قد کوتاه چه قدی است و چگونه قد بلند شویم؟

به خاطر قد کوتاه خواستگار ندارید و از کوتاه قدی رنج می برید؟ به چه قدی، قد کوتاه می گوییم؟ شاید شما برای بلند شدن قد تلاش می کنید. یادتان باشد بلند شدن قد در یک هفته امکان پذیر نیست. با ما همراه باشید در این مقاله به شما چند ورزش برای بلند شدن قد و رهایی از قد کوتاه پیشنهاد می دهیم.

شاید شما بپرسید که آیا قد 150 کوتاه است؟ در یک پردازش آماری که توسط یکی از نرم افزارهای همسریابی در انگلستان صورت گرفته است، بر اساس داده هایی که از 20000 هزار فرد بریتانیایی در بین سنین 18 الی 30 ساله گرفته شده، ایده آل ترین قد برای آقایان عددی نزدیک به 173 سانتی متر و برای خانم ها حدود 165 سانتی متر تعیین شده است. با توجه به این آمار ، قد 160 ، قد کوتاه محسوب نمی شود.

واضح است که این آمار مربوط به انگلستان است. در انگلستان، میانگین قد مردان حدود 175 سانتی متر و میانگین قد خانم ها حدود 162 سانتی متر است و این نشان می دهد که آقایانی که قدشان از میانگین کمتر بوده و خانم هایی که قدشان از میانگین بیشتر بوده، از دید جامعه آماری مربوطه جذاب تر به نظر می آیند.

به صورت علمی می توان با استفاده از معیارهایی مانند شاخص BMI، قد و وزن متناسب خودمان را پیدا کنیم. علاوه بر این جدول هایی نیز برای قد و وزن متناسب برای کودکان و نوجوانان از مراجع مختلف در دسترس است. برای مثال برای یک جوان 20 ساله پسر وزن و قد ایده آل به ترتیب 70 کیلوگرم و 177 سانتی متر می باشد و برای یک دختر 20 ساله وزن و قد ایده آل به ترتیب 58 کیلوگرم و 163.3 سانتی متر است.

در صورتی که احساس می کنید قد کوتاهی دارید و دوست دارید که قد بکشید، روش هایی را در ادامه به شما معرفی می کنیم که شاید بتواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند.

وزن ایده آل متناسب با قد شما چند است؟ در این مقاله جدول تناسب قد و وزن و سن

را ببنید

روش هایی برای افزایش قد و بلند شدن قد با ورزش

در ادامه به روش های ورزشی و تغذیه ای که می تواند به افزایش قد شما کمک کند اشاره می کنیم. چرا که قد کوتاه درمان دارد.

بلند شدن قد با بارفیکس

معمولا اطرافیان به شما می گویند، بارفیکس بروید. ایا واقعا آویزان شدن قد را بلند میکند؟ آویزان شدن از میله بهترین راه برای غلبه بر مشکل قدی است. با وجودیکه بسیاری از مردم آن را درست نمی دانند اما از لحاظ علمی اثبات شده است که آویزان شدن به شما کمک می کند تا ماهیچه های خود را بکشید.

برای شروع می توانید میله را به جایی محکم آویزان کرده به طوری که بتواند وزن شما را تحمل کند. برای شروع می توانید به یک پرش کار خود را آغاز کرده و سپس سعی کنید که با کشش خود، انگشتان پایتان را به زمین برسانید. این کار را به مدت ده دقیقه در روز و به مدت سه ماه ادامه دهید.

آویزان شدن و کشش می تواند فشار ستون فقرات را دفع کرده و ژست شما را اصلاح کند. همچنین پشت شما سفت تر شده و قدرت گرفتن و پایداری کلی بدن بهبود می یابد.

دوچرخه سواری

در حین دوچرخه سواری، پاهای شما از طریق تمرین شدید، دچار کشش و حرکت شده که به جریان بهتر خون کمک می کند و باعث می شود عضلات انعطاف پذیرتر شوند تا بتوانند رشد کنند.

حرکات یوگا برای افزایش قد کوتاه

روی پاهایتان بایستید به طوری که همدیگر را لمس کنند.

کف دستانتان را به هم زده به طوری که نوک انگشتان روی هم قرار گیرد.

سپس به سمت عقب خم شوید و سعی کنید بازوهای خود را بکشید. نفس خود را به آرامی بیرون دهید در حالی که به جلو خم می شوید و سعی می کنید زمین را به آرامی لمس نمایید. دستانتان باید در راستای پاهایتان باشد و سرتان بتواند زانوهایتان را لمس کند.

حرکت بعدی این است که پای راست را به عقب حرکت دهید. دست را به آرامی بالا بیاورید و سر را به موقعیت عادی خود برگردانید بعد، پای چپ را به عقب بچرخانید. پای چپ شما باید به موازات پای راستتان باشد و انگشتانتان باید زمین را لمس کند. در حالی که این کار را انجام می دهید، نفس خود را به آرامی بیرون دهید.

کمر خود را به آرامی بالا ببرید، بازوهای خود را مستقیم نگه دارید و سر خود را با دستان خود همراستا کنید. بدنتان یک شکل قوس مانند می گیرد. سپس خود را خود را بالا بکشانید.

بدن خود را به روی زمین بیاورید. به طوری که زمین را با پای خود،زانو، سینه و کف دستان لمس کنید. سر خود را به عقب آورده و سعی کنید تا آنجا که ممکن است بکشید. در نهایت، خودتان را به بالا بکشانید و بر روی کف دست و پای خود بمانید.

چگونه قد کودکمان را افزایش دهیم؟ برای اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه نمایید.

بسکتبال

هنگامی که با توپ بسکتبال دریبل می زنید، دریبل باعث می شود که هر دو دست شما بهبود یابد و نه فقط دست غالبتان. هنگامی که هر دوی این دو دست به طور همزمان کار کند، کمک می کند تا به یک اندازه قد بکشند. لذا این ورزش نیز می تواند قد شما را افزایش دهد.

علاوه بر این بسکتبال ورزشی است که انواع پرش، دانک و گردش مفصل را دارد و علاوه بر ترشح آدرنالین و انعطاف پذیری، هدف اصلی آن رسیدن به سبد با بالاترین ارتفاع است. لذا می تواند به افزایش قد شما کمک ویژه ای نماید.

پیلاتس

بازوها را باز کنید. پاهایتان باید جدا از هم باشد. حالا پاهای خود را راست کنید تا توپ را به جلو ببرید. حالا آن را به عقب بیاورید به طوری که یک خط مستقیم با بدن خود بسازید. حالا سینه و سر خود را در حالی که آن ها را بالا نگه داشته اید، از توپ دور کنید و برای 5 ثانیه نگه دارید. این کار را تکرار کنید.

این ورزش شکم شما را تقویت می کند و بر قسمت پایینی بدن شما متمرکز است و از این رو کاری می کند تا انرژی عضلات شکمی شما افزایش یابد.

ایا شنا باعث بلند شدن قد میشود

شنا کردن یکی از بهترین تمرین ها برای افزایش قد است. شنا کردن با افزایش کشش رباط ها، تاندون ها و ستون فقرات، می تواند باعث افزایش قد کوتاه شود. بچه ها عموما به کلاس های شنا برده می شوند. نه فقط برای این که شنا یاد بگیرند بلکه برای این که با پا زدن و دست زدن به بدن مناسب تری دست پیدا کنند و دچار اضافه وزن نشوند.

برخی حرکات کششی

یکی از بهترین روش های انجام روش کشش، کشش ایستاده است. هر دو دست را به سمت بالا ببرید و با قرار دادن کف دست ها روی هم آن ها را به هم متصل کنید. سپس بدن را به یک سمت کش دهید. کشش جانبی یکی از موثر ترین تمرینات کششی برای افزایش قد است.

یکی دیگر از حرکات کششی، موقعیت جهشی است. در موقعیت جهش قرار گرفته و سر خود را به بالا بیاورید. سپس یک پایتان را به آهستگی به عقب برده به طوری که وزن بدن به روی یک پا و زانوی پای دیگر قرار گیرد. سپس دست ها را روی هم قرار داده و در حالی که سرتان را به صورت کشیده به بالا نگه داشته اید، بازوهایتان را بالا بیاورید. این تمرین به خوبی ماهیچه های پشت را کشیده کرده و کمی هم بر ماهیچه های شکم تاثیر می گذارد.

حرکت دیگر، حرکت کبری است. بر روی شکم خود خوابیده بالاتنه را به آرامی بالا بیاورید. لازم به ذکر است تغییر موقعیت باید بسیار آهسته باشد. تا جایی که می توانید بدن خود را خم کرده و بکشید.

تغذیه مناسب برای افزایش قد

رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی سبزیجات، میوه ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها می تواند به شما کمک کند. هرچند بدن بعد از 18 سالگی مقدار کمی هورمون رشد ترشح می کند اما هنوز هم می توانید تولید خود را با خوردن درست، افزایش دهید.

یک رژیم غذایی سالم باید در پروتئین ها، چربی های ضروری، کربوهیدرات های پیچیده و تمام مواد مغذی و ویتامین ها سرشار باشد. شیر، گوشت بدون چربی، سبزیجات برگدار و آجیل باید پایه های رژیم غذایی شما برای افزایش قد باشند.

کلسیم برای رشد و نگهداری استخوان های قوی ضروری است و به عنوان یک تقویت کننده قدی عمل می کند. شیر منبع عالی کلسیم است. علاوه بر این، دارای ویتامین A است که کلسیم را در بدن حفظ می کند. همچنین حاوی پروتئین است که در ساخت سلول ها به بدن کمک می کند.

علاوه بر شیر، غذاهای لبنی نیز تاثیر زیادی بر افزایش قد دارند. غذاهای لبنی مانند پنیر، ماست، خامه و بستنی حاوی ویتامین A، B، D و E هستند و همچنین دارای پروتئین و کلسیم می باشند. ویتامین D و کلسیم برای رشد ضروری است. کمبود ویتامین D می تواند منجر به کاهش قد شود. دریافت کلسیم کافی به ویژه در دوران بلوغ بسیار مهم است.

میوه ها و سبزیجات نیز منبع عالی از ویتامین ها، فیبر، پتاسیم و فولات هستند. ویتامین A به رشد استخوان ها و بافت ها کمک می کند. میوه هایی مانند گریپ فروت، پاپایا، انبه، میوه پاشن، هندوانه و زردآلو سرشار از ویتامین A هستند. ویتامین A همچنین در موادی مانند هویج، نخود فرنگی، کدو تنبل، کلم بروکلی، اسفناج، کلم، سیب زمینی شیرین، و غیره نیز یافت می شود.

همچنین در کنار آن ها میوه هایی مانند انواع توت ها، سیب زمینی ها و گوجه فرنگی نیز حاوی ویتامین C هستند که به رشد سالم استخوان ها کمک می کند و باعث افزایش قد می شود.

مرغ نیز یکی از بهترین منابع پروتئین در میان غذاهای حیوانی است و مقدار زیادی از پروتئین های بدن را برای ساخت بافت ها و عضلات فراهم می کند.

سویا حاوی بالاترین پروتئین در میان تمام غذاهای گیاهی است. پروتئین خالص موجود در سویا، استخوان و بافت های عضلانی را بهبود می بخشد. برای افزایش قد کوتاه ، مصرف 50 گرم سویا در هر روز توصیه شده است.

4.1/5 - (43 امتیاز)
منبع disabled-world

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

304 نظر
  1. عبدالمنان می‌نویسد

    ایا فیتنس یا همان بدنسازی بر روی افزایش قد نقش دارد خصوصا در سنین ۱۴ الی ۱۷؟؟؟

    1. فاطمه می‌نویسد

      بله دوست عزیز باید به رشد کاملی رسیده باشید بعد به بدنسازی بروید از۱۰سالگی به بعد سن مناسبیه

      1. ناشناس می‌نویسد

        قد ۱۷۱ برای سن ۱۷ سالگی قد کوتاهیه؟

        1. ناشناس می‌نویسد

          بله

        2. ناشناس می‌نویسد

          نه

        3. ناشناس می‌نویسد

          من ۱۶ سالمه ۱۷۵ نه کوتا نیس طبیعیه

          1. ناشناس می‌نویسد

            واقا من ۱۵ سالمه قدم ۱۶۰

          2. ناشناس می‌نویسد

            من ۱۵ سالمه قدم ۱۸۳ هستش به نظر شما قدم به ۲متر میرسه بسکتبالیستم

        4. ناشناس می‌نویسد

          نه بابا

          1. ناشناس می‌نویسد

            سلام یک پسر ۱۶ ساله داریم امکان رفتن ب ورزشگاه نداره و در ورزشها هم تنبله قدش هم۱۶۱ ایا قدش بلند میشه؟ نگرانیم چیکار کنیم قدش بلند بشه؟

          2. ناشناس می‌نویسد

            من قدم ۱۵۶ سنم ۱۴

          3. مهسا می‌نویسد

            دختر ۱۰ ساله با ۱۳۸ سانت قد در آینده قد بلند دارد

        5. مهدیه می‌نویسد

          نخیر اصلا من ارزومه ۱۷۰ قد داشته باشم

          1. Helen می‌نویسد

            سلام من ۱۷ سالمه قدم ۱۶۱ هستش امکان بلند تر شدن هست؟ و قدم کوتاه محسوب میشه الان. ؟

        6. . می‌نویسد

          نه

        7. ناشناس می‌نویسد

          سلام من دختر هستم و تازه ۱۴ سالم شده قدم ۱۵۵ هستش وزنم هم ۵٠ تا ۵۴ هستش به نظر شما قدم و وزنم در این سن مناسب هست یا خیر؟
          دوست دارم تا ۱۸ سالگی قدم ۱٠ سانتی متر رشد کند و بشود ۱۶۵ میشه راهنمایی کنید چطوری باید به این قد برسم و چه ورزش هایی و چه غذا هایی بخورم و شب ها ساعت چند بخوابم و به طور کلی باید چند ساعت بخوابم تا قدم ۱٠ سانتی متر بلند شود؟!

      2. نیاز می‌نویسد

        ۱۱ سالمه و دخترم قدمم ۱۵۷.تا ۱۶۶ میرسم؟؟؟

        1. ناشناس می‌نویسد

          خوب معلومه عزیزم آره
          حالا تازه یازده سالته میتونی حداقل تا بیست سالگی قد بکشی

      3. مهتاب می‌نویسد

        ایا قد ۱۵۰ برای ۲۵ ساله قد کوتاهیه ؟

    2. شراره می‌نویسد

      نه جلوگیری میکنه از قد کشیدن بزارین تک سن بالاتر برین

    3. امیر علی می‌نویسد

      اشکال نداره

  2. k.n می‌نویسد

    جمله اولتون واقعا زشته و واقعا متاسفم

    1. مهتاب می‌نویسد

      ایا قد ۱۵۰ برای ۲۵ ساله قد کوتاهیه ؟

      1. ناشناس می‌نویسد

        نه عزیز خوبه..منم ۲۳ سالمه قدم ۱۴۵

  3. ناشناس می‌نویسد

    سلام ایاتو سن۲۱امکان افزایش قد هست؟

    1. محمد می‌نویسد

      بله ناشناس عزیز من وفرزندانم تا۲۵ سالگی رشد قدی داشتیم البته خانوادگی تالاسمی مینور هم داریم البته غیراز همسرم تالاسمی مینور البته بیماری تلقی نمیشود ودربرابربعضی از ویروسها ومالاریاهم مقاوم است من زمانی کشتی میگرفتم اون زمانها ۳تا ۳ دقیقه بود معمولا اول جلو می افتادم ودر۳دقیقه پایانی کم می آوردم

  4. ناشناس می‌نویسد

    آیا قد ۱۵۰برای سن ۱۴سال مناسبه؟؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      اصلا خوب نیست وخیلی کوتاهه

      1. ریهام می‌نویسد

        سلام من ۱۳سالمه و قدم ۱۵۲ همه بهم میگن قد گوتاه میشه لطفا راهنمایی کنیود به نظر شما واقعا قد کوتاهم

        1. ناشناس می‌نویسد

          ۱۷۲برای هفده سال کمه؟

          1. فائزه می‌نویسد

            به نظرم قد استاندارد قد خودتونو نوشتید این استاندارد نیست و کوتاهه استاندارد میشه ۱۷۰

        2. ناشناس می‌نویسد

          واسه سنت اوکیههه من١٣سالم بود کوتاه تر بودم ولى الان ١۶٠ام

      2. سونیا می‌نویسد

        من ۱۴ سالمه قدم ۱۲۵ سانتیمتره خوبه به نظرتون

        1. ناشناس می‌نویسد

          نه خیلی افتضاحه میانگین متوسط قد افراد ۱۴ سال باید ۱۵۰ سانتیمتر باشه

          1. ناشناس🌹 می‌نویسد

            سلام من ۱۴ سالمه و قدم ۱۵۴ هست
            مناسبه؟

          2. عرشیا می‌نویسد

            آقا من فکر خیلی رشد قد زیاد گرفتم من ۱۴ سالمه قدمم ۱۸۵ خیلی نیست🤣

        2. روشا می‌نویسد

          خاک تو سرت با این قد کوتاه هت 😂😂😂😂😂😂😂😂😛😛👉👉

          1. ناشناس می‌نویسد

            خدا بخواد مهربانی کسیرو اندازه بگیره، متر رو میندازه دور قلبش نه قدش.

