نتیجه کاشت مو پس از سه ماه

تنها راه‌ حل دائمی ریزش مو، کاشت مو است. البته احتمالا از آن‌ جایی که این روش، نوعی عمل جراحی است و باید برای آن هزینه کرد؛ بسیاری از مردم دوست دارند راجع به نتیجه حاصل بیشتر بدانند. نتیجه کاشت مو را نمی‌توان بلافاصله پس از انجام عمل مشاهده کرد. اولین مرحله رشد مو پس از کاشت، بعد از گذشت سه ماه قابل مشاهده است.

کاشت مو نوعی روش جراحی است که در آن فولیکول‌های سالم، از نواحی دائمی به نواحی گیرنده، منتقل می‌شوند. نواحی دائمی مکان‌هایی هستند که فولیکول‌هایشان، نسبت به ریزش مو مقاوم اند. همین فولیکول‌ها پس از کاشته شدن و گذشت سه ماه، به موهای دائمی تبدیل خواهند شد.

این احساس به این دلیل پیش می‌آید که پس از انجام این عمل جراحی، پوست سر طاس و قرمز به نظر می‌رسد. در این مرحله به طور کلی مویی رشد نخواهد کرد. درواقع موی کاشته‌شده تا دو هفته پس از انجام این عمل جراحی، نوک می‌زند.

زودترین زمان مشاهده نتیجه کاشت مو، سه ماه پس از انجام این عمل جراحی است. با خواندن ادامه مطلب با روند رشد مو بیشتر آشنا شوید:

نوک مو

ممکن است احساس کنید که در مدت زمان سه ماه اول پس از کاشت مو، روند رشد نوک مو بسیار کند است. البته احتمال دارد برخی افراد نوک مو را مشاهده کنند، اما به طور کلی در ظاهر چیز زیادی مشاهده نمی‌شود. البته این نشانه خوبی است.

چیزهایی که قبل از کاشت مو باید بدانید!

موی زیر پوستی

قطعا پس از گذشت سه ماه در روند رشد موهای کاشته ‌شده و رویش موهای زیر پوستی، پیشرفت ‌هایی مشاهده خواهید کرد. سرعت پیشرفت رشد مو خیلی زیاد نیست، اما همین روند رشد هم به شما نشان می‌دهد که نتایج خوبی خواهید گرفت. اگر بخواهید روند پیشرفت را هفته به هفته ضبط کنید؛ آن‌گاه روند رشد برایتان خیلی کندتر خواهد بود.

خط پیشانی

با وجود این که در مدت زمان سه ماهه اول تفاوت زیادی قابل مشاهده نیست (به ‌خصوص زیر نور کم) اما روند رشد موهای خط پیشانی مشخص است. برای واضح‌ تر دیدن خط پیشانی، باید سر خود را زیر نور روشن ‌تری بگیرید (مثل لامپ یا نور خورشید). با انجام این کار خیالتان راحت ‌تر خواهد شد.

به ‌هر حال اگر در مرحله آغازین و در سه ماه اول احساس کردید که روند رشد موها کند بوده و چشمگیر نیست؛ نگران نشوید. موها پس از گذشت سه ماه رشد خواهند کرد و در مدت زمان 12 تا 15 ماه بعد، به اوج رشد خود خواهند رسید. پس از گذشت یک سال می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا نیاز به رزرو نوبت دیگری برای افزایش میزان تراکم موها هست یا نه.


نبض ما

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید