خواص کشمش پلویی

کشمش ها با ظاهر پیر و بافت خشک خود، بسیار ساده و ناخوشایند به نظر می رسند اما آنها یکی از سالم ترین جایگزین طبیعی، برای آبنبات های غنی از شکر و محصولات شیرین می باشند. کشمش ها نه تنها برای مشکلات گوارشی بلکه برای یبوست نیز مفید هستند.

کشمش پلویی واقعاً یک جایگزین سالم برای تنقلات ناسالم است. باور نمی کنید؟

1.به هضم غذا کمک می کند:

 کشمش ها حاوی فیبر هستند که در حضور آب، شروع به بادشدن می کنند. این ماده تأثیری ملین به همراه دارد و به تسکین یبوست کمک می کند. همچنین، مصرف روزانه کشمش دفع مدفوع را منظم نگه می دارد و فیبرها به خارج شدن سموم و مواد زائد بدن کمک می کنند.

2.اسیدیته را کاهش می دهد.

 کشمش ها حاوی پتاسیم و منیزیم بالایی هستند. اینها به کاهش اسیدیته کمک می کنند و سموم را از سیستم گوارشی پاک می کنند، و از بیماری هایی مانند آرتروز، نقرس، سنگ های کلیه و بیماری های قلبی جلوگیری می کنند.

3.با کم خونی مقابه می کند.

کشمش ها حاوی مقادیر زیادی آهن و ویتامین های ب کمپلکس هستند که به درمان کم خونی کمک می کنند. 

خواص شگفت انگیز انواع کشمش

به پیشگیری از سرطان کمک می کند.

آنتی اکسیدانی به نام کاتچین موجود در کشمش، به حفاظت از بدن در برابر فعالیت رادیکال آزاد کمک می کند که می تواند باعث تولید تومور و سرطان روده بزرگ شود.

5.به درمان عفونت ها کمک می کند.

کشمش حاوی ترکیبات گیاهی فیلونوتریک می باشد، که به عنوان آنتی اکسیدان های ضد التهابی شناخته شده اند. آنها خواض آنتی باکتریایی دارند که تب را پایین نگه می دارند و باکتری ها را می کشند. از اینرو، خوردن چند عدد کشمش در روز، می تواند شما را در برابر سرماخوردگی و سایر عفونت ها ایمن نگه دارد.

6.به کاهش ضعف جنسی کمک می کند.

مصرف کشمش برای زندگی جنسی شما بسیار خوب می باشد. کشمش ها حاوی آمینواسیدهایی به نام آرگینین هستند که میل جنسی را افزایش می دهند و موجب برانگیختگی جنسی می شوند

7.برای چشم ها:

کشمش ها سرشار از ترکیبات پلی فنول اند، که آنتی اکسیدان هایی هستند که به قدرت بینایی شما کمک می کنند. آنتی اکسیدان های موجود در کشمش به محافظت از چشم ها، با کاهش عمل رادیکال آزاد (که بینایی را ضعیف می کنند) کمک می کند. همچنین، از آنجا که کشمش ها حاوی ویتامین  A ، بتاکاروتن و  A-کاروتنوئید هستند، برای چشمهای شما عالی هستند.

8.برای مراقبت دهان و دندان

کشمش ها حاوی اولوانولیک اسید هستند که یکی از مواد فیتوکیمیکال است و برای حفظ سلامت دندانهای شما از پوسیدگی، ایجاده حفره و نیز ترک خوردن ضروری است. کشمش ها از رشد باکتری در دهان جلوگیری می کنند تا دندانها در دهان شما به بهترین شکل باقی بمانند. از آنجا که آنها حاوی کلسیم در مقادیر خوبی هستند، از شکسته شدن دندانهای شما نیز جلوگیری می کنند.  برون موجود در کشمش ها، برای پایین نگه داشتن میکروب در دهان مفید هستند.

آیا عصب کشی دندان ضرر دار

9.برای کنترل وزن شما

اگر شما سعی در افزایش وزن دارید، این کشمش ها بهترین دوست برای شما می توانند باشند. کشمش ها سرشار از فراکتوز و گلوکوز هستند و انرژی زیادی به شما می دهند. آنها بدون انباشته کردن کلسترول بد، به افزایش وزن شما کمک می کنند.

10.برای استخوان های خوب

کشمش ها همچنین حاوی مقدار کلسیم بالایی هستند که برای سلامت استخوان مفید می باشد. آنها می توانند از بدن شما در برابر آرتروز و نقرس محافظت کنند.

کشمش ها برای پوست:

کلیدینیوم سی دارویی برای اختلالات گوارشی

کشمش برای مو:

◀️ کشمش ها حاوی مقدار زیادی مواد مغذی مناسب برای مو مانند ویتامین  B، پتاسیم، آهن و آنتی اکسیدان هایی هستند که برای بهبود شرایط مو مفید هستند. برخی از مزایای کشمش برای مو شامل موارد زیر می شوند:

◀️ کشمش سرشار از آهن می باشد، ماده غذایی که برای حفظ سلامت مو مورد نیاز است. کمبود آهن می تواند موجب حس کسالت و ریزش موی شدید شود. آهن گردش خون در بدن را بهبود می بخشد و سلولهای فولیکول مو را تحریک می کند. این ماده باعث سلامت و قوی بودن مو می شود. بنابراین یک مشت کشمش در روز بخورید تا میزان آهن مورد نیاز بدن خود را دریافت کنید.

◀️ کشمش حاوی مقدار زیادی ویتامین  C می باشد که جذب مواد معدنی را تسهیل می کند. این کار به حفظ رنگ طبیعی مو کمک می کند.

◀️ روزانه مصرف یک مشت کشمش، رگ های خونی را قوی خواهد کرد. این به نوبه خود می تواند پوسته، شوره و خارش سر را کاهش دهد.

◀️ مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان می تواند تا حد زیادی از ریزش مو جلوگیری کند. آنتی اکسیدان های موجود در کشمش با تحریک های فولیکول های سالم مو، از آسیب مو جلوگیری می کنند. آنها همچنین سلولهای سالم و ضروری برای رشد مو را، تقویت می کنند.

◀️ کشمش ها حاوی چندین ماده مغذی ضروری هستند که سلامت مو را تضمین می کنند. ویتامین  C موجود در کشمش ها، بافند همبند فولیکول مو را که به کلاژن شناخته شده است حفظ می کند. این ماده موجب رشد مو می شود. ویتامین E غشاهای سلولی را تقویت می کنند و از حمله رادیکال های آزاد به فولیکول های مو جلوگیری می کنند.


نبض ما

1/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم