راهکارهای ساده برای کنترل میل جنسی

ممکن است زندگی زناشویی شما به دلیل بیش فعالی جنسی در حال رسیدن به ایستگاه طلاق باشد. شما مطمئن هستید، با کنترل میل جنسی تان می توانید به زندگی مشترک تان ادامه دهید.

نبض ماغریزه جنسی یکی از غرایز طبیعی و نیاز ذاتی همه افراد است. استفاده از غریزه جنسی برای تعادل بدن ضروری بوده و بسیار اهمیت دارد. اما گاهی اوقات لازم است که میل و غریزه جنسی را تحت کنترل در آورده و آن را کاهش دهیم. مخصوصا زمانی که نیاز جنسی به شدت افزایش پیدا می کند. با ما همراه باشید تا با راهکارهای ساده برای کاهش و کنترل میل جنسی آشنا شوید.

رابطه جنسی بر روی مغز

چه بخوریم تا میل جنسی کاهش یابد؟

حقیقت این است که هورمون های تستوسترون و استروژن هردو، نقش حیاتی در بدن هر دو جنس مرد و زن  بازی می کنند. اما در هر دو حالت، عدم تعادل تستوسترون و استروژن می تواند باعث افزایش یا کاهش میل جنسی شود و شناخت انواع مواد غذایی و اثر دهی آن ها  می توانند سطح این دو هورمون را افزایش یا کاهش دهند.

بسیاری از مواد غذایی هستند که مصرف آنها می تواند باعث کاهش و یا افزایش میل جنسی شود. شما می توانید با یک رژیم غذایی متعادل و مناسب، از افزایش میل جنسی جلوگیری کنید.

در اینجا  به  برخی از مواد غذایی که می توانند باعث کاهش و یا کنترل میل جنسی شوند، اشاره می شود.

1-مصرف غذاهای غیر فرآوری شده

پردازش بسیاری از مواد غذایی تا حد زیادی  می تواند تمایل شما را نسبت به جنس مخالف افزایش دهد. برخی از این غذاهای فراوری شده باعث افزایش انرژی  و کالری بیشتر در بدن شده  و میل جنسی را افزایش می دهد.

2-عدم مصرف نوشابه های گازدار

نوشیدن زیاد نوشابه های گازدار ایده بسیار نامناسبی است. نوشابه های های گازدار علاوه بر عوارض مختلف بر سلامت فرد، باعث تحریک میل جنسی می شود. شیرین کننده های مصنوعی، به طور مستقیم بر میزان سروتونین تاثیر می گذارند. سروتونین یک هورمون حیاتی در پرورش احساس رفاه یا شادی است.

محققان می گویند که سروتونین پایین، با میل جنسی پایین تر در مردان و زنان ارتباط دارد.

عکس نوشابه سرطان زا

3- مصرف پاپ کورن

مواد شیمیایی مانند اسید پرفلووروککتنیک که در پوشش پاپ کورن( ذرت) یافت می شود، می تواند باعث از بین رفتن میل جنسی و کاهش آن شود.

4-میگو

طبق تحقیقات انجام شده می توان گفت که، مصرف میگو می تواند در کنترل میل جنسی تاثیر زیادی داشته باشد. میگو حاوی فسفر بوده و فسفر ماده ای برای تنظیم هورمون های جنسی به شمار می رود. شما می توانید میگو را در رژیم غذایی خود قرار داده و مصرف کنید.

5- مصرف سویا

سویا یک ماده غذایی مغذی و دارای خواص سلامتی بالایی است. به گفته مرکز ایمنی مواد غذایی، سطح بالای سویا در بدن می تواند هورمون های جنسی را کاهش دهد و عملکرد تخمدان را در زنان تحت کنترل درآورد. تنها مصرف نصف فنجان سویا در روز می تواند منجر به کنترل میل جنسی در هر دو گروه زن و مرد شود. علاوه بر این سویا، نسبت به گوشت پروتئین سالم تری بوده و خواص زیادی دارد.

6-پنیر

بسیاری از پنیر ها از شیر گاو گرفته شده  و با هورمون های مصنوعی بارگذاری می شوند. پنیر به طور بالقوه می تواند با تولید طبیعی هورمون بدن شما، از جمله استروژن و تستوسترون تداخل داشته و از افزایش آن جلوگیری کند. شما می توانید برای کنترل میل جنسی خود، روزانه پنیر مصرف کنید.

پنیر

6-قند

مصرف مواد قندی در هر صورت باید کنترل شده  باشد و در آن افراطی صورت نگیرد. تحقیقات نشان داده است که  مواد غذایی شیرین باعث افزایش سطح هورمون  انسولین می شود. این هورمون با ذخیره چربی، از بین بردن توده عضلانی و کاهش سطح تستوسترون، ارتباط مستقیمی دارد.

علاوه بر این راهکارها و مصرف مواد غذایی مختلف برای کاهش میل جنسی، شما می توانید با تغییر در سبک زندگی خود و دوری از شرایطی که باعث افزایش میل جنسی در شما می شود، این میل غریزی را بدون سرکوب کردن، تحت کنترل خود در آورید.

قند خون

  • راهکارهای زیر برای کنترل میل جنسی موثر هستند:

1-پیشگیری بهتر از درمان است

بهتر است از چیزهایی که موجب تحریک شدن  شما میشوند، دوری کنید.  به عبارت دیگر، شما نباید  تصاویر و فیلم های تحریک آمیز تماشا کنید و همچنین، خواندن داستان های جنسی و محرک هم توصیه نمی شود. هنگامی که شما در هر یک از این فعالیت ها شرکت می کنید، باعث می شود که میل جنسی شما  ده برابر افزایش پیدا کرده و کنترل خواسته ها را سخت تر می کند.

2-از تماس چشمی با  جنس مخالف اجتناب کنید

بهتر است از جمع افرادی که میل جنسی را تشویق کرده و یا در مورد آن صحبت می کنند، دوری کنید. همچنین بهتر است از تماس چشمی مداوم با جنس مخالف و ارتباط نزدیک پرهیز کرده و میل جنسی خود را تحت کنترل در آورید.

پورنوگرافی

3-به محض فکر کردن به موضوعات جنسی این افکار را از خود دور کنید

شما می توانید این کار را با تغییر فعالیت  انجام دهید، بر روی موضوع دیگری  تمرکز  کرده و به کار دیگری مشغول شوید. لحظه ای که افکار جنسی به سراغ شما می آید، به سرعت از این افکار خارج شده و زمینه افزایش میل جنسی را در خود کنترل کنید. تمرکز بر روی کار و فعالیت های روزمره تا حدود زیادی می تواند شما را از این افکار دور کند.

4-استراحت کافی داشته باشید

بیداری های بلند مدت می تواند ذهن فرد را به سوی میل جنسی سوق دهد. سعی کنید سر ساعت به رختخواب رفته و استراحت کافی داشته باشید. یک خواب منظم و کافی تاثیر زیادی در سلامت و اراده فرد دارد.

5-قدرت اراده خود را تقویت کنید

برای جسم سالم نیاز به روح سالم دارید. شما می توانید با تقویت قوای اراده و سلامت روح، عملکرد مناسبی در زندگی داشته باشید. زمانی که قدرت تعهد و اراده شما افزایش پیدا می کند، به راحتی می توانید نیازهای رو به رشد جنسی را کاهش داده و آن را  بهتر کنترل کنید.

تیم ترجمه نبض ما

4.2/5 - (5 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. رقیه می‌نویسد

    سلام.من دایم نیاز جنسی بالایی دارم.هرکاری کردم تا سرکوبش کنم.حتی روانپزشک هم رفتم وتاثیر نداشت.لطفا کمکم کنید.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید