اگر برای مهمانتان هندوانه قاچ می کنید

هندوانه (انگلیسی: Watermelon) نوعی بوته و میوه از دسته صیفی جات است که در جالیز رشد می کند. زادگاه اصلی هندوانه، هندوستان است به همین خاطر، وجه تسمیه ی آن (هند وانه) به معنای میوه هند معروف شده است. هم اکنون هندوانه در شهرهای شمالی ایران وشهرستان زابل درسیستان وبلوچستان و شهرهای استان خوزستان و کرمان و در استان فارس شهرستان اقلید به صورت وسیع کاشت می شود. این میوه دارای رنگ هایی چون زرد عسلی، زرد نباتی و سرخ است که ممکن است دارای تخم هایی به رنگ سیاه، سرخ یا ابلق باشد.

هندوانه منبع طبیعی از بهترین آنتی  اکسیدان ها بوده که طبیعت فراهم کرده است. آنتی  اکسیدان هایی مثل ویتامین C و A که از ما در برابر بیماری ها محافظت می  کنند. با مصرف این میوه خطر کم آب شدن بدن نیز کاهش می یابد.

تابستان و هندوانه دو یار جدا نشدنی هستند. این میوه تقریباً در همه جای دنیا پیدا می  شود و با اینکه می  توانیم در تمام طول سال از بازار  بخریم، اما فصل هندوانه تابستان است که در این فصل بهترین کیفیت را داشته و بسیار شیرین است.

فوت و فن بریدن هندوانه

برش این میوه فوت و فن خود را دارد که با رعایت نکردن آن ممکن است ویتامین های آن از بین برود.  قطعا برای شما هم زیاد اتفاق افتاده است که در جایی هندوانه ای خریداری می شود و به صورت هلالی یا اصطلاحا همان شتری برش می زنند و به شما می دهند، یکی از بدترین روش های برش هندوانه جهت خوردن همین روش است چرا که خوردن آن همواره با آغشته شدن قسمت بزرگی از اطراف دهان به هندوانه و یا ریختن آب این میوه بر روی لباس و بسیاری اتفاقات نا خوشایند دیگر همراه است. لذا خیلی ها و به خصوص خانم ها ترجیح می دهند اصلا هندوانه نخورند تا اینکه کلی خودشان و یا خانه و زندگی خود را در مشتقات هندوانه غرق ببینند!

این روزها همگان به دنبال راه های سریع و حرفه ای انجام امور ساده ای از قبیل همی ن نحوه برش زدن هندوانه و طالبی یا خربزه و … هستند. اگر برای مهمانتان این میوه را تدارک دیده اید و به دنبال قاچ زدن شیک و مجلسی این میوه ی خوش آب و رنگ هستید در این ویدیوی آموزشی با نبض ما همراه باشید.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید