حمله قلبی منتظر شما نمی‌ماند! انجام نوار قلب در منزل

نوار قلب در منزل

این روزها رفتن به بیمارستان، مراکز درمانی یا مطب پزشکان تبدیل به یکی از پرچالش‌ترین کارها برای بیماران شده، به نحوی که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با بیماری مدارا کنند، ولی خود را در معرض قرار گرفتن در محیط‌های پرریسک و آلوده به ویروس کرونا قرار ندهند. خبر بد این که بسیاری از بیماری‌ها مثل حمله قلبی، نمی‌توانند منتظر بمانند تا این همه‌گیری به پایان برسد و ممکن است شما را غافلگیر کنند. خبر خوب این که شما می‌توانید خدماتی مثل انجام نوار قلب در منزل را تجریه کنید و از زندگی در قرن بیست‌ویک لذت ببرید!

 

هوم ویزیت بیمارستان را به خانه شما می‌آورد

خدمات درمانی از راه دور یا Telehealth در دوران کرونا، به یکی از داغ‌ترین ترندهای کسب‌وکار در جهان تبدیل شده است. چون هیچ کس دوست ندارد خود را در خطر ابتلا به این ویروس مهارناپذیر قرار دهد. از طرف دیگر برای بیمارستان‌ها و کادر درمان، بهتر است که بیشترین تمرکز خود را برای مقابله با این بیماری اختصاص دهند. اینجاست که نقش مهم و پررنگ کسب‌وکارها یا استارتاپ‌های خلاق در حوزه درمان به چشم می‌آید. طبق آمار منتشر شده CDC (مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا)، میزان ویزیت‌های از راه دور و ویزیت درمنزل، در سال جاری، از افزایش 54 درصدی نسبت به سال 2019 برخوردار بوده است. این عدد نشان‌دهنده اقبال عمومی نسبت به خدمات پزشکی از راه دور است.

هوم ویزیت پلتفرمی برای ایجاد یک تعامل پویا و موثر در حوزه سلامت و مراقبت است و می‌تواند ارتباطی مستقیم و بدون واسطه میان بیماران و شبکه سلامت ایجاد کند. هوم ویزیت مهم‌ترین خدمات مراقبتی و درمانی را به خانه‌های شما می‌آورد تا بار سنگین مراجعه به بیمارستان، رفت‌وآمدهای متعدد، نشستن در صف انتظار برای پذیرش و مشکلات ریز و درشت دیگر را از دوش شما بردارد.

خدمات هوم ویزیت

خدمات این استارتاپ در دو بخش کلی سلامت و مراقبت و در شهرهای مختلفی علاوه بر تهران دسته‌بندی می‌شود. ویزیت پزشک متخصص و عمومی در منزل، انجام آزمایش‌های مختلف خونی، ادراری و حتی کرونا، رادیولوژی، کاردرمانی و فیزیوتراپی در منزل از خدمات مهم هوم ویزیت در حوزه پزشکی به شمار می‌روند.

علاوه بر این‌ها، انجام نوار قلب در منزل از شاخص‌ترین خدمات هوم ویزیت است، چرا که می‌تواند تاثیری حیاتی  و سرنوشت‌ساز بر افراد دچار یا مشکوک به بیماری‌های قلبی داشته باشد.همچنین هوم ویزیت در کنار انجام نوارقلب امکان انجام خدماتاکوی قلب در منزل را نیز دارد.

چرا انجام نوار قلب مهم است؟

نوار قلب یکی از تست‌های شاخص برای بررسی عملکرد قلب به حساب می‌آید و می‌تواند به پزشک شما کمک کند تا به پاسخی برای سوالات زیر برسد:

  • آیا قلب شما به خوبی کار می‌کند؟
  • آیا در شرف یک حمله قلبی هستید؟ یا به تازگی یک حمله را از سر گذرانده‌اید؟
  • آیا اندازه قلب شما از حد معمول بیشتر شده و تحت فشار قرار گرفته است؟
  • آیا سرخرگ‌هایتان تنگ یا مسدود شده‌اند؟
  • آیا دچار مشکلات ارثی یا مادرزادی قلبی هستید و به نظارت مداوم پزشک نیاز دارید.

مطابق آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده، به طور میانگین در هر 36 ثانیه یک نفر در آمریکا بر اثر بیماری و حمله قلبی جان خود را از دست می‌دهد.

در سال‌های گذشته در تمام جهان و همچنین ایران، به دلیل مشکلات مختلف اقتصادی، اجتماعی و افزایش تشویش و استرس‌های وارده بر افراد، میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی نیز افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل مراقبت دائمی، جدی گرفتن علائم و انجام تست‌هایی مثل نوار قلب بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

شما به احتمال زیاد با دیدن این علائم به انجام نوار قلب نیاز پیدا می‌کنید:

  • احساس درد یا سوزش در ناحیه قفسه سینه
  • تنفس سخت و نفس‌های کوتاه و بریده
  • ضربان نامنظم و غیرطبیعی قلب
  • احساس خستگی مفرط
  • افزایش غیرطبیعی فشار خون
  • سابقه مشکلات و حملات قلبی

در ادامه بررسی می‌کنیم که چرا باید به انجام نوار قلب در منزل فکر کنید.

نوار قلب در منزل چگونه انجام میشود؟

شاید برای شما هم سوال باشد که چطور می‌توان تجهیزات بزرگ و دست‌وپاگیر پزشکی را به خانه آورد. هوم ویزیت با استفاده از دستگاه‌های به‌روز و مجهز و نیروهای متخصص خود بدون کمترین دردسری چنین امکانی را برای شما فراهم می‌کند. کافیست با یک تماس هماهنگی‌های لازم را انجام دهید و خیال خود را از دریافت خدمات باکیفیت پزشکی در منزل راحت کنید.

نوار قلب در حالی انجام می‌شود که بیمار در حالت خوابیده و بدون کمترین استرس و فعالیت فیزیکی قرار داشته باشد. حالا تصور کنید که برای انجام این تست در بیمارستان، ساعت‌ها در ترافیک بوده‌اید، در صف شلوغ بیمارستان وقت خود را هدر داده‌اید و در نهایت در حالتی آمیخته با استرس برای انجام تست آماده می‌شوید. اینجاست که اهمیت انجام نوار قلب در منزل مشخص می‌شود.

دقت داشته باشید که سن نیز یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در افزایش مشکلات قلبی است، به نحوی که افراد بالای 50 سال در معرض بیشتر حملات و بیماری‌های قلبی قرار دارند. بنابراین انجام نوار قلب در منزل می‌تواند برای این افراد ساده‌تر باشد و فشار روحی کمتری به آنها وارد کند.

یکی از ویژگی‌های مهم هوم ویزیت، انجام نوار قلب در منزل توسط خانم است و جای نگرانی از این بابت وجود ندارد. اگر هم برای هزینه نوار قلب در منزل دغدغه دارید، ما به شما اطمینان می‌دهیم که خدمات تخصصی و باکیفیت ما در هوم ویزیت، می‌تواند رضایت شما را جلب کند.

نوارقلب در منزل

مزیت انجام نوار قلب در منزل به خاطر کرونا

افرادی که به نوار قلب نیاز پیدا می‌کنند، عموما دارای مشکلات و نارسایی‌های قلبی هستند و درصد زیادی از آنها نیز جزو گروه سالمندان به شمار می‌روند، به همین دلیل در گروه افراد پرخطر و ریسک‌پذیر دسته‌بندی می‌شوند. بنابراین حضور آنها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که کانون اصلی آلودگی‌های ویروسی و عفونی هستند، می‌تواند تهدیدی جدی برای سلامتی‌شان باشد.

انجام نوار قلب در منزل بهترین پیشنهاد برای این افراد است تا با خیالی راحت و بدون استرس و ترس ناشی از کرونا در شرایطی آرام، تحت نظر و تست قرار بگیرند.

زنان بارداری که نیاز به نوار قلب دارند نیز بهتر است به جای به خطر انداختن سلامتی خود و فرزندشان، به فکر دریافت خدمات درمانی در منزل باشند.

هوم ویزیت با تجهیزات استاندارد و نیروهای متخصص آماده است تا به کمک شما بیاید و نگذارد استرس کرونا، به قلب شما فشار بیشتری تحمیل کند. انجام نوار قلب در منزل توسط خانم می‌تواند خیال بانوان را نیز راحت کند تا بدون هیچ حس ناراحتی تنها به فکر سلامتی خود باشند.

فراموش نکنید که ماندن در خانه، همچنان بهترین روش برای پیشگیری و مبارزه با این ویروس ناشناخته است.

4/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید