روش های شگفت انگیز خانگی برای تست بارداری

تشخیص بارداری با روش های مختلفی انجام می شود که محدود به تست خون و آزمایش ادرار یا سایر روش های متعارف نیست و می توان برخی از این روش ها را در خانه انجام داد. برای آگاهی بیشتر از این روش ها با ما همراه باشید.

نبض ما – برای این که بتوانید بارداری خود را تشخیص دهید، می توانید از روش های زیادی استفاده کنید که محدود به تست خون و یا آزمایش ادرار نیست. البته باید گفت که آزمایش خون، از معتبرترین روش های تشخیص و تست بارداری به شمار می رود. برای این که آزمایش خون جواب صحیح را به شما ارائه دهد به طور معمول باید حدودا یازده تا دوازده روز از زمان لقاح شما گذشته باشد.

تا به این ترتیب، مقدار بتا در خون شما به اندازه ای باشد تا بارداری قابل تشخیص باشد. اما گاهی اوقات برخی از زنان دوست دارند زودتر بدانند که آیا باردار هستند یا خیر و این زمان برای آن ها کمی زیاد است.

به همین دلیل انواع روش های دیگر هم در دسترس هستند تا از طریق آن بتوان بارداری را تشخیص داد. روش هایی مانند استفاده از بی بی چک و یا حتی حالت های فرد که ممکن است نشان دهنده بارداری باشد. مثلا حالت تهوع، لکه بینی و غیره که می تواند علامت هایی از بارداری باشد.

اما این موارد زیاد دقیق نیستند و به طور قطع ،دلیل بر بارداری نیستند و به این ترتیب ، زنان باید مدت زمان دیگری را صبر کنند تا به نتیجه برسند.

البته شما می توانید قبل از آن که به پزشک مراجعه کنید ، از روش های خانگی برای تشخیص حاملگی استفاده کنید که روش های تقریبا ساده ای هستند.

 

عسل خام

تست بارداری با عسل

یکی از این روش های خانگی برای تشخیص بارداری، استفاده از عسل است. اگر نمی توانید تا زمان آزمایش خون و یا ادرار صبر کنید، می توانید از این طریق تست بگیرید.

برای این کار شما می توانید هنگام شب و زمان خواب، یک تا دو قاشق عسل را با کمی آب سرد مخلوط کنید و بخورید. در صورتی که بعد از خوردن مخلوط عسل و آب، دچار دل پیچه ، دل درد و یا درد در ناحیه ناف شدید،به احتمال زیاد باردار هستید.

 

بهترین خمیر دندان

تست بارداری با خمیردندان

یکی دیگر از روش های تست تشخیص بارداری، استفاده از خمیر دندان است.برای این تست، شما باید از خمیر دندان سفید استفاده کنید.دقت کنید که حتما از خمیر دندان سفید استفاده کنید و خمیر دندان ژله ای و خمیر دندان حاوی نوارها یا دانه های رنگی، نتایج مؤثری نخواهند داشت.

برای این کار، مقدار کمی خمیر دندان سفید را در یک کاسه بریزید. سپس، کمی از نمونه ادرار خود را به خمیردندان اضافه کنید. اگر خمیر دندان ، به رنگ آبی در آمده و یا حالت خمیری بیشتری بگیرد، این بدین معناست که نتیجه آزمایش شما مثبت است.اما اگر هیچ تغییر رنگی ایجاد نشود، به احتمال زیاد نتیجه تست بارداری شما منفی است.

استفاده از جوش شیرین

تست بارداری با جوش شیرین

در تست بارداری جوش شیرین، می تواند تقریبا 70% نتیجه صحیح به شما دهد. شما می توانید قبل از مراجعه به پزشک و با استفاده از جوش شیرین این آزمایش خانگی را انجام دهید.

برای استفاده از این تست، 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک کاسه بریزید و سپس، کمی از نمونه ادرار خود را به جوش شیرین اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید. اگر جوش شیرین واکنش نشان داده و شروع به فاسد شدن کند، نتیجه تست شما، مثبت است. اما اگر جوش شیرین به ادرار واکنش نشان ندهد، یعنی نتیجه منفی است.

تلخی بزاق دهان

تست بارداری با بزاق دهان

امروزه یکی از روش های تست بارداری پیش از آزمایش خون، استفاده از بزاق دهان است که شامل نوعی کیت است که به تازگی توسط دانشمندان معرفی شده است. این کیت ها معمولا در داروخانه ها در دسترس هستند که برای تشخیص بارداری مورد استفاده قرار می گیرند.

البته آزمایش از طریق بزاق دهان به شکل دیگری هم وجود دارد که تقریبا چیزی شبیه رژ لب بوده و با استفاده از آن می توان میزان استروژن و نمک را در بزاق دهان زنان ، اندازه گیری کرد.

میزان استروژن و نمک معمولا در دوران بارداری زیادتر می شود و در نتیجه به سادگی می توان بارداری را از این طریق تشخیص داد. البته افرادی که این ابزار را ساخته اند بر این نکته تاکید دارند که اعتبار این تست، تا 98 درصد است و حتی می توان از آن به جای تست ادرار هم استفاده کرد.

بر طبق این روش باید گفت که زمانی که استروژن روی بزاق خشک شده قرار می گیرد، به شکل واضحی در آمده و به راحتی می توان آن را با استفاده از میکروسکوپ بررسی کرد.

با دستگاه های جدید زنان می توانند با بزاق دهان و پس از گذشت زمانی در حدود پانزده دقیقه، می تواند دکمه فعال سازی نور را در آن روشن کنند.

در صورتی که شکل استروژن مانند برگ های پهن سرخس باشد، زن باردار است اما اگر هیچ نقشی مشاهده نشود، آزمایش بارداری منفی است.

البته باید اضافه کرد که انجام این تست هر چقدر از زمان نزدیک تخمک‌گذاری فاصله داشته باشد، نتیجه آن دقیق تر است. و همچنین در صورتی که قصد بارداری دارید ، هرچه به زمان تخمک گذاری نزدیک تر باشید، احتمال باردار شدن شما بیشتر است. زنان می توانند زمان و دوره های خود را یادداشت کرده و بر طبق آن برای بارداری اقدام کنند.

تصویر نمک اپسوم

تست بارداری با نمک

یکی دیگر از روش های تست بارداری به صورت خانگی و سنتی، استفاده از نمک است که در گذشته هم توسط زنان استفاده می شد. برای این کار، تقریبا پس از پنج روز تاخیر از زمان عادت ماهانه، کمی نمک و کمی نمونه ادرار را به میزان مساوی مخلوط کرده و در ظرفی بریزید.

پس از چند دقیقه، چنانچه این مخلوط ، شکل پنیری به خود بگیرد، تست بارداری شما مثبت خواهد بود. شما همیشه می توانید پیش از آزمایش خون و یا ادرار، یکی از این روش های خانگی را برای تشخیص بارداری به کار ببرید اما ممکن است تمام این روش ها دقت بالایی نداشته باشند و بهتر است تا هنگام آزمایش خون و ادرار صبر کنید.

نبض ما – مترجم: مهناز ضحاکی

2.6/5 - (8 امتیاز)
منبع steadyhealth

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. فاطمه می‌نویسد

    سلام خسته نباشی یک روز بعد پری احتمال بارداری وجود دارد سیکلم ۲۸ویا۳۰ روزه است پری من ۷ روزه

  2. Raha می‌نویسد

    سلام خسته نباشی قرص برای باردارنشدن میخورم چندسری یادم رفت بخورم وقت پریودی لک دیدم الان بیست روز عقب انداختم تست زدم منفی بود سونوگرافی هم رفتم گفت مشکلی نداری نمیدونم مشکل از کجاست

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم