چطور بهترین خمیر دندان را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین خمیر دندان می تواند یک کار دشوار باشد. اکثر ما تصور می کنیم که ما باید دندان هایمان را دو تا سه بار در روز مسواک بزنیم اما نوع خمیر دندانی که استفاده می کنیم هم در سلامت دندان ها تاثیر زیادی دارد.

نبض ماخمیر دندان به طور کلی ضرورت اساسی دنیای مدرن را تشکیل داده است. مارک ها و انواع بسیاری در بازار وجود دارند و بسیاری از ادعاهای تبلیغاتی می توانند انتخاب را مشکل کنند. بنابراین امروز با توجه به تنوع زیاد خمیر دندان، باید برای انتخاب بهترین خمیر دندان معیارهای زیر را در نظر بگیرید:

1-فلوراید از نظر بسیاری از دندانپزشکان بسیار مهم است.

تقریبا تمام خمیر دندان ها حاوی فلوراید هستند. طبق گزارش وب سایت انجمن دندانپزشکی آمریکایی، استفاده روزانه دو بار از مسواک با استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید، بهداشت عمومی و سلامت دهان و دندان، به علت خواص ضد حفره اثبات شده فلوراید، تامین می شود.

خمیر دندان حاوی فلوراید

چند فرمولاسیون مختلف برای فلوراید موجود است، که توانایی هر کدام در جلوگیری از تشکیل حفره ها مشابه است.

با این حال، بسیاری از خمیر دندان های طبیعی حاوی فلوراید نیستند. به نقل از مطالعات در مورد تغذیه بهتر و مجله آمریکایی اطفال به نظر می رسد مشکلاتی مربوط به فلوراید نیز وجود دارد.

به گفته وب سایت انجمن آمریکایی دندانپزشکی، شستشوی دهان با فلوراید برای کودکان زیر 6 سال توصیه نمی شود، هرچند این سایت همچنان خمیر دندان حاوی فلوراید را توصیه می کند.

2-با دندان پزشک خود مشورت کنید.

دندانپزشک ممکن است با توجه به نیاز های شما، مانند حساسیت، نوع خاصی از خمیر دندان را توصیه کند. بهتر است توصیه های دندانپزشک خود را در مورد نوع خمیر دندان در نظر داشته باشید.

دندانپزشک

3-اگر دندان های حساسی دارید،از خمیر دندان سفید کننده اجتناب کنید.

خمیر دندان های سفید کننده حاوی موادی هستند که لبخند براقی را برای شما فراهم می کنند.

این خمیر دندان ها عموما بی خطر و موثر هستند اما اگر دندانهای حساس دارید، این عوامل شیمیایی ممکن است موجب تحریک یا بدتر شدن علائم شما شود. با دندانپزشک خود در مورد جایگزین های سفید کننده ملایم مشورت کنید.

لمینت دندان

4-برچسب خمیر دندان را با دقت بخوانید.

برخی از خمیر دندان تنها برای بزرگسالان استفاده می شود. قبل از استفاده از خمیر دندان های خاص با دندان پزشک خود مشورت کرده و برچسب آن را به دقت بخوانید. شما همچنین باید به لیست مواد تشکیل دهنده نگاه کنید. اکثر خمیر دندان حاوی طعم دهنده، قند و سایر مواد شیمیایی هستند.

به یاد داشته باشید که مواد تشکیل دهنده بیشتر، شانس بیشتری برای حساسیت به یک عنصر خاص را فراهم می کند. اطمینان حاصل کنید که در مورد هر ماده ای اطلاعات لازم را بدست آورده اید.

برچسب خمیر دندان

5-خمیر دندان جوش شیرین سودمند و مؤثر است.

پودر جوش شیرین دارای خاصیت سایندگی پایین تری نسبت به بسیاری از مواد پاک کننده در سایر خمیر دندان ها است.

اگر دندان های شما حساس و یا مستعد ابتلا به حفره است، ممکن است متوجه شوید که خمیر دندان جوش شیرین به شما یک احساس تمیزی بدون دردسر را می دهد. خمیر دندان جوش شیرین، بهترین خمیر دندان برای داشتن دندان های سفید است.

علاوه بر این، پودر جوش شیرین معمولا در تمیز کردن و ضدعفونی کردن محصولات به دلیل توانایی آن در جذب بو و خنثی کردن اسیدها استفاده می شود. استفاده از این ماده در دستور العمل های مختلف نشان دهنده ایمنی آن است.

جوش شیرین

6- تصویب ADA را دنبال کنید.

بسیاری از انواع خمیر دندان، مهر و موم ADA را قبول می کنند. خمیر دندان هایی با این مهر و مو برای برآورده شدن نیازهای سختگیرانه انجمن دندانپزشکی آمریکا تضمین شده اند.

با این وجود مشارکت در این برنامه داوطلبانه بوده است، و بسیاری از مارک های خوب خمیر دندان و بهترین خمیر دندان ها ، دارای این مهر نیستند. بنابراین، شما نباید فقط مهر  ADA را به عنوان تنها معیار برای انتخاب بهترین خمیر دندان در نظر بگیرید.

خمیردندان

7-هر خمیر دندان برای هر فردی مناسب نیست.

بهترین خمیردندان ، خمیردندانی است که با شیمی فرد هماهنگ باشد. شیمی هر فردی متفاوت است. ممکن است که یک خمیر دندان خاص باعث ایجاد احساس تمیزی در دندان های شما نشود و یا ممکن است ایجاد حساسیت کند.

اگر این نشانه ها را تجربه کردید، سعی کنید مارک یا نوع خمیر دندان خود را تغییر دهید. البته اگر یک واکنش آلرژیک داشته باشید یا علائم ادامه پیدا کند، باید از مددکاران پزشکی خود مشورت بگیرید.

خمیر دندان خاص

8-از خمیر دندان بسیار شیرین استفاده نکنید.

قند بیش از حد می تواند پوسیدگی دندان را تشدید کند. یکی از ویژگیهای بهترین خمیردندان این است که مقدار شکر آن در حد قابل قبول باشد، اما به طور کلی بهتر است که سعی کنید از مصرف آن دسته خمیر دندان هایی که بسیار شیرین هستند اجتناب کنید.

بسیاری از خمیر دندان های کودکان حاوی قند زیادی هستند، بنابراین مطمئن شوید که برچسب های مربوطه را مطالعه می کنید.

تیم ترجمه نبض ما

7+1 کاربرد جالب خمیر دندان را در این مقاله بخوانید.

4.6/5 - (10 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم