پرده بکارت من از چه نوعی است؟

برخی افراد فکر می کنند که زن با داشتن پرده بکارت، باکره است. این موضوع بیشتر در جهان عرب مهم است، جایی که داماد پس از اولین رابطه جنسی، به دنبال چند قطره خون از عروس باکره خود می باشد. گاهی، زنان پس از اولین رابطه جنسی خونریزی نمی کنند و چنین حادثه ای باعث سوء تفاهم بین زوجین می شود. ما سوء تفاهم می گوییم زیرا، این پیش داوری ها کاملاً نادرست هستند. بسیاری از تحقیقات ثابت کرده اند که خون ریزی در اولین رابطه جنسی یک زن و شوهر، ضرورتی ندارد و حتی اگر خونریزی وجود داشته باشد، ممکن است به دلیل از دست دادن باکرگی یا “پاره شدن هایمن” نباشد. آیا نوع پرده بکارت در زنان، به یک شکل است؟ برای اطلاعات بیشتر در این باره، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت یک حلقه از بافت گوشتی است که دقیقاً در داخل دهانه واژن قرار دارد. این بافت می تواند نازک و کششی یا ضخیم و تا حدی سفت و سخت باشد. تنها حالتی که ممکن است برای سوراخ کردن پرده بکارت، به مداخله پزشکی نیاز داشته باشد، پرده بکارت بدون سوراخ است که به طور کامل یا جزئی، مانع از عبور خونریزی قاعدگی می شود.

آیا یک زن می تواند بداند چه نوع پرده بکارتی دارد؟

برای تشخیص نوع پرده بکارت، به معاینه پزشکی، توسط پزشک نیاز دارید. این معاینه نبود پرده بکارت را نیز به شما اطلاع می دهد. زنان در خاورمیانه معمولاً حاضر نیستند برای چنین معاینه ای مراجعه کنند، بنابراین آن ها از نوع پرده بکارت خود اطلاع ندارند.

انواع مختلف پرده بکارت

1- پرده بکارت حلقوی

که در آن دهانه واژن به شکل بیضی یا دایره است

2- پرده بکارت هلال ماه

3- پرده بکارت cribriform یا سوراخ

پرده بکارت پاره شده

انواع نادر پرده بکارت

4- پرده بکارت سوراخ نشده

این نوع پرده بکارت باز نیست و دهانه واژن را به طور کامل می پوشاند و از خروج خون قاعدگی و ترشحات آن جلوگیری می کند. پرده بکارت سوراخ نشده ممکن است در بدو تولد تشخیص داده شود، اما بیشتر در دوران بلوغ تشخیص داده می شود. یک دختر نوجوان با پرده بکارت سوراخ نشده، معمولاً بدون قاعدگی و درد شکم یا لگن، ظاهر می شود. این حالت به دلیل پر شدن واژن با خون قاعدگی است که نمی تواند خارج شود. بیمار ممکن است علائم ادراری نیز داشته باشد، مانند تکرر ادرار، فوریت ادرار، یا احساس تخلیه ناقص.

5- پرده بکارت سپتوم دار

این پرده بکارت دارای یک بافت اضافی در وسط دهانه می باشد، که باعث ایجاد دو دهانه کوچک به جای یک دهانه می شود. خون قاعدگی و ترشحات واژن می توانند از واژن خارج شوند، اما بیمار ممکن است در استفاده از تامپون یا رابطه جنسی واژینال، مشکل داشته باشد. در برخی موارد، ممکن است یک دختر نوجوان متوجه بافت اضافی خود نشود و بتواند تامپون را در واژن خود قرار دهد، اما ممکن است نتواند آن را پس از پر شدن خارج کند.

6- پرده بکارت لبه دار

لبه های پرده بکارت با انگشت بلند می شوند.

تست بکارت

تست بکارت، فرآیند تشخیص باکره بودن دختر یا زن، برای تعیین این موضوع است که او رابطه جنسی داشته یا نداشته است. معمولاً وجود یک پرده بکارت دست نخورده بررسی می شود، با این فرض غلط که فقط در اثر رابطه جنسی پاره می شود. آزمایش بکارت به دلیل پیامد های آن برای دخترانی که مورد آزمایش قرار می گیرند و غیراخلاقی بودن آن، بسیار بحث برانگیز می باشد. در موارد مشکوک به تجاوز جنسی یا سوء استفاده جنسی از کودک، بررسی دقیق از پرده بکارت می تواند مفید باشد.

روش های انجام آزمایش بکارت:

روند آزمایش بکارت در مناطق مختلف متفاوت می باشد. معمولا این معاینه توسط پزشک انجام می شود.

بسیاری از محققان اعتقاد دارند که پاره شدن پرده بکارت، برای نفوذ واژینال قابل اعتماد نیست، زیرا پارگی پرده بکارت ممکن است نتیجه واقعه دیگری باشد. بعلاوه، در موارد نادر، برخی از دختران با پرده بکارت سوراخ متولد می شوند. این تصور غلط است که همیشه در حین مقاربت، پرده بکارت پاره می شود.

پاره شدن پرده بکارت در حین مقاربت

4 واقعیت در مورد هایمن

پرده بکارت واژن را پوشش نمی دهد.

پرده بکارت از کلمه یونانی به معنای غشا گرفته شده است، و تکه کوچکی از بافت پوستی در داخل دهانه واژن می باشد. برخلاف نامش، پرده بکارت یک غشای کامل نیست و دهانه واژن را کامل نمی پوشاند.خون قاعدگی نیز از همین بخش عبور می کند.

زنان بسیار کمی دارای پرده بکارت سوراخ شده از زمان تولد هستند. این حالت ممکن است به جراحی جزئی نیاز داشته باشد تا خون قاعدگی بتواند از آن عبور کند. با این حال، پرده بکارت اکثر افراد، دارای سوراخ است.

پرده بکارت دارای شکل ظاهری متفاوت هستند.

پرده های بکارت به یک شکل نیستند. برخی از آن ها ممکن است بزرگتر باشند، برخی از آن ها حاشیه دارند، در حالی که برخی دیگر شبیه هلال ماه هستند و برخی سوراخ های گرد دارند. پس یک حالت “عادی” برای آن وجود ندارد.

شما خودتان با یک آینه دستی و چراغ قوه می توانید پرده بکارت خود را نگاه کنید. اگر لابیاها را کنار بزنید و به داخل مجرای واژن نگاه کنید، پرده بکارتباید دیده شود. اگر نتوانستید پرده بکارت خود را پیدا کنید نگران نباشید، چون در بعضی موارد ممکن است اصلاً دیده نشود.

پرده بکارت کشیده می شود – پاره نمی شود.

پاره شدن هایمن

ما غالباً در مورد پاره شدن پرده بکارت هنگام اولین رابطه جنسی صحبت می کنیم. در حالی که پرده بکارت سوراخ دارد که خون، تامپون و انگشتان، بدون از بین رفتن پرده بکارت می توانند از مجرای واژن عبور کنند. هنگامی که برای اولین بار رابطه جنسی داشته باشید، ممکن است پرده بکارت فقط کشیده شود و هیچ تغییر بیولوژیکی در بدن ایجاد نمی شود.

همه ی زنان دارای پرده بکارت نیستند.

برخی از زنان با یک پرده بکارت بسیار کوچک و یا بدون پرده بکارت متولد می شوند. این حالت کاملاً طبیعی است و به این معنی نیست که آن ها چیزی را از دست می دهند یا نیاز به مراقبت پزشکی دارند. در بسیاری از افراد پرده بکارت می تواند قبل از رابطه جنسی به علل دیگری کشیده شود، مانند ورزش یا استفاده از محصولات قاعدگی مانند تامپون یا کاپ قاعدگی. شما برای تشخیص نوع پرده بکارت و معاینه، همیشه می توانید به متخصص زنان خود مراجعه کنید.

در حالی که تست بکارت پزشکی وجود ندارد، برخی از فرهنگ ها همچنان “آزمایش بکارت” را انجام می دهند. سازمان بهداشت جهانی آزمایش بکارت را نقض حقوق بشر اعلام کرده است. این یک مشکل جهانی است که می تواند زنان و دختران را تحت تأثیر قرار دهد. پیگیری سلامت سیستم تناسلی، راهی برای مقابله با افکار غلط است.


نبض ما

4.2/5 - (12 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظر
  1. صبا می‌نویسد

    سلام من ۱۵ سال ام هست رابطه جنسی انجام دادم پرده پاره نمیشه مردم تهمت ناپاکی میزنه چکار کنم

    1. ناشناس می‌نویسد

      جدی؟

    2. کامران فروزان فر می‌نویسد

      جدی

از پزشکان نبض‌ما بپرسید