بهترین مارک دستگاه تست قند خون

بهترین مارک دستگاه تست قند خون

بهترین مارک دستگاه تست قند خون کدام است ؟ اگر به دنبال بهترین مارک دستگاه تست قند خون هستید در این مطلب پارامتر های انتخاب بهترین دستگاه تست قند خون را به صورت تخصصی بررسی می کنیم بدون شک بعد از مطالعه این مطلب می توانید بهترین مارک دستگاه تست قند خون بشناسید و با کم ترین هزینه تهیه کنید بنابراین توصیه اکید می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید 

بعد از معرفی بهترین مارک دستگاه تست قند خون شما می توانید به آسانی از فروشگاه های آنلاین و معتبر مانند  بی گزند ، دیجیکالا و ترب تهیه کنید

انتخاب بهترین مارک دستگاه تست قند خون چه اهمیتی دارد ؟

قبل از خرید دستگاه قند خون باید اطلاعاتی را در مورد این دستگاه داشته باشید. یکی از موارد مهم در خرید دستگاه تست قند خود داشتن مجوز وزارت بهداشت می باشد دستگاهی را خریداری کنید که این هولوگرام بر روی آن باشد.
معمولا افراد مبتلا به دیابت صبح به طور ناشتا قند خون خود را اندازه گیری می کنند و همچنین پس از خوردن صبحانه نیز قند خون خود را کنترل می کنند.
در مواردی مثل حالت تهوع و سرگیجه افراد باید میزان قند خون خود را چک کنند . مسلماً روزانه افراد نمی توانند به آزمایشگاه مراجعه کنند و آزمایش قند خون بدهند.
به دلیل سهولت کار با دستگاه تست قند خون فرد می‌تواند به راحتی و با استفاده از آن در خانه در هر زمانی که می‌خواهد قند خون خود را چک کند.

دو برند معروف خارجی که می توان جز بهترین مارک دستگاه تست قند خون حساب آورد عبارت اند از :

دستگاه تست قند خون

بررسی ویژگی و امکانات دستگاه تست قند خون

تست قند خون یکی از دستگاه هایی است که میزان گلوکز را در خون اندازه گیری می کند. همچنین افراد دیابتی می توانند با استفاده از این دستگاه میزان انسولین مورد استفاده خود را تعیین کنند.
البته میزان انسولین مورد نیاز روزانه برای فرد مبتلا به دیابت توسط پزشک تعیین می شود. با استفاده از دستگاه قند خون فرد می‌تواند از میزان گلوکز موجود در خون خود مطلع شود.
دستگاههای تست قند خون نیز انواع مختلفی دارند که می توان آن ها را به سه دسته تقسیم بندی کرد. نوع مداوم ، تهاجمی و غیر تهاجمی.
دستگاه ها نیز بر حسب تنظیم کد گذاری به دو دسته تقسیم می‌شوند: دستگاه های قدیمی و جدید.
دستگاه های قدیمی نیاز داشتند تا پس از قرار گرفتن نوار بر روی آن کدگذاری صورت بگیرد.
اما دستگاه های جدید این عیب را ندارند و پس از قرار دادن نوار به طور خودکار کدگذاری انجام می دهند. در هنگام خرید به این مورد نیز دقت کنید و دستگاهی را بخرید که جدید باشد و به اصطلاح اتو کدینگ داشته باشد.
دستگاه های تست قند خون بر حسب ویژگی های خود به میزان متفاوتی به حجم خون نیاز دارند. حداقل مقدار خونی که بر روی نوار باید قرار داشته باشد حداقل سه میکرولیتر میباشد.
در دستگاه‌های جدید اکثرا این حجم خون مورد نیاز می باشد. اما در دستگاه قدیمی متاسفانه مقدار زیادی حجم خون برای تست مورد نیاز بود.
سرعت اندازه گیری یکی از پارامترهایی است که در هنگام خرید دستگاه قند خون باید به آن توجه کنید. دستگاه های قدیمی سرعت اندازه گیری حدود یک دقیقه را دارند.
هر چه سرعت اندازه گیری کمتر باشد مسلما بیمار دچار استرس و اضطراب می شود. و آرامش او به هم میریزد. اخیراً دستگاه‌هایی به بازار آمده اند که سرعت اندازه ‌گیری بسیار بالایی دارند و حتی در کمتر از ۱۰ ثانیه نیز نتیجه را نمایش می دهند.
در دنیای امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی داشتن چنین ویژگی در دستگاه قند خون یکی از مزیت‌های می باشد که باید به آن توجه کرد.

پارامتر های انتخاب بهترین دستگاه تست قند خون

مورد بعدی که حائز اهمیت می باشد امکانات دستگاه است. در هنگام خرید به امکانات دستگاه توجه کنید و امکانات دستگاه های مختلف را با یکدیگر مقایسه نمایید.
یکی از مهم‌ترین امکاناتی که دستگاه باید داشته باشد گارانتی است . دستگاهی را خریداری کنید که دارای خدمات پس از فروش و دارای گارانتی میباشد.
مسلماً در خرید چنین دستگاهی وجود گارانتی یکی از موارد مهم به حساب می آید زیرا قرار است فرد به مدت طولانی از دستگاه تست قند خون استفاده نماید.
ویژگی بعدی که در دستگاه های جدید وجود دارد نمایش نمودار می باشد. دستگاه‌ها به طور هفتگی یا ماهانه تستهای مختلف را بررسی می‌کنند و میانگین آن را نمایش می‌دهند.
مسلما چنین ویژگی بسیار مفید خواهد بود زیرا فرد با استفاده از آن می تواند روند بیماری خودروها چک کند.
برای چنین ویژگی داشتن حافظه قوی در دستگاه نیز مورد نیاز است. هرچه حافظه دستگاه زیاد تر باشد و بتواند تعداد تست های زیادی را در خود ذخیره کند بهتر است.
دستگاه ها نیز دارای بروشور می باشند. قبل از استفاده حتما حتما آن را مطالعه کنید تا از نحوه استفاده آن مطلع شوید.
مورد بعدی که در دستگاه‌های جدید وجود دارد این است که برخی از دستگاه ها می تواند اطلاعات مربوط به تست را با سایر افراد نیز به اشتراک می گذارند.
برای افرادی که بیماری آنها شدیدتر می‌باشد و نیاز است که با پزشک خود در ارتباط باشند و نتیجه تست را با او در میان بگذارند چنین ویژگی بسیار کمک کننده است.
دستگاه با اتصال به نرم افزارهای مخصوص می تواند اطلاعات را در اختیار دیگران قرار دهد. نکته بعدی که مربوط به استفاده از دستگاه تست قند خون می باشد این است که به هیچ وجه از نوارهای تست دیگران یا نوار هایی که قبلاً از آنها استفاده کرده اید دوباره استفاده نکنید زیرا با این کار می توانید آلودگی‌های مختلف و خطرناک را وارد بدن خود کنید.

بهترین مارک دستگاه تست قند خون

روش های انتخاب بهترین مارک دستگاه تست قند خون

  • یکی از موارد دیگر که در هنگام خرید دستگاه تست قند خون باید به آن توجه کرد عبارتند از سهولت استفاده ، حمل و نقل ، واحد اندازه گیری قند خون و استفاده از تراشه.
  • دستگاه قند خون باید طوری باشد که فرد بتواند به راحتی از آن استفاده کند. مسلماً افرادی که دچار دیابت می‌شوند دارای سنی بیشتر از ۴۰ سال می باشند و خوب ممکن است اطلاعاتی در زمینه پزشکی و استفاده از این دستگاه را نداشته باشند.
  • این دستگاه باید به شکلی باشد که هر فردی چه باسواد و بیسواد بتواند از آن به راحتی استفاده کند و میزان قند خون خود را تست کند.
  • باید دارای اندازه‌ای باشد که فرد بتواند آن را به راحتی در دست گرفته و استفاده نمایند.
  • افرادی که باید همواره قند خون خود را چک کنند باید بتواند به راحتی آن را حمل می کند. اگر دستگاه بیش از حد نرمال بزرگ باشد یا دارای وزن سنگینی باشد مسلماً حمل آن نیز مشکل خواهد بود پس در انتخاب دستگاه تست خون دقت کنید.تا به راحتی بتوانید آن را همراه خود داشته باشید.
  • دستگاه ها بر حسب واحدی که قند خون را اندازه گیری می کنند دارای مدلهای مختلفی هستند. بعضی از این دستگاه ها خون را بر حسب گرم بر لیتر یا گرم بر دسی لیتر نشان می دهند.
  • بیمار برای اینکه میزان قند خون خود را به راحتی متوجه شود باید به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کند تا نحوه سنجش و محاسبه مقدار خون خود را یاد بگیرد.

 

قیمت دستگاه تست قند خون

قیمت دستگاه ها نیز متفاوت می باشد. قیمت بالای دستگاه نمیتواند دلیلی برای بهترین مارک دستگاه تست قند خون بودن باشد. دستگاهی را انتخاب کنید که متناسب با شرایط شما و بر حسب نیاز تان باشد و همچنین از تجربه دیگران می توانید در این مورد استفاده کنید.
با توجه به موارد گفته شده در بالا و ویژگی های مناسب دستگاه تست قند خون در ادامه تعدادی از دستگاه های کاربردی و پرفروش را با ویژگیهای آنها قرار داده ایم.
دستگاه قند خون گالا یکی از پر فروش ترین دستگاهها می باشد. این دستگاه قدرت ذخیره بالایی دارد و همچنین میانگین نتایج را نشان می دهد.
می توانید دستگاه را به کامپیوتر متصل کنید و دستگاه باطری خور و دارای ۵۰ عدد نوار در پک خود می باشد. قیمت این دستگاه حدوداً چهارصد هزار تومان است.
دستگاه بعدی دستگاه آوان می باشد. این دستگاه نیز همانند دستگاه گالا دارای حافظه ، نمایش میانگین نتایج ، قابلیت اتصال به کامپیوتر می باشد.
اما تنها تفاوت آن این است که در پک بسته بندی آن حدود ۲۵ عدد نوار تست وجود دارد. قیمت این دستگاه نیز حدود ۲۰۰ هزار تومان می باشد.

نکته مهم آخر

نکته مهم در انتخاب بهترین مارک دستگاه تست قند خون : در سایت تجهیزات پزشکی بی گزند یک ویدیو بسیار مهم منتشر شده است که توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی این ویدیو را مشاهده نمایید برای مشاهده این ویدیو کافیست در گوگل عبارت “دستگاه تست قند خون سایت بی گزند ” جستجو کنید 

دستگاه تست قند خون

4/5 - (4 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید