۱۰ نشانه و علائم بارداری قبل از پریود

علائم بارداری فقط حالت تهوع نیست. شاید سوال شما هم این است که قبل از آزمایش بارداری از کجا بفهمید باردار هستید؟ با ما همراه باشید تا با علائم چند روز اول بارداری و علائم بارداری قبل از پریود آشنا شوید.

علائم بارداری قبل از پریود

دو هفته پس از موعد قاعدگی، معمولاً اولین علائم بارداری و اولین نشانه های آن احساس می شود. علائم بارداری در روزهای نخست تقریبا در ۶۰ درصد زنان زمانی است که شش هفته از بارداری شان گذشته است و تقریبا ۹۰ درصد زنان در  هشت هفتگی ، برای اولین بار علائم بارداری را حس می کنند. در ادامه ۱۰ علائم بارداری قبل از عقب افتادن پریود را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

  • نفخ شکم
  • لکه بینی
  • خستگی و کسالت
  • تکرر ادرار
  • سینه های حساس و دردناک
  • حساسیت به بو و طعم غذا
  • نوسانات خلقی
  • تهوع و استفراغ
  • دمای بالای بدن
  • پریود نشدن

۱. ناسازگاری غذایی و حالت تهوع

حالت تهوع

 

اگر شما به تازگی باردار هستید، ممکن است حس بیزاری نسبت به بوی غذا یا یک فنجان قهوه یا عطرهای خاص را داشته باشید و این امر رفلاکس معده شما را به کار می اندازد. این حالت ممکن است عارضه جانبی افزایش سریع استروژن در بدن شما باشد. همچنین ممکن است بوی غذایی که قبلا دوست داشتید و از آن لذت می بردید هم برایتان آزار دهنده باشد که می‌تواند علائم بارداری قبل از پریود باشد.

همچنین تهوع مرتبط با بارداری نه فقط در صبح بلکه می تواند ظهر و شب هم اتفاق بیفتد. اکثر زنان باردار مبتلا به حالت تهوع، در آغاز سه ماهه دوم می توانند به طور کامل احساس آسودگی کنند. برای اکثر موارد دیگر ماه ها طول می کشد تا این حالت برطرف شود. بستگی به شانس دارد!

۲. سینه های دردناک

یکی از علائم بارداری قبل از پریود حساسیت و تورم سینه‌ها است که به دلیل افزایش سطح هورمون دردناک می‌شود. درد و تورم سینه را ممکن است مانند حالتی قبل از قاعدگی احساس کنید. البته بعد از سه ماهه اول، این ناراحتی به طور قابل توجهی کاهش می یابد. زیرا بدن شما تغییرات هورمونی را تنظیم می کند.

۳. نوسانات خلقی از علائم بارداری قبل از پریود

یکی دیگر از علائم بارداری تغییر در برخی از رفتار های خلقی روزانه تان است. در دوران بارداری، تغییرات خلقی بسیار شایع است و بخشی از تغییرات هورمونی است که بر انتقال دهنده های عصبی (پیام دهنده های شیمیایی در مغز) تاثیر می گذارد. زنان مختلف نسبت به این تغییرات، بطور متفاوت پاسخ می دهد. برخی از مادران احساساتی تر می شوند و برخی دیگر ممکن است دچار افسردگی و اضطراب شوند.

توجه: اگر احساس گناه یا نا امیدی می‌کنید یا اگر نمی‌توانید از عهده مسئولیت‌های روزانه خود برآیید یا در فکر آسیب به خودتان هستید به یک متخصص بهداشت روانی یا پزشک مراقب خود مراجعه کنید.

۴. خستگی و کسالت

خستگی از علائم بارداری قبل پریود

آیا به طور ناگهانی احساس خستگی و کسالت می کنید؟ هیچ کس نمی داند که چه چیزی باعث خستگی در اوایل بارداری می شود اما احتمال دارد که افزایش ناگهانی سطح هورمون پروژسترون باعث خواب آلودگی شما شود.

البته ویار صبحگاهی و نیاز به ادرار کردن در طول شب هم می تواند در ایجاد خستگی موثر باشد. هنگامی که به سه ماهه دوم برسید، انرژی بیشتری احساس خواهید کرد.

۵. نفخ شکم

تغییرات هورمونی در اوایل بارداری ممکن است باعث نفخ شکم تان شود. درست مانند قبل از پریود این حالت برای برخی خانم ها اتفاق می افتد. به همین دلیل ممکن است حتی در اوایل بارداری که رحم هنوز کوچک است، لباس هایتان در ناحیه کمر برایتان تنگ شود.

۶. تکرر ادرار از علائم بارداری

تکرر ادرار از علائم بارداری

بلافاصله بعد از بارداری، تغییرات هورمونی میزان گردش خون را در کلیه ها افزایش می دهد و این باعث می شود که مثانه شما سریعتر پر شود و شما بیشتر نیاز به دستشویی پیدا کنید.

تکرر ادرار با پیشرفت بارداری ادامه می یابد و یا تشدید می شود. حجم خون شما در دوران بارداری به طور چشمگیری افزایش می یابد که منجر به تولید اضافی مایع و انتقال آن به مثانه می شود. از طرفی با افزایش اندازه جنین، فشار وارده بر مثانه بیشتر می شود.

گرچه این خستگی در اواخر بارداری و زمانی که شما وزن بیشتری را تحمل کنید به همراه برخی دیگر از ناراحتی ها دوباره باز خواهد گشت.

۷. لکه بینی از علائم مهم بارداری

این علامت ممکن است بر خلاف انتظار باشد. اگر شما سعی در باردار شدن دارید، آخرین علائم بارداری که مشاهده می کنید، لکه بینی یا خونریزی خفیف است. اما اگر خونریزی خفیف در زمانی که موعد قاعدگی تان فرا رسیده رخ داده است، ممکن است خونریزی مربوط به لانه گزینی باشد. مطمئنا دلیل آن مشخص نیست اما می توان آن را به دلیل تخمک گذاری به داخل رحم دانست.

توجه: از هر ۴ خانم، ۱ نفر لکه بینی در سه ماهه اول بارداری خود تجربه می کند. اغلب نگران کننده نیست اما گاهی می تواند نشانه ای از سقط جنین یا حاملگی خارج رحم باشد. اگر دچار خونریزی شدید هستید به همراه درد یا سرگیجه باشد و یا اگر به طور کلی نگران هستید با پزشک یا مامای خود تماس بگیرید.

علائم بارداری چند روز بعد از لقاح مشخص می شود؟ بر روی لینک زیر کلیک کنید:

بهترین زمان برای بچه دار شدن

۸. ویار

ویار در حاملگی

برای برخی از زنان، ویار تا حدود یک یا دو ماه قبل از شروع بارداری آغاز می شود. اگر چه برای برخی در دو هفته اول هم ممکن است وجود داشته باشد.

۹. بالا رفتن دمای بدن

در حاملگی دمای بدن شما بالا می‌رود. بنابراین، اگر دمای بدن خود را اندازه گرفته و کمی از حد معمولی بیشتر باشد، احتمالا باردار هستید.

۱۰. پریود نشدن در بارداری

اگر شما چرخه قاعدگی خود را بطور دقیق یادداشت نکنید و یا اینکه پریود شدن شما در بازه های زمانی مختلف صورت گیرد و تاریخ مشخصی نداشته باشد، در این صورت اگر پریود نشدید و قاعدگی تان عقب افتاده است، شاید حامله شده باشید.

تست بارداری در خانه

حاملگی

برخلاف آنچه که بر روی دستورالعمل تست خانگی بارداری می خوانید، تست بارداری در منزل قابل اعتماد و دقیق نیست و حاملگی را تا حدود یک هفته بعد از موعد قاعدگی تشخیص نمی دهد. بنابراین اگر تست حاملگی در خانه انجام دادید و منفی بود، روزهای بعد هم باید آن را تکرار کنید تا بتوانید بدون آزمایش از بارداری خود باخبر شوید.

در نظر داشته باشید، اگر علائم بارداری قبل از عقب افتادن پریود به سراغ تان آمد، مراقب سلامتی خود باشید چرا که جنین شروع به رشد می‌کند.

آیا علائم بارداری شبیه پریود است؟ برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید. 

تفاوت بارداری و پریود

علائم بارداری بعد از عمل آی یو آی

ممکن است مراحل درمان ناباروری را طی می کنید. یکی از روشهای درمان ناباروری روش IUI است. چشم انتظار بودن بعد از استفاده از درمان های  ناباروری طبیعی است. برای اطلاعات بیشتر درباره  علائم اولیه بارداری بعد از ای یو ای لینک مربوطه را مطالعه کنید.

علائم بارداری پسر

علائم بارداری پسر

حال که مشخص شده است باردار هستید، مطمئنا برای تان جذاب است بدانید، پسردار شده اید یا دختر دار؟ علائم بارداری پسر و جنین پسر در سه ماهگی عبارتند از: تیره شدن رنگ ادرار، بزرگ تر شدن سینه ها، سرد شدن پاها، خشک شدن دست ها،ویار صبحگاهی ، افزایش وزن و…

 

 

 

3.9/5 - (56 امتیاز)
منبع kidspot

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 نظر
  1. افسون می‌نویسد

    سلام خسته نباشیدمن الان تقریبایک ماهه ک باردارم و کمردرددارم وگاهی هم سردردبعدمن ازروز۴روم بارداریموحس کردم وفهمیدم باردارم حالا دلیل خواب الودگی وسردردوکمردردم رومیخوام بدونم ممنون میشم

    1. زهرا مینویسد من پنج روزه عقب انداختم هیچ حالتیم ندارم بیبی چک زدم منفی امد مشکل من چیه نگراننم روزه م میگیرم هنوز می‌نویسد

      زهرا هستم حدودچندروزه عقب انداختم و هیچ علاعمی بارداری هم ندارم ومشکل عقب انداختنم چیه عادت ماهانمم نامنظمه این ماه اینطوری شده و تازه روزه هم میگیرم علتش چیه؟؟

    2. مرضیه می‌نویسد

      سلام.روز نزدیک ب تخمکگذاری نزدیکی داشتم الان روز ششم بعد از نزدیکی هست و کمی خونریزی دارم با کمی کمردرد و گرفتگی پاهام ممکنه باردار شده باشم؟؟

  2. زهرا می‌نویسد

    سلام.من.زهرا.از.قزوین.من.دوازده.روز.از.قاعدگی.گذشته.بادادن.ازمایش.تست.بارداری.دادم.منفی.ایست.چیکار.بکنم

  3. ... می‌نویسد

    سلام خسته نباشید ،،آیا پریود نشدن و سفت شدن نوک سینه ها از علائم بارداری است

  4. فاطمه می‌نویسد

    آیاسنگین شدن پاودمای بدنت حس کنی بالاست نشونه بارداریه باتکررادار

  5. مرادی می‌نویسد

    سلام من امروز ۱۰روزه که lUlانجام دادم امروز سه روزه پریود شدم آیا طبیعی است احتمال بارداری دارم

  6. سما می‌نویسد

    سلام من روز آخر پریود نزدیکی داشتم بعد اون چهار بار هم داشتم چند روزی هست سینه درد و کمر درد دارم آیا ممکنه باردار بشم؟

  7. فلاحی می‌نویسد

    سلام خسته نباشید من ۱۰روز از ناریخ پریودم میگذره پریود نشدم بی بی چک هم زدم منفی بود فقط گاهی اوقات حالت تهوع دارم ممکن باردار باشم .

  8. سودابه می‌نویسد

    سلام روزتان بخیر من آذر ۱۴ پریود شدم و از ۱۰ روز قبل از موعد پریودی سینه هام حساس شده طوری که سوتین می بندم اذیت میشم و ۴ ماه است برای بارداری اقدام کرده ام و امروز ۱۵ است پریود نشدم بعضی وقتها هم علائم پریودی دارم چند روز دیگه آزمایش خون بدهم تست بی بی چک روز ۱۴ زدم منفی بود

از پزشکان نبض‌ما بپرسید