          2. moin می‌نویسد

            به تو چه خدا دوست داشته قدش اینطور باشه تو چیکاره ای که زر میزنی اینجا

          3. ناشناس می‌نویسد

            خاک تو سر تو با این فهمو شعورت قد عقلت خیلی کوتاهه

          4. ناشناس می‌نویسد

            سلام من ۱۵ سالم هست قدم ۱۷۹ هست البته صبح زود بیدار میشم قدم ۱۸۰ هستش آیا قدم به ۱۹۰ میرسد .؟؟یه دو ماهی هست که بدنم شروع به رشد سریع کرده

          5. ناشناس می‌نویسد

            ب نظرم تمسخر دیگران فقط ب اتماد به نفسشون ظربه میزنه،من الان خودم قدم۱۷۳/۵ ولی کمی ناراضیم اما مسخره نباید کرد

        3. پریسا می‌نویسد

          من ۱۴سالم بود قدم۱۶۰ بود😂😂😂😂
          برادرم الان ۱۱سالشه با قد ۱۴۸

          البته بستگی ب ژن داره ما خانواده پدریم اصلا زیر قد۱۴۰نداریم😅 مخصوصا پسرعموهام همه نردبون😂 کوتاه ترین پسرعموم قدش ۱۷۵😒 حرومش😂 ـمن الان ۱۷سالمه قدم۱۶۷دوس دارم بشم ۱۷۰😝😃اما بدی اینجاس ژنم ب پدرم اینا رفته تا مجردی لاغریم بعدش چاق میشیم😐 الان با قد۱۶۷ وزنم ۴۹

        4. ناشناس می‌نویسد

          مثل گوزه قدت

        5. امیر مهدی جلیلوند می‌نویسد

          عالیه فقط یکم عقب نشینی کرده 😗

    2. عباس بوعذار می‌نویسد

      کوتاهه باید تخم مرغ و شیر بخوری و حرکات کششی انجام بدی

      1. ناشناس می‌نویسد

        من ۱۶ سالمه قدم ۱۶۰ دختر هستم خوبه؟

        1. ناشناس می‌نویسد

          عااالیه

    3. نیاز می‌نویسد

      قد ۱۵۶ برای ۱۱ سال خوبه.تا ۱۶۵ میشم من؟؟

      1. ناشناس می‌نویسد

        نترس میشی

    4. یه دوست می‌نویسد

      سلام
      قدم ۱۷۶ ۱۵ سالمه
      قد کوتاه به حساب میام؟
      تا به رشد کامل برسم قدم چند میشه؟

  5. امیرحسین می‌نویسد

    سلام.خسته نباشین.من ۱۵ سالمه قدم ۱۸۷ نظرتون چیه

    1. ناشناس می‌نویسد

      خدا بده برکت دیگه چی میخواهی

      1. ناشناس می‌نویسد

        سلام من ۳۲سالمه قدم ۱۵۸سانت

        1. ناشناس می‌نویسد

          خیلی کوتاهی که

        2. امید می‌نویسد

          سلام من قدم۱۶۰هست سن ام ۲۵میشه قد ام بیشتر کنم با ورزش ؟

        3. سهيل می‌نویسد

          سلام من ۱۵ سالمه قدم ۱۷۸ است آیا خوبه؟ بلند تر میشم؟

    2. f.m می‌نویسد

      خدا یا شکرت من ۱۳ سالمه ۱۸۰ سانتی مترم فک کردم تنها منم که انقدر قد بلندم

      1. شنتیا می‌نویسد

        من ۱۳ سالو ۶ ماهم ۱۷۵ هستم ولی تو داری چرت میگی ۱۸۰ دی

      2. حسین مشتی می‌نویسد

        بیا پایین بابا دراز بچه سرمون درد گرفت من ۱۵ سالمه ۱۷۸ تو جوجه با این سنت چجوری انقد درازی عمووووو

        1. ناشناس می‌نویسد

          همینو بگو انگار ما بچه ۱۳ ساله ندیدیم😐😂

        2. ناشناس می‌نویسد

          کاملا درسته تو کلاس ما یه دختری بود قدش ۱۸۰ برد ۱۳سالشه

    3. srslm می‌نویسد

      تبریک می گم تو یه نردبونی 🙂

    4. Asda می‌نویسد

      جانم؟؟؟ پس چرا اومدی اینجا؟!

  6. سمیرا می‌نویسد

    سلام‌من‌۳۲‌سالمه‌قدم‌۱۴۵‌سانت‌به‌خاطر‌قدم‌خیلی‌اذیت‌می‌شو‌م‌آیا‌راهی‌برای‌من‌وجود‌دارد

    1. amirhassannajafi می‌نویسد

      سلام
      صفحات رشد شما بسته شده ودیگه رشد طبیعی ندارین
      میتونین از عمل های جراحی استفاه کنید ولی به هیچ وجه توصیه نمیشه

  7. عسل می‌نویسد

    سلام دوستان به نظر شما ۱۵۶ برای دختر۱۵ساله قد مناسبی است؟
    و اینکه آیا من می توانم بلند تر شوم

    1. مشاور نبض ما می‌نویسد

      سلام
      شرایط قد شما خیلی به ژنتیک خانواده تون بستگی دارد ولی با این حال در شرایط عادی قد شما تا ۱۸ سالگی جای رشد دارد

      1. ناشناس می‌نویسد

        سلام
        بعد،از سن ۱۸ قد رشد نمیکند ؟

      2. 페테메 می‌نویسد

        سلام دختر هستم ۱۳ سالمه
        قدم ۱۷۰آیا خوبه

        1. ناشناس می‌نویسد

          قد۱۶۰برای‌ دخترکوتاه‌ هستش

    2. عرشیا می‌نویسد

      خوبه قشنگه. درباره افزایش قدم شاید تا ۵ سانتی متر

    3. مسیح می‌نویسد

      معلومه که می تونی من ۱۴سالمه و قدم۱۶۰ هست

  8. امیررضا می‌نویسد

    سلام پسرم ۱۲سالشه قدش ۱۳۰ایاخوبع

    1. ناشناس می‌نویسد

      ن بنظرم ب فکر باشید دیر نشه

  9. مسیح می‌نویسد

    سلام من قدم ۱۶۰ هست و میخوام بلند بشم دارم هر روز ورزش های کششی رو انجام میدم الان تقریبا شونزده روزه و نتیجه نگرفتم دیگه باید چیکار کنم؟خیلی ناراحتم😟

    1. مشاور نبض ما می‌نویسد

      سلام
      باید به این مطلب توجه داشته باشید که موارد ژنتیکی بیشترین تاثیر را روی قد شما دارد

    2. مینا می‌نویسد

      چکار کنم توروخدا پسرم ۱۲سالشه بلند بشه چون خودم کوتاه هستم موقعیت تغذیه مالی هم خیلی بده اینم تو رشد هست؟ موقعیت خودم هم همسن بچم بودم وضیت مالی خوبی نداشتیم شانس من😢

    3. ناشناس می‌نویسد

      با ۱۶ روز ورزش توقع دتدید قدتون بلند شه؟؟

      1. مهدی می‌نویسد

        سلام من۱۶سالمه قدم ۱۶۷هستش آیا میتونم تا ۱۹۶قد بکشم

        1. ناشناس می‌نویسد

          اوههه چه خبره😂

  10. ناشناس می‌نویسد

    من بسیار از قد خود رنج می برم، قد ۱۶۶ سانت متر هست، ۲۵ سالم 😭😭

    1. سا می‌نویسد

      سلام‌من‌۱۴سالمه‌قدم‌‌‌۱۵۴‌هست‌آیا‌کوتاهم‌یا‌امکانش‌هست‌قد‌بکشم

      1. هستی می‌نویسد

        سلام من یه دختر۱۴ ساله هستم و قدم۱۵۶ سانتیمتر و وزنم۵۰ کیلوگرمه؛ من خیلی دوس دارم برم والیبال؛ به نظرتون میتونم تو این رشته موفق بشم؟؟

    2. محسن می‌نویسد

      به نظر من‌ قدخیلی بلند و قد خیلی کوتاه بدرد نمیخوره قد آگه متوسط باشه خوبه قد زیاد مسئله جدی نیست آگه آدم سالم باشه از همه اینا بهتره من‌ خودم ۱۶۵ هستم

  11. سجاد می‌نویسد

    من قدم ۱۷۲هست ۲۶سالمه مرد هستم بنظرتون کوتاهم؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      نه قدت خوبه کوتاه نیست مدل مو وکفش میتونه یخورده بلندتر نشونت بده ورزش کششی هم انجام بده تا قدت به مرور زمان تا۵ سانت افزایش پیدا میکنه

      1. ناشناس می‌نویسد

        داداش مگه جنگه🤣

  12. محمد می‌نویسد

    سلام پسرم قدم ۱۵۸ متولد ۷۳
    چیکار کنم، خودکشی کنم؟

    1. سپیده مجدیان می‌نویسد

      چرا ااخه پسر خوب پیگیر درمان باش نشد هم نشد … ظاهر که مهم نیست اونی که بخادت بخاطر افکار زیبا و شخصیتت میخادت

      1. محدثه می‌نویسد

        اخ قربونه دهنت من ۱۷ سالمه قدم ۱۵۷ خیلی دارم میشم . بخاطر حرف اطرافیانم😫
        لطفا بگید چکار کنم؟

    2. احمد می‌نویسد

      سلام داداش گلم،اصلا ناراحت قدت نباش تو هنوزم میتونی رشد کنی من تضمین میکنم ک اگه ورزش و تغزیه مناسبی داشته باشی تا ۵ تا ۱۰ سانت رشد میکنی

      1. ناشناس می‌نویسد

        برای دختر سن ۱۴ قد ۱۶۳ کوتاهه؟

        1. طاها می‌نویسد

          خیر اصلا کوتاه نیس

        2. طاها می‌نویسد

          دختر خانم
          من پسرم من ۱۴ سالمه و ۱۶۷.۵ هستم
          قد از ۱۶۳ به بالا برای دختر خوبه

          1. ناشناس می‌نویسد

            قدمهم نیس شخصیت مهمه

        3. مطهره می‌نویسد

          کجاش کوتاهه به این خوبی من الان ۱۷سالمه قدم۱٫۵۹ همه میگن خوبم

          1. .... می‌نویسد

            سلام من ۱۳ سالمه و قدم ۱۵۳ هست خوبه؟

    3. ناشناس می‌نویسد

      داداش غصه نخور منم مثل خودتم چند بار خودکشی کردم ولی فایده نداره بزرگ نمیشی،😂

  13. عباس نادری می‌نویسد

    سلام من ۲۶ سالمه قدم ۱۶۵ آیا کوتاهه یا متوسطه؟؟؟

    1. سپیده مجدیان می‌نویسد

      خوبی بابا

      1. عباس نادری می‌نویسد

        مرسی خانم مجدیان ازانرژی مثبتتون

      2. ناشناس می‌نویسد

        سلام من ۱۸ سالمه قدم ۱۶۵ هست ایا قد من بلند میشود

        1. سپیده مجدیان می‌نویسد

          من تا ۲۵ سالگی رشد قدم ادامه داشت …البته مدام ورزش میکردم

          1. عاطفه می‌نویسد

            سلام میشه بگین چقدر افزایش داشتید؟! از ۲۰ تا ۲۵؟! من ۲۰ سالمه قدم ۱۵۵! :((
            توروخد بگید که ۵ تا ۱۰ سانتی متر امکانش هست!!!
            من ژنتیکم کوتاه قد نیست.. الان خواهرم ۱۶۵ قدشه.. داداشم ۱۸۲…

          2. سپیده مجدیان می‌نویسد

            ورزش ورش تغذیه

        2. ناشناس می‌نویسد

          کسایی که قدشون کوتاهه سرچ کنید افراد مشهور کوتاه قد. خود به خود امید به زندگی پیدا می کنید

        3. ناشناس می‌نویسد

          تا۱۷۵می رسی

  14. ناشناس می‌نویسد

    من ۱۷ سالمه قدم ۱۵۰ چ کنم

  15. PaRHaM می‌نویسد

    ۲ ماه دیگه ۱۸ سالم میشه قدم ۱۷۷,۸
    به نظرتون بازم رشد میکنم؟
    کسی رو میشناسید که بعد از ۱۸ سالگی رشد قدی کرده باشه؟
    ممنون

    1. زهرا می‌نویسد

      بله من

  16. محمر می‌نویسد

    قد ۱۷۹
    برای سال۱۷سال خوبه ، به نظرت تو یک سال دیگه چقد بلند میشه

  17. ناشناس می‌نویسد

    سلام من ۱۴ سالمه قدم ۱۷۶ است می خواستم ببینم چقدر دیگه قد می کشم ؟؟؟

  18. صدرا می‌نویسد

    سلام من ۱۶ سالمه و قدم ۱۷۹.آیا قدم مناسبه؟ بنظرتون بالای ۱.۸۰ میشم؟

  19. حمید می‌نویسد

    سلام. من ۲۳سالمه و ۱۸۵ قدم.. خیلی روحیم خرابه. ایا ممکنه چن سانتی بلند تر شم؟

    1. سپیده مجدیان می‌نویسد

      قدت خوبه که چرا ناراحتی

    2. پریا می‌نویسد

      واقعا شما ناشکرید
      قانون هم بلنده

  20. Sina می‌نویسد

    سلام

  21. عرفان می‌نویسد

    سلام ببخشید قد ۱۶۹ برای یک پسر ۱۵ ساله قد کوتاه محسوب میشه

  22. مهرانا می‌نویسد

    سلام..قد ۱۵۴ در ۱۵ سالگی برای دختر قد کوتاهیه؟

    1. Ehsan می‌نویسد

      سلام من پسر هستم قدم ۱۷۵ هست سنم ۱۸ساله پدرم ۱۶۸ مادرم ۱۵۸هستن آیا من قدم رشد میکنه وبه ۱۸۰ میرسه لطفا کمک کنید خیلی نگرانم

  23. مهرانا می‌نویسد

    سلام..قد۱۵۵ برای دختر ۱۵ ساله کوتاهه؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      قد اصلا برا دختر مهم نباید باشه دختر بالای۱۵۵اوکیه

    2. نگار می‌نویسد

      منم ۱۵سالمه قدم۱۵۵کوتاهم ینی😢

      1. ناشناس می‌نویسد

        سلام مت ۱۶۱ قد دارم ۱۹سالمه . کوتاهم؟😪

    3. پریا می‌نویسد

      من ۱۸ سالمه قدم ۱۶۶ تو ۱۲ سالگی تغریبا رشدم قطع شد و از اون موقع تا حالا ۱۶ سانت قد کشیدم ممکنه بازم قدم بلند شه؟ژنتیکم اکثرا قد بلندن دخترا بالای ۱۶۷ ان

  24. محسن می‌نویسد

    این که شما نوشتید .. برای کسانی هست که مفصل ها شون بهم چسبیده یا ناهنجاری خاصی توی بدن دارند مثل کیفوز پشتی یا گردتی . و گودی کمر . و… که باعث میشه کوتاه تر به نظر برسن .. اینکه نوشتید بسکتبال قد رو بلند می کنه یا هر رشته دیگه .. هیچ رشته ورزشی قد رو بلند نمی کنه . ولی ضربه شدید و ناشیانه به صحفه های رشد باعث بسته شدنشون میشه و دیگه رشد شخص بسته یا محدود میشه . قد . تعداد مو .رنگ چشم همه اینا به ژنتیک ربط داره .. اگر می بینید که بسکتبالیست ها بلند قد هستن .. کسانی که برای استعداد یابی کار می کنن یا مربی ها ورزشی که این موضوع رو می دونن قد بلند ها رو انتخاب می کنن برای بسکتبال و والیبال .. اگر ورزش خاصی بود که قد اشخاص رو بلند می کرد الان ما تو جهان هیچ قد کوتاهی نداشتم .. همه می رفتن اون ورزش ها رو انجام می دادن… فقط شما اگر بدنتون قوز داره یا همون کیفوز با اصلاح ناهنجاری ها از قبل بلند قد تر نشون می دید .. در ضمن گول تبلیغات که با هورمون خاصی شما قد تون بلند میشه رو نخورید .. قد یک چیز کاملا ژنتیک هست . اگر فرمول خاصی داشت.. حتما کل دنیا ازش استفاده می کرد مخصوصا این چینی ها .. که قد شون بلند شه .. صحفه رشد هر شخصی تو یک سن خاص بسته میشه .. و رشد قد متوقف میشه.. به هر چیزی که هستید قانع باشید .. قد بلند یه ویژگی هایی داره قد کوتاه هم یه ویژگی های خاص خودشو ..

  25. محسن می‌نویسد

    به عامیانه بخوایم مثال بزنیم .. اگر می خواید ورزشی متناسب با قدتون شروع کنید البته در حد قهرمانی. البته فاکتور های خیلی زیادی هست که در اینجا وقت نمیشه . فقط قد رو مثال می زنم . افرادی که قد کوتاه دارن می تونن توی رشته های ورزشی قدرتی موفق تر باشن . حتی والیبال . اگر قد شما بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ هست می تونید لیبرو باشید . برای خانم ها این مقدار کم تر ه . رشته های وزنه برداری . سوار کاری . ژیمناستیک. رشته های که نیاز به تعادل بالا . و قدرت هستن . افرادی که قدشون کوتاه هست می تونن موفق تر باشن . حتی بعضی از رشته های رزمی . البته فقط داریم در مورد قد حرف می زنیم بحث استعداد . علاقه . و فاکتور های دیگه مطرح نیست .
    افرادی که قد بلند دارن . بسکتبال . والیبال . شنا . دو میدانی به دلیل بلند بودن پاها .. البته گاهی کسانی هستن که دستان کشیده و بلند تری دارن یا دستانی کوتاه ولی پاهای قوی تری یا . بالا تنه قوی تر از پایین تنه ..تمامی اینا فاکتور های هست که خداوند بهتون داده .. درست ازش استفاده کنید و بهره ببرید . ایراد هم رو خودمون نذاریم . خیلی ها در همین حال همین لحظه دوست دارن جای شما باشن .. و شما دوست دارید جای بقیه .. تو هر شرایطی که هستید همیشه این حالت وجود داره .. پس رو خودتون ایراد نزارید به جا توجه به این چیزا .. برنامه ریزی کنید برای پیشرفت تون . ببنید به چی علاقه دارید . برنامه بریزید و بهش برسید . یا حق موفق . موید پیروز باشید .

    1. Rohangiz می‌نویسد

      واقعا الآن که نظر شمارو خوندم کاملا فهمیدم که چه کار پوچ و بی ارزشی کردم که اومدم این مطالبو بخونم کاش همه ادما همین طرز فکرو داشتن واقعا قد و ظاهر دست خود آدم نیست پس از ثانیه ثانیه زندگی لذت ببرید مگه تا ابد زنده ایم یا جوون بالاخره پیر میشیم ولی جوونی دیگه برنمیگرده

    2. ihnd می‌نویسد

      ای کاش اظهار نظر و موعظتونو برا خودتون نگه دارید…

  26. ناشناس می‌نویسد

    سلام من ۱۶ سالمه قدم ۱۷۰ خوبه

  27. mobina می‌نویسد

    سلام من یدخترم ۱۳ سالمه قدمم ۱۶۰ تاست خوبه یا باید بیشتر باشم؟

  28. ناشناس می‌نویسد

    خاک بر سر همتون وقتی ی روز میمیرید اون دنیا با قدتون کار دارن یا با فساد اخلاقیتون .جم کنید این دکان بازارو .دلقکای مسخره

