استفاده از ماسک سیاه چه خطراتی دارد؟

ماسک سیاه کالای پرطرفداری است که این روزها در هر سالن آرایشی از آن استفاده می شود. در این مطلب درباره کاربرد ماسک سیاه صحبت می کنیم و ماسک سیاه چند بار در هفته و چه مدت زمانی باید استفاده شود.

نبض ما- مطمئنا داشتن پوستی زیبا، جز کلیدی از ظاهر ما است که تاثیر بسزایی در اعتماد به نفس و زندگی روزمره دارد. شواهدی وجود دارد که مشکلات پوستی ، مخصوصا مشکلاتی که مداوم باشند، تاثیرات روانی زیادی دارند. ماسک سیاه محصولی است که به تازگی روانه بازار شده و به عنوان درمانی برای مشکلات پوستی معرفی شده است. حال ببینیم آیا ماسک سیاه خوب است؟ آیا واقعا مفید است؟

آیا ماسک سیاه خوب است؟

ماسک سیاه کالای حرفه ای برای صورت است که بطور مستقیم بفروش می رسد. این ماسک تمیز کننده قوی صورت است و با بروز آکنه، جوش و جوش های سر سیاه مقابله می کند.

این درمانی است که مناسب افرادی است که از مشکلات پوستی رنج می برند و برای همه انواع پوست ها مناسب و هیچ گونه محدودیتی ندارد.

ماسک سیاه کاملا تحت آزمایشاتی نظیر آزمایش پوست و آزمایش های بالینی قرار گرفته است. در یکی از مطالعات انجام شده، 91% افرادی که از این ماسک برای اولین بار استفاده کرده اند نتیجه ی مثبت داشته اند.

93% از افرادی که از این ماسک طی یک دوره درمان کامل ماهیانه استفاده کرده اند، جوش های روی پوست شان از بین رفته است.

طرز استفاده از ماسک سیاه

ماسک سیاه بصورت لایه ای ضخیم بر روی ناحیه ی آسیب دیده از صورت قرار دهید طوری که با مو و چشم ها تماسی نداشته باشد.

این ماسک از زغال چوب بامبو ساخته شده است رنگ ماسک سیاه است.

ماسک سیاه چقدر باید روی صورت بماند؟

مدت زمان پیشنهادی برای استفاده از این ماسک 25 دقیقه است که در طی آن ترکیبات فعال وارد پوست شده و شروع به فعالیت می کنند. کم کم ماسک خشک شده و منعطف می شود. سپس ماسک ظاهر و بافت یک فیلم شفاف را می گیرد.

پس از 25 دقیقه به آرامی از انتهای ماسک کشیده و ماسک را از روی صورت بلند کنید. در این حالت ماسک به راحتی قابل کندن است. ممکن است مقداری از ماسک بر روی صورت شما باقی بماند که به راحتی با آب ولرم قابل شست و شو است.

سپس می توانید صورت خود را کاملا با آب ولرم بشویید.

ماسک سیاه

ماسک سیاه چند بار در هفته استفاده شود؟

برای بازدهی بیشتر پیشنهاد می شود تا از این ماسک هفته ای 3 بار استفاده کنید. ماسک سیاه برای درمان لازم است یک ماه به طور کامل استفاده شود.

ترکیبات ماسک سیاه

ترکیبات این ماسک چیزی است که آن را بدون شک موثر می کند و کیفیت آن را تضمین می کند. ماسک سیاه حاوی پارابن نیست.

پارابن ماده ای نگهدارنده است که شما بایستی بسیار مراقب پوست های حساس باشید چون ممکن است به این ماده آلرژی داشته باشید.

ماسک سیاه 4 ترکیب اصلی دارد که ویژگی های منحصر به فردی دارد.

زغال چوب بامبو

این نوع زغال پایه و اساس گیاهی دارد و برای سم زدایی و محافظت از پوست استفاده می شود. این زغال از دوران کهن استفاده شده است و خواص زیاد آن شناخته شده است.

زغال چوب بامبو به عنوان موثرترین ترکیبی است که پاک کننده پوست است. ترکیبات فعال آن از روی پوست جذب شده و منافذ پوست را از بین می برد و آلودگی ها و مواد مضر را از روی سطح پوست پاک می کند.

پرو ویتامین B5

ویتامین B5 ویتامینی است که مداوم در محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. این ویتامین همچنین با نام پانتنول شناخته می شود و سلامتی پوست شما را ارتقا می دهد و چندین خواص تایید شده ی مفید برای سلامتی شما دارد.

پرو ویتامین B5 مرطوب کننده است و پوست شما را نرم تر، منعطف تر و لطیف تر می کند. همچنین پروویتامین B5 خاصیت ضد التهابی دارد بطوریکه خارش و التهابات پوستی را تسکین می دهد.

راز زیبایی پوست صورت

روغن گریپ فروت

یکی دیگر از ترکیبات مهم ماسک سیاه ، روغن گریپ فروت است. این روغن ضروری برای پوست های چرب پیشنهاد می شود، زیرا  باعث می شود تا منافذ پوست بسته شده و جوش های سر سیاه را از بین برده و پوست آبرسانی بهتری شود. همچنین این روغن برای پوست های آسیب دیده مناسب است چون نرمی و لطافت بیشتری به پوست داده و جای زخم ها و جوش ها را از بین می برد.

روغن جوانه گندم

این روغن دارای ترکیب ارزشمندی است که برای سلامت پوست بسیار مفید است. این روغن از جوانه گندم گرفته می شود. روغن جوانه گندم ، آنتی اکسیدان، ترمیم کننده و احیا کننده ی پوست است. این روغن به پوست شما کمک می کند تا پوستی لطیف و انعطاف پذیر داشته باشید.

همچنین این روغن برای پوست تغذیه ای مناسب است و به جهت آبرسانی بسیار عالی برای پوست های خشک پیشنهاد می شود.

تیم ترجمه نبض ما

4.2/5 - (10 امتیاز)
منبع www.maigrir-center.fr

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. انجام پایان نامه کارشناسی ارشد می‌نویسد

    تیتر مطلب چرا همخونی نداشت من به دنبال خطرات استفاده از ماسک سیاه بودم پس هیچ خطراتی ندارد در کل؟

از پزشکان نبض‌ما بپرسید