زیبایی جنین در چه ماهی شکل می گیرد؟

تکامل و زیبایی جنین به مرور ایجاد شده و هر چه روزها و ماه ها می گذرند این تکامل بیشتر شکل می گیرد و چهره جنین کم کم شکل می گیرد. حال ببینیم ماه زیبایی جنین چه ماهی است؟

نبض ما– سوال مهم این است که چگونه جنین رشد می کند و چقدر والدین می توانید در زیبایی جنین نقش داشته باشند. در این مقاله در مورد دوران پس از لقاح و شکل گیری جنین توضیحاتی می دهیم. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم نشانه های زیبایی جنین چه زمانی ظاهر می شود.

مراحل لقاح اسپرم و تخمک

زمانی که لقاح صورت می گیرد و تخمک و اسپرم با یکدیگر جفت می شوند، تخم بارور شده و زندگی جدیدی شکل می گیرد. زمانی که زن و مرد با هم آمیزش جنسی دارند، میلیون ها اسپرم که در منی مرد شناور است به ناحیه دستگاه تناسلی زن رفته و از لوله رحم عبور می کنند.

در این مسیر ممکن است بیشتر اسپرم ها از بین رفته و تعداد کمتری از آن ها باقی بمانند تا به لوله های رحم برسند. زنان هم از هنگام بلوغ تا هنگام یائسگی، معمولا در هر ماه یک تخمک آزاد می کنند که این تخمک برای بارور شدن آماده بوده و از لوله های رحم به سمت رحم می رود. به این روند، روند تخمک گذاری در زن می گویند.

در صورتی که در هنگام تخمک گذاری آمیزش جنسی صورت گرفته و اسپرم مرد به دستگاه تناسلی زن وارد شود، تخمک بارور شده ، با اسپرم مرد جفت شده و لقاح صورت می گیرد. تخمک، بارور شده و جنین، اولین مرحله زندگی خود را آغاز می کند.

تولید اسپرم

طول مدت بارداری به طور معمول و حدودا دویست و هشتاد روز است که این مدت زمان معمولا از روز اول آخرین عادت ماهانه محاسبه می شود.

بارداری به سه دوره تقسیم شده و هر دوره علائم و ویژگی های خاص خود را دارد زیرا جنین مدام در حال رشد است و در این دوره ممکن است مشکلاتی برای مادر و یا جنین ایجاد شود که با مراقبت های لازم، می توان از آن پیشگیری و یا آن را برطرف کرد.

جنین در رحم مادر و از طریق بند ناف از مادر تغذیه کرده و کم کم رشد می کند.به این ترتیب باید گفت که جنین و رشد او به طور کامل به مادر بستگی داشته و تغذیه و مراقبت مادر برای سلامت جنین و حتی شکل گیری اندام های او ، بسیار مهم است.

تمام فعالیت های مادر از جمله، شکل تغذیه ، میزان استراحت یا فعالیت و بیماری او، به طور مستقیم بر جنین تاثیر گذار است.به همین دلیل لازم است که مادر، در این دوره کاملا مراقب سلامت خود بوده و تحت یک رژیم مناسب غذایی و استراحت کافی باشد.

مراحل رشد جنین در رحم مادر

جنین از طریق کیسه ای به نام کیسه آمینیوتیک ، محافظت شده و باعث می شود تا در مقابل فشار و یا ضربات موجود در داخل رحم، محفوظ بماند، زیرا مایعی که در آن شناور است مانع از آسیب او می شود.

ضربان قلب جنین در سه ماه اول بارداری و تقریبا در اواخر هفته چهارم تا پنجم بارداری ایجاد می شود و به این ترتیب، با ضربان قلب، خون به همه اندام های او می رسد.

اما در این زمان، هنوز گوش ها، چشم و بینی جنین تشکیل نشده است و نمی توان آن را مشاهده کرد. سپس، با گذشت روزها، سیستم گوارشی جنین شکل گرفته و کم کم دست و پای جنین شروع به شکل گیری می کند.

تب در بارداری

زیبایی جنین در ماه ششم بارداری

تقریبا در اواخر شش ماهگی مادر، پوست جنین که رنگی تقریبا قرمز رنگ دارد، با ترشح غدد چربی، تغییر کرده و کم کم حالت طبیعی تری به خود می گیرد. نوعی ماده سفید رنگ روی پوست جنین ایجاد شده و نقش محافظ را برای پوست جنین به عهده دارد.

در همین ماه است که چشم های جنین تکامل بیشتری گرفته و پلک ها واضح تر و مژه ها هم تشکیل می شوند. رحم مادر در ماه ششم بارداری تقریبا بزرگ شده و سنگینی جنین بیشتر احساس می شود و در همین ماه است که مادر می تواند حرکات جنین را در رحم خود احساس کند. جنین در مایع شناور حرکت کرده و جابجا می شود.

در همین دوره است که وزن مادر ممکن است کمی افزایش پیدا کرده و به همین دلیل باید بیشتر مراقب تغذیه و وزن خود باشد.مادر باید در اواخر دوران بارداری یعنی سه ماهه آخر، مراقبت زیادی از خود داشته و وزن خود را تحت نظر پزشک، بررسی کند تا بیش از حد اضافه وزن پیدا نکند زیرا اضافه وزن می تواند در هنگام زایمان مشکل ساز باشد.

سقط جنین

برای زیبای جنین در ماه هشتم چه کنیم؟

تقریبا در اواخر هفته هشتم و اوایل هفته نهم، سایر اندام های جنین شروع به رشد کرده و مشخص می شوند. اندام هایی مانند ران، ساق پا، دست ها، بازو و ساعد و بخش انتهایی بدن جنین که به شکل دم مانند است کم کم از بین رفته و حالت طبیعی به خود می گیرد.

تقریبا در سه ماهه دوم؛ تمام اندام ها به طور نسبی تشکیل شده و چهره و زیبایی جنین شما بیشتر می شود. اندام هایی مانند دست ها و پاها به طور بهتری مشخص و کامل شده و بافت های بدن شروع به تکمیل شدن می کند.

چشم جنین در این زمان تشکیل شده است هر چند حالت بسته داشته و پلک ها باز نیستند اما به راحتی می توان آن را تشخیص داد. در این زمان، صدای قلب جنین بیشتر و واضح تر شده است.

ایست قلبی جنین

زیبایی جنین در ماه نهم بارداری

در سه ماهه آخر، و اوایل ماه نهم، جنین تقریبا شکل کاملی پیدا کرده و تمام اندام های او از طریق دستگاه سونوگرافی قابل مشاهده و تشخیص است. در اواخر دوره بارداری، دهانه رحم کمی بازتر شده و سر جنین به قسمت پایین لگن آمده و برای تولد آماده می شود.

در اواخر دوران بارداری، گاه، مادر انقباضاتی خواهد داشت که علامت تولد نوزاد نیست و باید تا تولد نوزاد کمی صبر کند.این درد ها می تواند کوتاه و گذرا باشد.در سه ماهه آخر دوران بارداری ، جنین به وسیله جفت و دریافت پادتن ها، از بیماری هایی محافظت می شود.

از زمانی که لقاح صورت می گیرد و زندگی جنین آغاز می شود، دوران بارداری آغاز شده و جینن روز به روز شکل می گیرد. به طور کلی شکل اصلی جنین و زیبایی او از اوایل ماه پنجم کامل تر شده و به تدریج تمام اندام های او ایجاد شده و برای تولد آماده می شود. شکل گیری و سلامت جنین به طور کامل وابسته به مادر و تغذیه او است.

تیم ترجمه نبض ما

4.2/5 - (37 امتیاز)
منبع www.babycenter.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. ناشناس می‌نویسد

    علت خون ریزی در زنان باردار در ۱۲ هفته

  2. سعاد می‌نویسد

    علت خون ریزی در زنان باردار در ۱۲ هفته

از پزشکان نبض‌ما بپرسید