    1. ناشناس می‌نویسد

      احسنت💪

      1. dariush می‌نویسد

        سعدی گفته کوتاه و خردمند به است از بلند و ابله نه هرکه به قامت بهتر به قیمت مهتر توکه ندانی نشیب از فراز نگویی این کوتاه است آن دراز البته مگه دست خود آدمه که عقده بکنه تا قبل از بلوغ تا یه حدی با ورزش و تغذیه البته برای بعضی ها که خیلی کوتاه هستند برند پیش متخصص غدد مترشحه کوتاهی قد در زمان کودکی قطره آهن خوبه معمولا بیشتر افراد تا۱۶الی۱۸قد می‌کشند افرادی که تغذیه خوبی ندارند مولتی ویتامین جوشان و کلسیم د ویا از شیر و استفاده کنند و استراحت و ورزش کافی داشته باشند و قصه نبایستی بخورد اون بالا بالاها خبری نیست خدا به همه سلامتی بده عقل بایستی کار کنه البته روحی روانی تغذیه محیط جوامع آزاد غنی بودن ویا فقر اقتصادی همه تاثیر داره تا قبل از جنگ جهانی دوم اروپاییها هم فیلماشو نو نگاه کنید میانگین قد شوند مثل الان نبوده تک فرزندی بودن تغییر روشهای تغذیه و ورزش در کشورهایی مثل ژاپن هم باعث بالاتر رفتن میانگینی قدی شده ایرانی‌ها هم نسبت به ۱۰۰سال پیش۱۶سانت بلند شدند طول قد در انسان حالات نا پیوستگی داره واز قانون مندل پیروی نمیکنه

  29. محمد می‌نویسد

    سلام من ۱۴ سالم هست قدم ۱۷۲ هست پدرم ۱۷۹ مادرم
    ۱۵۶ هست آیا تا ۱۹۰ میرسم در ضمن پام هم پرانتزی هست

    1. ناشناس می‌نویسد

      با ورزش و تغذیه خوب به خصوص تغدیه که از ورزش مهمتر است به راحتی به قد۱۸۵ یا حتی۱۹۰ میرسی

      1. نازنین می‌نویسد

        سلام من خودم تو سن ۲۲ سالگی دو ماه تمرین کششی انجام دادم و قدم حدود ۱۰ سانت افزایش پیدا کرد

        1. arash می‌نویسد

          درود
          واقعا تو سن ۲۲ سالگی ورزش کششی انجام دادید و ۱۰ سانت رشد کردید خیلیم عالی
          میشه لطفا به منم بگید چه ورزشی کردید
          پیشاپیش خیلی ممنونم

  30. ناشناس می‌نویسد

    سلام من ۱۵سال و۷ماهم قدم ۱۶۳ سانت است آیا قدم مناسب است

    1. ناشناس می‌نویسد

      اره داداش خوبه

  31. امیر حسین می‌نویسد

    من پسره ۱۶ساله هستم قدم ۱۶۵بنظرتون چکار کنم ۱۷۵بشه فقط راهکآره سریع

  32. جواد می‌نویسد

    سلام من پسرم قدم ۱۶۱ ۱۵سالمه قدم خوبه یا خیلی کوتاه؟؟؟؟

    1. نوید می‌نویسد

      متوسطی

    2. ممد خان می‌نویسد

      داداش چرا همه داریم قد کوتاه میشیم؟!؟؟!
      زن بهمون نمیدن 🙁
      دخترا دارن بلند تر از ما میشن که تو این دورههههه :/
      قدم رو ۱۶۴ مونده البته یک ماهه که رژیم گرفتم متوجه شدم رشد دارم صفحه‌ رشدم خدا رو شکر بسته نشده
      خدا به دادمون برسه بچها

  33. m می‌نویسد

    سلام من ۱۵ سالمه قدم ۱۵۶ قد پدرم ۱۶۷ و قد مادرم ۱۶۳ همه میگن قدم خیلی کوتاهه مادرم میگه چون لاغری خیلی کوتاه دیده میشی من میخواستم بدونم آیا چاق بشم تاثیر داره یا اینکه ممکنه قدم بلند بشه

  34. علیرضا می‌نویسد

    سلام من پسرم قد ۱۴سالم قدم۱۶۰ بنظرتون خوبه یا نه. دارم میگیرم از افسردگی

  35. ناشناس می‌نویسد

    سلام ۱۵ سالمه قدم ۱۶۲چیکار کنم بلندتر بشم؟ تو این سن قدم کوتاهه؟

  36. نیما می‌نویسد

    سلام ۲۰ سالمه قدم ۱۷۲ هستش پسر هستم
    ایا خوبه ؟

  37. پرهام می‌نویسد

    من قدم ۱۶۶،وزنم ۹۶ است،ورزشکارم و کشتی و بدنسازی میرم،،،ازمن نظر من قد چیز مهمی نیست و منی که قدم متوسطه،یک ورزشکار حرفه ایم که هیچ بلند قد تو کشتی نتوانسته با من مبارزه کنه و شکستم بده

  38. ناشناس می‌نویسد

    سلام قد من ۱۸۱ هست سنم ۱۷ ایا بازم امکان افزایش قد وجود دارد

  39. ناشناس می‌نویسد

    آقا من شونزده سالمه۱۷۸قدمه
    کوتولم ایا؟
    تا۱۸۵میرسم ب نظرتون؟

    1. فرزاد می‌نویسد

      من پسرم ۲۱ سالمه و قدم ۱۸۲ است. متوسطه یا بلنده؟!

    2. ناشناس می‌نویسد

      سلام من ۱۵ سالم هست قدم ۱۷۹ هست البته صبح زود بیدار میشم قدم ۱۸۰ هستش آیا قدم به ۱۹۰ می‌رسد .؟؟یه دو ماهی هست که بدنم شروع به رشد سریع کرده

  40. سمانه می‌نویسد

    من دختر یازده ساله ام قدم ۱۵۰هست آیا قدم بزرگ ترمی شود

    1. ناشناس می‌نویسد

      عزیزم تو تازه ۱۱سالته قدت عالیه تا۱۶۵-۱۶۷میرسی
      اصلا نگران و استرس نداشته باش و زیاد پیگیر این ماجرا نباش استرس خودش موجب کوتاه قدی میشه

    2. یلدا می‌نویسد

      عزیزم تو تازه ۱۱سالته قدت عالیه تا۱۶۵-۱۶۷میرسی
      اصلا نگران و استرس نداشته باش و زیاد پیگیر این ماجرا نباش استرس خودش موجب کوتاه قدی میشه

  41. بنیامین می‌نویسد

    سلام من قدم ۱۷۶ هست ۱۷ سالمه خوبه؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      بعد از ۱۶ سالگی بهطور متوسط پسران چقدر رشد میکنند؟

  42. بنیامین می‌نویسد

    سلام من ۱۷ سالمه قدم ۱۷۶ هست و وزنم هم ۷۰. مادرم ۱۵۷ بوده پدرم ۱۸۳

    1. بنیامین می‌نویسد

      آیا تا ۱۸۴ میرسم یا حتی ۱۸۲

  43. Hm می‌نویسد

    من ۱۴ سالمه ۱۸۰ سانت قد دارم تا ۱۸ سالگی قدم چقدر میشه؟

  44. مبین می‌نویسد

    سلام۱۶سالمه وقدم۱۷۲بنظرتون قدم کوتاه یا متوسط یابد؟؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام شونزده سالمه ۱۶۳کوتاهه یا بلند ؟

  45. مبین می‌نویسد

    سلام ۱۶ سالم است و قدم ۱۷۲ نظرتان قدم کوتاه هست یا متوسط ؟؟

  46. تارا می‌نویسد

    سلام من دخترم ۱۴ سالمه قدم ۱۵۰ هستش دکتر رفتم گفت صفحه ی رشدم بسته شده به نظر شما بازم قد میکشم؟؟؟؟

    1. جانان می‌نویسد

      نه متاسفانه

  47. Jafarmario می‌نویسد

    سلام من ۱۹ سالمه قدم ۱۷۰ هست و رفتم دکتر گفته رشتت کامل شده ایا روشی هست برای بلند شدن لطفا راهنمایی کنید

  48. محسن می‌نویسد

    من ۲۶ سالمه وقدم۱۸۶ ایا امکان داره توسن ۲۶ سالگی بازقدبکشم؟خیلی دوس داشتم ۱۹۰ یا ۹۵

  49. ناشناس می‌نویسد

    سلام دکتر.ایا قرص زینک بر رشد قد تاثییر میزارد؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام یک پسر ۱۶ ساله داریم امکان رفتن ب ورزشگاه نداره و در ورزشها هم تنبله قدش هم۱۶۱ ایا قدش بلند میشه؟ نگرانیم چیکار کنیم قدش بلند بشه؟

  50. رعنا می‌نویسد

    من ۱۷ ساله دختر هستم.۱۵۸ قدمه ایا امکان قد وجود دارد؟
    وآیا قرص زینک موثر هستش؟

    1. ۷۰۰ می‌نویسد

      نه
      قرص زینک من خوردم بدردنخورد

    2. رها می‌نویسد

      سلام وقت بخیر من ۱۶ سالمه میخام بدونم قدم کوتاه هست یانه . قدم۱۵۸ و وزنم۵۵ کیلو چطوره

  51. علی می‌نویسد

    سلام
    من ۱۶ سالمه و قدم ۱۸۷ رشد قد من تا کی ادامه داره و چند میشه

  52. محمد می‌نویسد

    سلام من ۱۵ سالم هست قدم ۱۷۳ هست پدرم ۱۸۰ مادرم حدوداً ۱۶۰ بلوغم هم به طور طبیعی هست و اینکه پاهام هم حدود ۱۰ سانتی متر پرانتزی هست پدرم و برادرم پاهاشون پرانتزی هست حدود ۸ ماه هست ورزش های کششی انجام میدم دو تا سوال داشتم اول اینکه قدم خوبه یا نه و دوم اینکه چکاری انجام بدم که به ۱۹۰ برسم

    1. یوسف می‌نویسد

      سلام من ۱۴ سالمه قدم ۱۸۲ و برادرم ۱۸۸ ۱۷ سالشه خانواده قد بلندی داریم عمم ۱۸۰ پدرم ۱۷۸ داییم ۱۸۵ پسرعمم۱۹۶ آیا امکان قد منن تا۱۸سالگی به ۱۹۰ میرسه

  53. محمد می‌نویسد

    سلام من ۱۵ و ۴ ماه هم هست قدم ۱۷۵ وزنم ۶۱ پدرم۱۸۲ مادرم ۱۵۶ هست بلوغم هم به شکل کاملاً طبیعی هست میخواستم بدونم اولا قدم خوبه دوم اینکه من حدود ۶ ماه هست ورزش کششی انجام میدم و پاهام هم حدود ۱۰ سانتی متر هست آیا با این روشی که در پیش گرفتم به قد ۱۹۳ میرسم

  54. فاطمه رضایی می‌نویسد

    سلام.من دخترم ۱۳ ساله هستم‌. قدم ۱۵۳ هستش.ایا مناسبه؟ و اینکه احتمال داره بعد از بلوغ رشد کنم؟

  55. فزید می‌نویسد

    سلام،
    من ۲۰ سالمه و پسرم و ۱۸۳ سانت قدمه،
    بنظرتون کوتاهه؟

  56. ناشناس می‌نویسد

    ب

  57. روشا می‌نویسد

    سلام من دخترم ۱۲ سالمه قدم ۱۴۸ به نظر تون قدم کوتاه ؟؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      ن عزیزم مناسب سنته

  58. ناشناس می‌نویسد

    خاک تو سرت با این قد کوتاه هت 😂😂😂😂😂😂😂😂😛😛👉👉

    1. نرمین می‌نویسد

      خاک تو سر تو

  59. پریناز می‌نویسد

    من قدم۱۸۱ وزنم۹۰ و۳۴سالمه.وقتی زیاد راه میرم زانودرد میشم.این از قدمه یا وزنم؟

  60. رضا می‌نویسد

    ببخشید بعد از بلوغ هم حدود ۱۴ سالمه پسر قد رشد میکنه وقدم ۱۷۴ است

  61. ناشناس می‌نویسد

    من ۱۶ سالمه چند سالی هست قدم رشد نکرده قدم ۱۵۳ هست ممکنه که قدم رشد کنه

  62. ناشناس می‌نویسد

    من ۳۰سالمه ۱۸۴

  63. رها می‌نویسد

    سلام وقت بخیر من ۱۶ سالمه میخام بدونم قدم کوتاه هست یانه . قدم۱۵۸ و وزنم۵۵ کیلو چطوره

  64. ناشناس می‌نویسد

    سلام من ۱۶سالمه و قدم۱۶۳-۱۶۲۲تقریبا.خوبه؟

  65. علی می‌نویسد

    سلام من سنم ۱۶ ساله قدم ۱۶۶ هست آیا میتونم به ۱۷۳ برسم!!

  66. غم می‌نویسد

    قدم۱۶۵ سنم۱۷ ب نظرتون چیکار کنم بلد تر شم؟
    قدم کوتاهه؟
    تا چند سالگی رشد میکنم؟

    1. جانان می‌نویسد

      اگه دختری خوبه که عالی

  67. تبسم می‌نویسد

    سلام من ۱سالم و قدم ۱۵۵ خوبه

  68. ناشناس می‌نویسد

    سلام من ده سالم قدم ۱۵۵ خوبه

  69. مدینه می‌نویسد

    سلام من ۱۹ساله اما قدم کوتاه است امتر ۵۵سانتی متر است میخایم بلند شم نظر بدهید همچو لاغرم خیلی ۴۰کیلو استم

  70. ناشناس می‌نویسد

    سلام
    من یه دخترم و ۱۴سالمه و ۱۴۷ قد، آیا به نظر شما قدم خیلی کوتاهه؟و می تونم رشد کنم؟

  71. ناشناس می‌نویسد

    سلام من قدم ۱۵۴ هست و دوس دارم قد بکشم ۱۹ سالمه دکتر بهم گفت نمی تونی چون رشد استخوانی بسته شده چیکار کنم خیلی ناراحتم

  72. UNDERTAKER می‌نویسد

    سلام دوستان من قدم ۱۷۵ و داداشم که ۱۶ سالشه ۲۳۰ قدشه من ۱۵ سالمه چیکار کنم هم قدش بشم

  73. سهیل مرید می‌نویسد

    سلام من متولد ۱/۱/۸۶ هستم الان که این پیام رو می فرستم ۱۳ سال و نیم هستم و قدم ۱۶۲ هستش تا قبل ۱۴ سالگی به ۱۷۰ میرسم؟

  74. ناشناس می‌نویسد

    سلام ببخشید من ۱۷ سال و هشت ماهم هست قدم ۱۵۶هست آیا امکان رشد برای من وجود داره؟؟؟؟؟؟

  75. Metanat می‌نویسد

    سلام من ۱۴ سالمه قدم ۱۵۷ هستو دوست دارم نهایته قدم ۱۶۳ بشه بنظرتون تا ۱۶۳ میرسم

  76. ناشناس می‌نویسد

    ببخشدید من ۱۴ سالمه قدم ۱۷۵ رشد قدم هم خیلی کم شده کل تابیتون کلن ۱ سانت بنظرتون کوتاهم یا متوسط؟
    اخه در فامیل زیر ۱۷۷ دیگه نداریم

  77. سما می‌نویسد

    سلام من دختر هستم ۱۴ سالمه آیا قد ۱۵۲ خوبه
    و میتونم تا ۱۷۰ برسم ؟

  78. سما می‌نویسد

    سلام من دختر هستم ۱۴ سالمه قدم ۱۵۲ آیا تا ۱۷۰ میتونم برسم ؟؟

  79. ناشناس می‌نویسد

    دوستان یه چیزی بگم این که بعضیا میگت مثلا تو سن ۳۰ سالگی ۵ سانت رشد میکنی کاملا غطه چون صفحات استخوان بسته شده غضروف تبدیل به استخوان شده و رشد طولی نداره

  80. بی نام می‌نویسد

    ببخشید ۱۷۶.۵ برای یه پسر کوتاه یا متوسط مثلا کفش پاشنه دار چقد میتونه کمک کنه

  81. لیسا می‌نویسد

    آیا قد ۱۶۳برای سن ۱۳ قد خوبیه؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      برو صفحه رشد قدتو ببند اگه نمیخوای بلند شه

  82. ناشناس می‌نویسد

    سلام ببخشید قد ۱۷۸ برای پسر ۱۴ ساله کوتاه

  83. بی می‌نویسد

    سلام ببخشید من قدم ۱۷۵ پسرم و بلوغم هم ۱۲.۵ سالگی شروع شد بنظرتون یه چیزی مثل کفش پاشنه دار یا همچین چیزی میتونه
    به من کمک کنه حداقل ۱۸۰ بشم
    رشد قدم همه متوقف نشده ولی خیلی کند شده

  84. من 16 سالمه قدم 174.5 میتونم به 180 برسم؟ می‌نویسد

    داداش دو متر و سی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  85. رضا می‌نویسد

    سلام ۱۸ سالمه و۱۷۰ سانت قدمه قدم مناسبه و صفحات رشد تا سن چند سالگی باز است

  86. بیب می‌نویسد

    ایا ۱۷۶ واسه من که ۴ سالمه کوتاه؟

    1. امیر می‌نویسد

      همین که تو ۴سالگی خوندن نوشتن بلدی یه جهش هست…

  87. وحید می‌نویسد

    من شانسم آورده😂۱۶۵ سانتم ۱۴ سالمه بابام ۱۷۰ سانته 💪

  88. ♡♡ می‌نویسد

    سلام من ۱۱ سال و نیم سن دارم و قدم ۱۴۸ آیا قد کوتاهم
    خیلی استرس دارم که قد کوتاه شم
    مامانم ۱۷۲ و بابام ۱۷۵ هستش و قد بلندن و در فامیل هیچ قد کوتاهی نداریم

  89. پارمیس می‌نویسد

    من ۱۲ سالمه ۱۴۵ خوبه ؟دخترم

  90. دریا می‌نویسد

    من ۱۲ سالمه ۱۴۵ خوبه ؟دخترم

  91. ملیکا می‌نویسد

    سلام خواهش میکنم به من ن دختر ۱۶ ساله ای هستم با قد ۱۶۷.چهره ی زیبا و خیلی جذابی هم ندارم و معمولی هستم.با این حال من در تابستان کلاس هفتم به بلوغ رسیدم و بعد از اون‌موقع تا الان که اواسط مایه دهم هستم،چهار سانت رشد کردم و جهش رشد در پایه ششم بود.میخوام قدم دیگه بلند نشه با اینکه زیاد هم نسبت به اطرافیان بلند نیستم و با کفش پاشنه دار هم مشکلی ندارم.اما به هر حال خودم قد خودم رو دوست دارم به شرطی که بلند تر نشه.خواستم طرح شما دوستان رو بپرسم و بدونم که آیا با این جهش رشد و این مقدار رشد در حدود چهار سال امکان داره تا ۱۷۱ برسم یا همین مایه ها میمونم؟..قد پدر و مادرم هم متوسطه.پدر ۱۷۸ مادر ۱۶۱.لطفا هرچه بیشتر پاسخ بدید ممنون

    1. ناشناس می‌نویسد

      برو صفحه رشد قدتو ببند اگه نمیخوای بلند شه

  92. سوگند می‌نویسد

    سلام وقت بخیر من ۱۶ نیم سالمه قدم ۱۶۳ بنظرتون چند سانت دیگه میتونم رشد کنم؟

  93. ناشناس می‌نویسد

    سلام من دخترم قدم ۱۶۰ هست و ۱۴ سالمه آیا بلندتر از این میشم ؟

    1. نن می‌نویسد

      آره تا دیر نشده برو میله بارفیکس بخر بارفیکس کار کن تناب بزن بسکتبال هم بازی کن خوبه

  94. . می‌نویسد

    سلام من دخترم و ۱۴ سالمه و قدم ۱۶۰ هست و ۴۸کیلو ام به نظرتون حداقل تا ۱۶۴ رشد می کنم ؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      بله،اگه بازم ورزش کنی راحت میتونی به این قدر برسی

    2. یکی می‌نویسد

      سلام من ۱۱ سالمه قدم ۱۵۹ خوبه؟؟دخترم

  95. هممممم😐 می‌نویسد

    سلام ببخشید برای دختر ۱۳ ساله قد ۱۷۰با وزن ۵۲ مناسبه؟؟؟ لطفا جواب بدید

  96. گوز دارد می‌نویسد

    سلام قد و وزن مناسب برای دختر ۱۳ ساله به ترتیب ۱۷۰ و ۵۲ هست یانه؟؟؟؟

  97. ناشناس می‌نویسد

    ببین برات عالیه این قد

  98. .... می‌نویسد

    سلام
    من دخترم و ۱۲ سالمه قدم هم ۱۴۷ هست ولی بچه های کلاس ما قد بلندن و من از همه کوتاه ترم
    امکانش هست قدم به ۱۶۰‌ برسه؟؟؟؟؟؟؟

  99. ناشناس می‌نویسد

    سلام من پسرم متولد اسفند ۸۵ هستم یعنی کلاس هشتم
    قدم ۱۷۲ است و وزنم ۶۱ کیلو خواستم به نظرتون بلندقد محسوب میشم یا نه
    خودم فکر می کنم معمولیم

  100. nazi می‌نویسد

    سلام دوستان من ۱۳ ساله هستم قدم۱۶۵ هست آیا خوبه
    فوقش من تا چه جایی رشد میکنم لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. ناشناس می‌نویسد

      اگه این ورزش ها رو ادامه بدید تا ۱۷۰ رشد میکنی البته برای کسانی که سن کمتری دارند مثل ۱۴ تا ۱۰ سانت هم رشد میکنند.

  101. فاطمه زهرا می‌نویسد

    من دختر ۱۱ ساله هستم و قدم ۱۶۶ هستش و وزنم ۷۰ خوبه؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      چقد گنده ای ط دختر من ۱۶ سالمه نصفتم نیستم🙄😳

  102. ناشناس می‌نویسد

    ببخشید قد ۱۷۸واسه۱۸سال مناسبه؟

  103. ناشناس می‌نویسد

    سلام
    من پسرم ۱۸ سالمه
    قدم ۱۶۹ تاکی رشد میکنم خیلی نگرانم

  104. ناشناس می‌نویسد

    سلام من ۱۴ سالمه و قدم ۱۶۴. به نظرتون میتونم تا ۲۰ سالگی به ۱۷۰ برسم؟

  105. 페테메 می‌نویسد

    سلام دختر هستم ۱۳ سالمه
    قدم ۱۷۰آیا خوبه

  106. ستایش می‌نویسد

    سلام من دخترم قدم ۱۶۸ حس میکنم خیلی بلنده چون اطرافیانم اکثرا کوتاهن قدم خوبه؟بازم رشد میکنه؟

  107. یه مرد بدبخت می‌نویسد

    اگه کسی میخونه جواب بده
    قدم ۱۶۰، پدرم ۱۵۶، مادرم ۱۵۴، متأسفانه کارم این شده هر روز بگم چرا بدنیا اومدم، چرا قدم کوتاهه آخه با این قد… والا هر دختری مارو میبینه یه جوری نگاه میکنه انگار بچه دیده ، حتی دخترایی که قدشون کوتاه تره
    پول ک دارم، برنامه نویسم قیافمم همش بم میگن بیبی فیس ۲۸ سالمه میگن انگار ۲۰ سالته خسته شدم دیگه
    حالا اگه چاقم بودم یه حرفی!!!!! چاق نیستم!
    حس، میکنم بچم، حس میکنم زن گیرم نمیاد 🙁
    خود کشی تنها راهه رهاییه نظر شما چیه؟

    1. . می‌نویسد

      از سابلیمینال افزایش قد استفاده کنید

  108. حسین می‌نویسد

    سلام من پسرم ۱۷سالمه قدم بین ۱۶۸و ۱۷۰ جای رشد داره آیا تا کی ورزش هم گاهی اوقات میکنم

  109. ناشناس می‌نویسد

    من می‌خوام ۲ متر قدم بشه چیکار کنم

  110. یاس می‌نویسد

    سلام قد ۱۶۵ سنم ۱۸ قدم کوتاهه؟

  111. زهرا می‌نویسد

    سلام من ۱۷سالمه و قدم ۱۵۵.قد مادرم۱۵۸قد پدرم۱۷۲.آیا رشد میکنم بخدا خیلی نگرانم همه میگن ک قدم کوتاه و دیگ رشد نمیکنم امیدمو از دس دادم نمیدونم چبکا کنم حاضرم هرکاری کنم قدم ده سانت بده بالا هووف برام دعا کنین😭

  112. Ehsan.11 می‌نویسد

    سلام من ۱۶ سالمه قدم ۱۷۷ هست قد پدرم ۱۷۸ و مادرم ۱۵۵ ایا به ۱۸۳ میرسم؟

  113. نگین می‌نویسد

    سلامن من ۱۳ سالمه و قدم ۱۵۷ هستش
    بنظرتون چطورع؟

  114. سروش می‌نویسد

    من۲۴سالمه،وزنم ۸۸ و قدم ۱۶۶،بدنسازی کار میکنم.

  115. بهاره می‌نویسد

    سلام من ۱۷ سالمه قدم ۱۵۴ راستش آزمایش ژنتیک دادم و خوب در خانواده هم پدرم قدش ۱۶۲ مادرم ۱۶۰ هست حالا خیلی روحیمو از دست دادم برای زندگی آینده نگرانم میشه لطفا راهنمایی کنین به نظر شما من خیلی کوتاهم ؟

  116. Mahsa می‌نویسد

    سلام دوستان
    من سیزده سالمه ۱۵۵قدمه وزنمم ۴۰
    دختر هستم

  117. امیر می‌نویسد

    من ۱۲ سالمه قدم ۱۹۴ هست و همینطور دارم قد می کشم :/ چ کنم؟؟؟!

  118. :/ می‌نویسد

    من ۱۳ سالمه دخترم
    قدم ۱۷۳:/

  119. ارشیا می‌نویسد

    سلام دوستان
    من متولد ۴/۱۲/۱۳۸۵ هستم قدمم خیلی دقیق بخوام بگم ۱۷۱/۴ هستش
    قدمن بلند محسوب میشه یا نه ؟ قد من در بزرگسالی چقدر میشه ؟

  120. ارشیا می‌نویسد

    سلام دوستان
    من متولد ۴/۱۲/۱۳۸۵ هستم و قدمم به صورت خیلی دقیق ۱۷۱.۴ هستش
    آیا قد من بلند محسوب میشه ؟
    و در نهایت قدمن تقریبا چند میشه
    تقریبا از ۱۲ سالگی وارد بلوغ شدم 

    1. ناشناس می‌نویسد

      عزیزم 😂😂😂

  121. سینا رضایی می‌نویسد

    سلام من به تازگی ۱۸ ساله شدم و قدم ۱۷۳ هست و خیلی تلاش میکنم گه تا ۱۸۵ رشد کنم هر روز به پارک میرم و حدود ۲ یا ۳ ساعت بارفیکس میزنم و تو خونه شنا بشین پاشو طناب میزنم و قرص ویتامین دی مصرف میکنم به نظر شما قدم تا ۱۸۵ رشد میکنه یا نه

  122. مهرنیا می‌نویسد

    سلام من ۱۶ سالمه دخترم قدم ۱۴۷ سانته مورد لطف همه برای مسخره کردن قرار میگیرم 😂 نمیدونم وقتی خدا داشته قد تقسیم میکرده من کجا بودم؟؟!!!😐

    1. ناشناس می‌نویسد

      تو صف زبون

    2. ناشناس می‌نویسد

      از سابلیمینال رشد قد استفاده کن

  123. محمد می‌نویسد

    قد ۱.۵۶ برای سن ۱۳ خوبه؟

  124. EHSAN می‌نویسد

    سلام پسر هستم ۱۶سلامه چهار ماه دیگه میرم ۱۷ قدم ۱۷۷ هست ایا به ۱۸۳ میرسم؟

  125. شیدا می‌نویسد

    من ۱۳ سالمه و قدم ۱۵۰ هستش دخترم
    قدم مناسبه

    1. رونیا می‌نویسد

      منم کلاس هفتم و قدم ۱۵۲ احساس میکنم کوتاهه

  126. ناشناس می‌نویسد

    سلام من ۱۶ سالمه قدم ۱۶۰دخترم ایاقدم کوتاهه

  127. بی نام می‌نویسد

    سلام من ۱۵ سالمه و قدم ۱۵۵ و وزنم ۵۰ هست آیا مناسبه؟؟ از نظر اطرافیانم قدم کوتاهه

  128. Ko می‌نویسد

    سلام من ۱۹سالمه ایا هنوز میتونم با ورزش قدم رشد کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟
    الان ۱۷۵

  129. ناشناس می‌نویسد

    سلام ببخشید من ۱۱ سالم هست و قدم ۱۶۰ هست به نظرتون تا سن رشدم چقدر قد میکشم ؟ ۱۷۰ میشم ؟ ممنون میشم جواب بدید

  130. ناشناس می‌نویسد

    سلام من ۱۵ سالم هست قدم ۱۷۹ هست البته صبح زود بیدار میشم قدم ۱۸۰ هستش آیا قدم به ۱۹۰ میرسد .؟؟یه دو ماهی هست که بدنم شروع به رشد سریع کرده

  131. Hanî می‌نویسد

    سلام وقتتون بخیر
    من دخترم۲۲ سالمه قدمم نزدیک ب ۱۶۵ البته تا دو ماه پیش ۱۶۲ بودش که با یک ماه ورزش و تغذیه نسبتا مناسب تونستم سه سانت افزایش قد داشته باشم بصورت ژنتیکیم وخونوادمون بجز مادرم همه قدشون بلنده بلنده پدرم و برادرام ۱۹۵_۱۹۸هستن میخواستم بدونم ک الان بنظرتون قدم کوتاهه؟!بعد اینک حالا ک سه سانت افزایش قد داشتم ممکنه صفحات رشدیم بسته نشده باشه و امکانش هست دوباره افزایش قد داشته باشم؟!ممنون میشم اگر راهنماییم کنین؛سپاس

  132. علی اصغر می‌نویسد

    سلام من کلاس دوازدهمم قدم ۱۶۷ خبه یا نه

  133. اسرا می‌نویسد

    من یه دخترم…قدم۱۷۰و وزنم۵۸…به نظرتون قدم زیادی بلنده؟؟
    یه کفش پاشنه هفت سانتی هم گرفتم

  134. اسرا می‌نویسد

    نوزده سالمه..قدم۱۷۰و وزنم۵۸…قدم خوبه؟؟
    یه کفش پاشنه هفت سانتی هم گرفتم

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام من دخترم و ۱۳ سالمه قدم ۱۵۸ ینی ۱۶۵ تا میشم؟؟

  135. Hosein می‌نویسد

    سلام خسته نباشید من تقریبا ۱۷ سالمه و قدم ۱۷۰ cm آیا خوبه ؟ همه میگن کوتاهه ؟ روشی هست برای بلند شدن قدم ؟

  136. Hosein می‌نویسد

    سلام من ۱۷ سالمه و قدم ۱۷۰ عه خوبه یا بده ؟ آیا روشی برای بلند شدنم هس

  137. اادریس می‌نویسد

    سلام‌من‌سنم۱۶‌هستش‌‌قدم‌۱۷۰آیا‌قدم‌تا‌۱۸‌سالگی‌۱۸۵‌میشه

  138. Alireza می‌نویسد

    سلام پسری ۲۱ ساله با قد ۱۷۸ هستم. فامیلامون همه بالای ۱۸۰ هستند هر وقت که دیدمشون احساس کوتاه بودن بهم دست داده. تضمینی وجود داره با انجام این حرکات قدمم رو برسونم به ۱۸۰ یا ۱۸۲؟ در این صورت تا چند سالگی فرصت افزایش قد دارم؟

  139. نیاز می‌نویسد

    ۱۱ سالمه قدم ۱۵۶.تا ۱۶۶ میشم؟؟

  140. Ariya می‌نویسد

    من۱۵سالمه قدم۱۸۸

  141. ملینا می‌نویسد

    من دخترم ۱۳ سالمه قدم۱۵۴ هست به نظرت مناسبه؟

  142. پسر می‌نویسد

    سلام
    من ۱۴ سالمه قدم هم ۱۷۵ اینا هست
    آیا خوبه من فک کنم تا سن ۲۰ سالگی به ۱۸۰ یا ۱۸۲ برسم چون بابا و عمو های ما همشون قد بلند هستند

  143. سينا می‌نویسد

    سلام ببخشید من ١٢ ساله نیم و قدم ١۶١هستش تو خانواده ما همه قدشون متوسط رو به بالاا هستش ولی من خیلی ذهنم سرگیره که بتونم قدم رو به ١٨٢یا ١٨٣برسونم دکتر همه میرم غذای عالی هم میخورم همچی هله هوله کم میخورم و اینکه روزی٢٠دقیقه هم طناب میزنم بنظرتون یتونم به ١٨٣برسم؟

  144. mr .fear می‌نویسد

    سلام خسته نباشید یه نفر تو خانواده ما هستش که ۱۲ سالشه خیلی تپل و چاقه و روبه افزایش چاقی بیشتره . بعد قدشم به اندازه منه ۱۸۷ . آیا رشد قدش ادامه داره ؟

  145. بیشعور زاده می‌نویسد

    بسم الله الرحمن الرحیم
    عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامیه کوتاه قدان این جمع
    من ۴۵ سال سن دارم و قدی به اندازه ۱۳.۵ سانتی متربه من رسیده است . از قد خود ناراضی هستم زیرا بسیار بلند است و مورد تمسخر اطرافیان قرار میگیرم . اندک ورزشی میکنم . و در ساعت های زود شب دوست ندارم خفته باشم .
    از طبیب این جمع تقاضا میکنم … هرچه سریع تر مشکل بنده را پیگیری نمایند .
    باتشکر … سید امیر عبدالصمد قاسم خانی بروجردی اصل دهات پایینی

  146. Bi nam می‌نویسد

    سلام من دختر ۱۴ ساله ام قدم ۱۵۸ چطوره و اینکه تا چقدر جای رشد دارم

  147. ناشناس می‌نویسد

    سلام من ۱۳ سالمه دخترم قدم ۱۶۰ به بلوغ هم نرسیدم بابام ۱۸۰ مامانم۱۶۴ البته استخوان های بدنم شبیه بابامه به نظرتون ممکنه تا۱۷۵ برم؟

    1. وحید می‌نویسد

      تا صد هفتاد هشت قد میکشی

  148. ناشناس می‌نویسد

    ببخشید من ۱۶ سالمه قدم ۱۴۹ هست دخترم هستن
    چیکار کنم بلند بشم

  149. عرشیا می‌نویسد

    آقا من فکر خیلی رشد قد زیاد گرفتم من ۱۴ سالمه قدمم ۱۸۵ خیلی نیست🤣

  150. Ariii می‌نویسد

    سلام،من آخرای چهارده سالم و قدمم ۱۶۳ هست،به نظرتون قدم به ۱۶۸/۱۷۰ میرسه؟

  151. پریا می‌نویسد

    سلام به همگی من ۱۲ سالم هستش قد هم ۱۵۲ هستش بنظرتون قدم کوتاه هستش پدر و مادرم میگن که باید قدم ۱۶۰باشه اما چطوری من هر کاری میکنم ورزش می کنم حرکت های کششی انجام میدم دوچرخه سواری میکنم باریفیکس میرم اما هیچ تئثیری نداشته تا الان چندین سال یعنی برای همیشه کوتاه قد می مونم تغذیه ام هم خوبه ولی معلوم نیست کی قدم بلند میشه ؟؟؟؟

  152. سوزان می‌نویسد

    سلام من ۱۴ سالمه قدم ۱۶۶ هست میخوام به ۱۷۳ یا ۱۷۵ برسم میتونم برم به نظرتون به ۱۷ میرسم یا ۱۷۳
    خواهشن جواب بدین

  153. یکی می‌نویسد

    سلام من ۱۱ سالمه قدم ۱۵۹ خوبه؟؟

  154. ارتین می‌نویسد

    من ۱۴سالمه قدم ۱۷۸ایا قدم مناسبه
    یانه

  155. ناشناس می‌نویسد

    من ۱۶سالمه قدم۱۷۴ به نظرتون قدم خوبه و میتوم بیشتر رشد کنم

  156. ناشناس می‌نویسد

    من ۱۴ سالم قدم ۱۴۸ هست آیا خوب یا نه

  157. امیریحیی می‌نویسد

    سلام من ۱۲ سال و ۱۰ ماهم هست و قدم ۱۷۲ هستش و پس هستم میخاستم بدونم به ۱۹۰ میرسم؟؟

  158. حسام می‌نویسد

    سلام من۱۳سالمه قدم ۱مترو۷۲آیابه ۱مترو ۸۸یا۹۰میرسم

  159. ناشناس می‌نویسد

    سلام من قدم ۱۶۰هست متوسطه یا کوتاه؟ بیشتر اطرافیانم که هم سن من هستن بیشتر ۱۷۰هستن

  160. ... می‌نویسد

    سلام من دختر هستم قدم ۱۶۰ هست ۱۴سالمه بیشتر اطرافیانم بیشتر ۱۷۰ هستن قدم متوسطه یا کوتاه

  161. ناشناس می‌نویسد

    سلام من قدم ۱۶۵ هستش ۱۸ سالمه خیلی کوتاه؟
    و ی چیزی پشنهاد کنید ک قدم بلند شه

از پزشکان نبض‌ما بپرسید