برطرف کردن لکه های قهوه ای صورت با روش های خانگی

لکه های قهوه ای صورت را چگونه به طور طبیعی برطرف کنیم، آیا ماسک خانگی برای برطرف کردن لکه های خاکستری و قوه ای وجود دارد. در این مقاله با روش های خانگی درمان لکه های صورت آشنا می شویم.

نبض ما – اگر در پوست تان علائم سالخوردگی ایجاد شده، شاید بخواهید در مورد درمان های طبیعی که می توانید در خانه برای از بین بردن لکه های قهوه ای صورت تان انجام دهید، اطلاعاتی کسب کنید.

البته درمان های گران قیمت اسپا(SPA) و روش هایی که در مطب های پزشکان انجام می گیرد هم برای از بین بردن لکه های تیره روی پوست مؤثرند، اما اگر به دنبال درمان پایه ای و خانگی هستید، درمان های خانگی طبیعی و ساده ای وجود دارد که به کاهش لکه های روی صورت کمک می کند.

لیموترش

خواص آبلیمو برای از بین بردن لکه ها

سال هاست که لیمو در محصولاتی که برای صورت تولید می شوند، استفاده می شود. چرا که ویتامین سی بالایی دارد و به روشن شدن لکه های تیره پوست کمک می کند.

اگر در یخچال لیمو دارید، آن را چند ثانیه روی پیشخوان آشپزخانه بغلطانید و با دست کمی فشار دهید تا آب آن را از غشاهای لیمو خارج کنید.

سپس لیمو را به دو نیم کنید و آب آن را از صافی رد کنید و درون فنجان یا کاسه ای بریزید. پس از آن یک سواپ پنبه ای را درون آن زده و چند قطره از آبلیمو را روی لکه ها بزنید.

بگذارید آبلیمو خشک شود و بعد صورتتان را با آب سرد بشویید. این درمان را هر صبح و عصر تکرار کنید تا لکه ها محو شوند.

آبلیمو پوست را در برابر نور خورشید حساس می سازد، پس وقتی از این درمان استفاده می کنید، از ضد آفتاب استفاده کرده و کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

چهار خاصیت شگفت انگیز ماسک لیموترش را بدانید.

اسکراب آبلیمو؛ ماسک شکر و آبلیمو

مخلوط آبلیمو و شکر یک درمان خانگی عالی است. یک لیمو تازه را به دو نیم کنید و هسته های آن را با انگشت یا چنگال خارج کنید.

نصف قاشق غذاخوری شکر را درون یک کاسه کوچک یا فنجان ریخته و بخش برش خورده لیمو را به شکر آغشته کنید و روی لکه ها بمالید تا پوست مرده ای که روی لکه های تیره است کنده شود.

در نهایت پوست را پس از خشک شدن ترکیب شکر و لیمو، تمیز کنید. هر هفته این کار را تکرار کنید تا لکه ها کمرنگ تر شوند.

ویتامین E برای پوست

ماسک روغن ویتامین ای

متخصصان پوست و زیبایی سال هاست که از روغن ویتامین ای برای درمان های پوستی استفاده می کنند. ویتامین ای یک آنتی اکسیدان است که روغن آن سبب رادیکال های آزادی که سبب آسیب به پوست می شوند را هدف قرار می دهد.

روغن ویتامین ای را می توانید از فروشگاه ها خریداری کنید همچنین در مطب متخصصان پوست به عنوان بخشی از درمان، استفاده کنید.

می توان از آن به تنهایی یا در ترکیب با سایر مواد که به کاهش لکه های قهوه ای صورت کمک می کنند، استفاده کرد. اگر بطری روغن ویتامین ای خریداری کردید، تنها کاری که باید بکنید این است که کمی از آن را روی انگشت ریخته و به آرامی روی نواحی که لکه قهوه ای صورت و بدن وجود دارد را ماساژ دهید.

می توان این کار را هر شب قبل از خواب انجام داد. اگر کپسول ویتامین ای خریداری کردید، بخش خارجی آن را با سوزن یا قیچی کوچکی سوراخ کرده و روغن آن را روی انگشت بچکانید و روی پوست بمالید.

آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا

اگر تجربه آفتاب سوختگی دارید، می توانید از آلوئه ورا برای تسکین سوختگی استفاده کنید. آلوئه ورا دارای خواص تسکین دهنده است و می توان از آن برای درمان لکه های قوه ای صورت و بدن هم استفاده کرد.

ژل آلوئه ورا را به طور مستقیم روی لکه ها بمالید و به آرامی و حداقل به مدت 2 دقیقه ماساژ دهید. می توانید 2 بار در روز از این درمان خانگی استفاده کنید.

درمان خانگی دیگر برای لکه های قهوه ای صورت

برای کاهش لکه های قهوه ای صورت می توانید از لایه های سیب زمینی، باتر میلک، سرکه سیب و پاپایا (خربزه درختی) هم استفاده کنید. خواص سرکه سیب بی‌شمار است که یکی از آنها درمان همین لکه‌های قهوه‌ای صورت است.

درمان های خانگی معمولا بیشتر از کرم های لکه بردار زمان می برند تا اثر کنند. در مورد لکه های صورت خود که با این درمان های ساده خانگی از بین نمی روند، با یک پزشک مشورت کنید ممکن است کبد شما مشکلی داشته باشد چون یکی از مشکلات کبدی، لکه های کبدی است و به همین جهت شاید نیاز باشد با مراجعه به متخصص کبد و گوارش بیماری خود و برطرف شدن لکه ها را پیگیری کنید.

4.3/5 - (7 امتیاز)
منبع livestrong

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید