خواص گردو تازه برای زنان باردار و کودکان

چقدر با خواص گردو آشنایی دارید؟ آیا می دانید گردو به همان اندازه که خوشمزه است، می تواند برای بدن هم مفید باشد؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله با خواص گردو برای بدن آشنا شوید.

نبض ما- گردو که میوه ای ترد و خوشمزه است، به عنوان پادشاه میوه های خشک شناخته می شود. علاوه بر مزه فوق العاده آن، خواص گردو بیشمار است و مصرف آن را برای بدن مفید می نماید.

فواید گردو در بارداری

طبق مطالعات انجام شده، گردو منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث افزایش فعالیت سلول های مغزی می شود. همچنین به اثبات رسیده است که گردو می تواند توانایی مغز نوزادان را بهبود ببخشد.

برخی از خواص گردو در دوران بارداری عبارتست از:

  •  اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین های آن که به رشد چشم و مغز در نوزادان شما کمک می کند.
  • گردو باعث کاهش سطح کلسترول خون و افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) می شود. بنابراین می توانید پروفیل لیپیدی بهینه خود در طول حاملگی را حفظ کنید.
  • مصرف منظم گردو می تواند باعث کاهش التهاب رگ های خونی شود. همچنین به آرام شدن رگ های خونی و کنترل فشار خون بالا نیز کمک می کند.

  • همچنین گردو منبع غنی از پروتئین ها و فیبر است که احساس سیری به شما می دهد و این می تواند به کنترل وزن شما کمک کند.
  • گردو حاوی مس است که به رشد مناسب جنین کمک می کند.
  • گردو حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E، پلی فنل ها، منگنز و مس است. این آنتی اکسیدان ها به جدایی رادیکال های آزاد و افزایش سطح سیستم ایمنی بدن کمک می کند.
  • گردو به کاهش سطح ملاتونین کمک می کند و باعث می شود شما بهتر بخوابید.

آیا می دانید مصرف گردو می تواند به خوش اخلاقی شما هم کمک کند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه نمایید.

خواص گردو تازه برای کودکان

مصرف آجیل و خشکبار در کودکان به این دلیل که باید جویده شوند، برخی پزشکان توصیه می کنند که حداقل تا کودک یکساله نشده است آن را مصرف نکنند. برخی دیگر هم توصیه می کنند تا دوسالگی صبر کرد.

در هر صورت برای خوردن گردو در این سن هم می توان از گردوی پودر شده استفاده کرد. در ادامه به برخی از خواص گردو برای نوزاد و کودک اشاره می شود.

محتوای انرژی بالا

نوزادان نیاز به انرژی زیادی دارند چراکه فعالیت آنها افزایش می یابد و بدن نیز برای رشد از انرژی قابل توجهی استفاده می کند. گردو حاوی انرژی کافی است که می تواند برای مدت طولانی دوام داشته باشد و خواص مفید زیادی هم داشته باشد.

منبع عالی مواد معدنی مورد نیاز برای رشد

بسیاری از مواد معدنی که در گردو یافت می شوند برای رشد استاندار کودک ضروری است. رشد استخوانی توسط کلسیم و منیزیم بهبود می یابد. تولید هموگلوبین به دلیل آهن افزایش می یابد. تعادل الکترولیتی با پتاسیم و سدیم برقرار می شود. و هضم، ترمیم سلول ها و تولید پروتئین نیز توسط فسفر شتاب می یابد.

سرشار از ویتامین های ضروری

تمام ویتامین های گردو شامل A، C، E، K، به طور مستقیم بر رشد کودک تاثیر می گذارد. این ویتامین ها قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد، به تبدیل گلوکز به گلیکوژن کمک می کند و همچنین فعالیت های متابولیکی را تحریک می کند.

کمک به رشد سریع مغز نوزاد

گردو حاوی فولات و امگا 3 است. هر دو این مولکولها عمدتا به رشد مغز کودک کمک می کنند.

کمک به خواب عمیق کودک

علاوه بر مواد مغذی، ملاتونین نیز در گردو وجود دارد. این هورمون محرک القای خواب و تنظیم عملکرد بدن در طول خواب است. خواب برای نوزادان و کودکان بسیار مهم است چرا که بیشتر رشد بچه ها در طول خواب اتفاق می افتد.

کاهش وزن با گردو

امروزه کودکان به دلیل سبک زندگی اشتباه خود و والدین شان، دچار چاقی می شوند. گردو به کاهش وزن کمک می کند و آن را به سطح مطلوب می رساند.

آیا می دانید گردو تازه چه ویژگی هایی دارد ؟ برای اطلاعات بیشتر این مطلب را بخوانید.

روش تشحیص گردو تازه

فواید مصرف گردو در صبحانه

شما می توانید گردو را به صورت روزانه مصرف کنید و آن را در وعده های صبح خود قرار دهید. می توانید گردو را خیس خورده مصرف کنید و یا این که آن را تکه کرده و استفاده نمایید.

اگر مقداری گردو با شکم خالی در صبح مصرف نمایید، می تواند به سلامت قلب شما کمک کند. این بدین خاطر است که گردو سرشار از آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب امگا 3 می باشد که به مبارزه با کلسترول بد خون و تنظیم سطح آن در بدن کمک می کند.

مصرف گردو در صبح، پیش از این که غذای دیگری بخورید، به کاهش چاقی کمک می کند و می تواند به صورت غیر مستقیم درمانی برای افرادی باشد که از بیماری هایی مانند آرتریت رنج می برند.

جوشانده گردو برای پاکسازی کبد

برگ های گردو می توانند بدن را سم زدایی کنند و اثر قابل توجهی بر روی خون و کبد داشته باشند. همچنین برگ گردو و چوب وسط مغز گردو به عنوان یک درمان موفق برای دیابت و قند خون بالا نیز استفاده می شود.

همچنین دارای خاصیت ضد التهابی قوی است که چای آن را گزینه مناسبی برای آرام کردن عفونت های روده ای و دیگر التهابات دستگاه گوارش می کند. این خاصیت همچنین برای افرادی که از آکنه رنج می برند نیز مفید است.

برای تهیه جوشانده برگ گردو می توانید به صورت زیر عمل کنید:

برای این کار به دو قاشق غذاخوری از برگ خرد شده، تازه یا خشک شده به همراه یک لیوان آب (حدود 250 میلی لیتر) نیاز دارید.

آب را در یک تابه قرار داده و سپس برگ های گردو را اضافه کنید. خوب با هم مخلوط کنید و سپس ظرف را روی اجاق قرار دهید. اجازه بدهید حدود 5 دقیقه بجوشد. سپس مایع را جدا کرده و از چای خود لذت ببرید.

منبع : تیم مترجم نبض ما

5/5 - (4 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید