاهر باید در انتخاب رنگ مو در نظر گرفته شود. به طور کلی، شکل صورت به چند دسته قابل تقسیم است. به عنوان مثال، صورت گرد، صورت بیضی شکل، صورت مربعی، صورت قلبی و یا مستطیلی.

در ابتدا، باید توجه کنید که فرم صورت شما در کدام یک از این دسته ها قرار می گیرد و پس از آن که فرم صورت خود را تشخیص دادید، این موضوع می تواند در انتخاب رنگ و یا مدل مو به شما کمک زیادی کند.

همانطور که می دانید، رنگ مو اثر زیادی بر چهره شما می گذارد و شما هر نوع رنگ مویی انتخاب کنید، تن رنگ بر چهره شما تاثیر گذاشته و در صورتی که رنگ مناسب پوست و چهره خود را انتخاب کرده باشید، زیبایی خاصی به چهره شما می بخشد.

افرادی که صورت لاغری دارند باید رنگ مویی استفاده کنند که صورت آن ها را پرتر نشان دهد و برای این کار، باید از رنگ های سرد استفاده کنند، زیرا رنگ های روشن باعث بازتر و پرتر نشان دادن صورت آن ها می شود. البته رنگ مویی که انتخاب می کنید،  اگر در قسمت ریشه، تیره تر و در ادامه موها روشن تر باشد، شکل صورت شما را گردتر نشان می دهد.

تیم ترجمه نبض ما

2.7/5 - (15 امتیاز)
منبع https://www.rd.com/health/beauty/best-hair-color-for-your-skin-tone/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم