همه چیز درباره عمل جراحی لیفت پیشانی

عمل جراحی لیفت پیشانی از طریق جراحی و با جابجایی عضلات زیرین و برداشتن بافت اضافی، پوست قسمت بالایی صورت شما را جوانسازی می کند.

نبض ما– عمل جراحی لیفت پیشانی در حال افزایش است و حدود 33700 زن و مرد در سراسر ایالات متحده در سال 2016 این عمل را انجام داده اند. بعضی از افراد در کنار این عمل برای کسب نتیجه بهتر، عمل زیبایی لیفت پلک را انجام می دهند.

این روش باعث بیشتر شدن قوس ابرو و داشتن پوستی صاف تر می شود. بسیاری از بیماران متوجه شده اند که با انجام این عمل زیرک تر، قابل دسترس تر و آرامتر به نظر می رسند.

لیفت پیشانی

فواید عمل جراحی لیفت پیشانی

پیشانی صاف و آرام ظاهری جوان را به نمایش می گذارد. متأسفانه در بسیاری از افراد، پیشانی اولین قسمت چهره است که علامت های پیری در آن پدیدار می شود.

ممکن است خطوط اخم و شیار های عمیق در طول پیشانی در اوایل دهه سی ظاهر شوند، زیرا آسیب های ناشی از خورشید، گرانش و استرس موجب کاهش خاصیت ارتجاعی و چروک شدن پوست می شوند.

گرانش علت شایعی برای تغییر حالت پیشانی در بعضی از افراد است. در برخی دیگر چین و چروک پیشانی ممکن است ناشی از فعالیت بیش از حد عضلات صورت یا اثر تجمعی سال ها اخم کردن باشد. نتیجه ظاهر خسته ای است که در اثر خواب یا ریلکس کردن، بهبود پیدا نمی کند.

در حالیکه بوتاکس و پرکننده های پوستی روش بسیار خوبی برای مقابله با چین و چروک پیشانی هستند تا قبل از نفوذ به پوست، در صورت داشتن چین و چروک زیاد یا شل شدن پوست پیشانی، اثربخشی محدودی دارند.

عمل جراحی لیفت پیشانی یک روش جراحی تهاجمی تر است که می تواند با حذف بافت ها و عضلات، به ویژه پوست افتاده در ناحیه میانی پیشانی، به طور چشمگیری پیشانی را سفت کند.

چروک شدن پیشانی هنگام مطالعه

جراحی لیفت پیشانی یک تکنیک قدیمی است که مزایای زیادی دارد:

ابروها را به موقعیت بالاتری می برد و باعث می شود که شما زیرک، خوشحال و جوان تر به نظر برسید.

– افتادگی و چروک های پوستی موجود در پیشانی را صاف می کند.

افتادگی پلک ها را بالا می برد.

خط اخم بین ابروها را از بین می برد.

– پوست پیشانی را صاف می کند و چروک های عمیق را از بین می برد.

– تنش عضلات پیشانی را کاهش می دهد.

– پس از درمان نتایج تا 10 سال یا بیشتر دوام دارد.

سوالات رایج درباره عمل جراحی لیفت پیشانی

لیفت پیشانی معمولا در چه سنی انجام می شود؟

اکثر بیماران در دهه های چهل و پنجاه سالگی عمل لیفت پیشانی را انجام می دهند، هنگامی که چروک های زیاد و عمیق در چهره ظاهر می شوند. با این حال ممکن است بیماران جوان در اواخر دهه بیست سالگی برای برطرف کردن مسائل ارثی مثل خط اخم یا افتادگی پوست پیشانی این عمل را انجام دهند.

رفع چین و چروک پیشانی

لیفت پیشانی آندوسکوپیک چیست؟

لیفت پیشانی آندوسکوپیک یک تکنیک کمتر تهاجمی است که برای صاف کردن پیشانی استفاده می شود. یک دوربین کوچک یا آندوسکوپ در زیر پوست قرار می گیرد تا به جراح در انجام لیفت پیشانی و از بین بردن بافت و عضلات کمک کند. این گزینه برای کسانی که مشکل زیادی ندارند، مناسب است.

هزینه جراحی زیبایی بینی

از کجا بفهمم که به عمل لیفت پیشانی یا لیفت چشم یا هر دو نیاز دارم؟

در اولین مشاوره جراح آناتومی و فیزیولوژی صورت شما را بررسی می کند و به شما توصیه می کند که کدام گزینه یا ترکیبی از گزینه ها بهترین نتیجه را برای شما ایجاد می کند.

علاوه بر این، می توانید یک آزمایش ساده انجام دهید: در مقابل یک آینه بایستید و به آرامی پوست پیشانی خود را به موقعیت دلخواهتان برسانید. اگر پوست زیادی در بالای پلک قرار بگیرد، ممکن است لیفت پیشانی برای شما مناسب باشد. در غیر این صورت شاید تنها به عمل جراحی چشم نیاز داشته باشید.

عمل زیبایی پلک

برای دیدن نتایج لیفت پیشانی چه مدت زمان لازم است؟

وقتی تورم از بین رفت، نتایج مشخص می شود. نتایج کامل معمولا در عرض چند ماه قابل مشاهده است، هرچند ممکن است تا برگشتن منطقه درمان شده به حالت عادی، شش ماه زمان لازم باشد.

چین و چروک پیشانی

آیا می توان از لیفت پیشانی برای اصلاح چشم ها یا ابروهای نامتقارن استفاده کرد؟

می توان از این جراحی همراه با تزریق بوتاکس، برای اصلاح تقارن چشم یا ابرو استفاده کرد.

عکس مدل ابرو برای صورت

آیا جای زخم های مشخص هستند؟

در بسیاری از عمل های لیفت، خط برش پشت خط مو پنهان می شود. زخم ها معمولا بسته به ضخامت موهای شما، به خوبی پنهان می شوند و در طول زمان بهبود پیدا می کنند.

تیم ترجمه نبض ما

4.2/5 - (8 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید