آنچه برای درمان افسردگی نیاز داریم | نگذارید افسرده شوید

در این مقاله راه های درمان افسردگی در خانه ، راه های درمان افسردگی شدید و یافتن راه حل درمان افسردگی زنان و مردان بیان شده است. افسردگی می تواند در سنین پایین و در کودکان نیز بروز پیدا کند و در صورت عدم تشخیص به موقع تبدیل به افسردگی دائم و شدید و یا بروز اختلالات دیگر بشود. لذا تشخیص و درمان به موقع این اختلال می تواند زندگی فرد را تحت تاثیر خود قرار دهد.

 

شش اقدام برای درمان افسردگی در خانه

اگر به احساسات منفی و باورهای غلط گذشته بچسبید زندگی شما در آستانه سقوط قرار می گیرد. در متن زیر به شش کار که به از بین بردن افسردگی شما کمک می کند اشاره شده است. در مقالات دیگر این سایت نیز می توانید در این زمینه اطلاعات کافی به دست بیاورید.

تبدیل جنبه های منفی به هدف های مثبت

ممکن است آنقدر در دنیای افسردگی غرق شده باشید که نتوانید آینده روشنی را مجسم شوید. اما شما باید بتوانید که اندیشه های بد و کشنده را به افکاری مثبت تبدیل کنید به طور مثال به جدول زیر نگاه کنید.

اندیشه های بدبینانهاندیشه های مثبت
وضعیت بسیار سخت و خسته کننده است.تحمل داشته باش
کسی قدر من را نمی داندکسانی هستند که وجود من برای آن ها اهمیت داشته باشد
هرگز از دام افسردگی نجات پیدا نمی کنممن هم مانند کسان دیگری که بهبود یافته اند خوب می شوم
نمی توانم این وضع را تحمل کنمهرچیزی را که نمی توانی تحمل کنی عوض کن
بی فایده و به درد نخور هستم.کارهایی هست که می توانم در آن ها مهارت به دست آورم

می توانید به این لیست افکار منفی خود را اضافه کنید و به تدریج آن ها را به اندیشه های مثبت تبدیل کنید.

اجرای برنامه

افسردگی ممکن است تحرک و فعالیت شما را کاهش دهد، در طول دوره افسردگی افراد اغلب بدبین می شوند و احساس می کنند که نمی توانند فردای خود را تغییر بدهند.

به یاد داشته باشید که تمام این ها افکار شما هستند و واقعیت ندارند، شما مسئول سرنوشت و فردای خود هستید و هیچ چیز از قبل تعیین نشده است.

سایر راه های درمان افسردگی در خانه را بیاموزید.

اختلال افسردگی دائم با احساس افسردگی چه تفاوتی دارد؟

همان طور که گفته شد حس غم و ناراحتی با احساس افسردگی فرق دارد. افسردگی عمده یا بالینی نشانه های فراوانی دارند که از این دسته علائم می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

تفکر افسرده چگونه است؟

  • کاهش آستانه ی تحمل ناراحتی
  • اختلال در خواب
  • اختلال در اشتها
  • اختلال در تمرکز
  • خستگی مداوم
  • فکر به خودکشی و اتمام زندگی
  • کندی حرکات جسمانی
  • کم شدن یا از دست دادن میل جنسی
  • احساس بی ارزشی
  • از دست دادن قاطعیت و تردید در تصمیم گیری
  • تغییر شدید وزن
  • احساس بی قراری
  • شرایط خاص پزشکی مانند سرطان یا کم کاری تیروئید
  • مورد تجاوز قرار گرفتن در دوران کودکی
  • انواع خاصی از دارو ها به خصوصی استروئیدها

احساسات ذکر شده در بلند مدت باعث می شوند که زندگی فرد مختل شود و نشان می دهد که فرد دچار افسردگی عمده شده است. به یاد داشته باشید که شناسایی انواع افسردگی نیاز به نظر دکتر متخصص دارد و ممکن است طول بکشد.

 

در مورد افسردگی عمده چه می دانید؟

افسردگی عمده ممکن است در پی یک اتفاق، رویداد، ضایعه ی فاجعه انگیز و هر حادثه دردناکی رخ دهد این نوع افسردگی همچنین ممکن است به دنبال یک اضطراب شدید به وجود آید.

این نوع افسردگی می تواند بر تمام ابعاد زندگی شما را تاثیر بگذارد و عملکرد شما را مختل کند.

دارو، روان درمانی و سایر روش ها می توانند به طور موثری افراد مبتلا به افسردگی عمده را درمان کنند و به آن ها کمک کنند تا علائم بیماری را کنترل و مهار کنند.

چه عواملی باعث اختلال افسردگی عمده می شود؟

با وجود تحقیقات انجام شده در این زمینه دلیل اصلی افسردگی عمده مشخص نیست اما می توان گفت که چه عواملی باعث تشدید و محرک بروز این اختلال هستند.

ترکیب ژن و استرس می تواند روی ساختار شیمیایی مغز تأثیر بگذارد و در نتیجه توانایی حفظ ثبات اخلاقی در فرد کاهش یابد. تغییر در تعادل هورمون ها نیز ممکن است در ایجاد افسردگی عمده نقش داشته باشد.

جدیدترین روش ها و راه های درمان افسردگی شدید ارائه شده توسط روانشناسان و متخصصان مرکز مشاوره ستاره را مطالعه کنید.

چگونه گرفتار اندیشه های منفی نشوید.

همیشه سعی کنید از فکرها و تصورات منفی فاصله بگیرید. هر وقت به چیزهای منفی فکر می کنید سریع فکر خود را عوض کنید و به موضوعات دیگر فکر کنید، اگر نمی توانید سعی کنید فعالیت هایی مانند فیلم دیدن، کتاب خواندن و چیزهای دیگر انتخاب کنید.

ورزش کنید

من برای این کار از یک مربی کمک گرفتم تا نتوانم از انجام دادن آن فرار کنم. این کار تمرکز من را افزایش می داد و رفتن به باشگاه سه روز در هفته و دیدن افراد دیگر روحیه من را بهتر می کرد.

غذای سالم بخورید.

در طول افسردگی ممکن است اشتها خود را به طور کامل از دست بدهید ولی سعی کنید حتی به زور یا با استفاده از مکمل های غذایی تمام وعده های غذایی را بخورید.

به اندازه کافی بخوابید و استراحت کنید.

سعی کنید محیط را برای خواب مناسب کنید، دما و نور مناسب، استفاده از خوشبو کننده هوا یا هرچیزی که به آرامش شما کمک می کند می تواند خواب شما را راحت تر کند سعی کنید قبل از خواب ورزش نکنید تا بهتر بخوابید.

تنظیم خواب

در طول افسردگی ممکن است در برنامه ی خواب شما اختلال به وجود بیاید. از این فرصت استفاده کنید و در این زمان ها به کارهای خود برسید، کتاب بخوانید، به پیاده روی بروید یا هرکاری که دوست دارید را انجام دهید ولی در رختخواب نمانید.

رابطه مثبت با دیگران برقرار کنید.

در کنار دیگران باشید و سعی کنید با آن ها صحبت کنید اگر نمی دانید چه بگویید آن ها را تشویق کنید تا در مورد خودشان حرف بزنند، بیش تر مردم عاشق این هستند که در مورد خودشان حرف بزنند.

برای مشاوره تخصصی در زمینه درمان های افسردگی، اضطراب، انواع مختلف فوبیا و ترس، وسواس فکری-عملی و دوقطبی می توانید با مرکز مشاوره ستاره به شماره 02122247100 تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. مهتاب ریسی می‌نویسد

    سلام. خیلی مطلب عالی بود. سپاس

از پزشکان نبض‌ما بپرسید