صدمات باورنکردنی ناشی از رابطه جنسی

رابطه جنسی باید برای لذت باشد نه ایجاد درد. برخی افراد هنگام رابطه جنسی خود دچار آسیب هایی می شوند که شاید خارج از حد تصور باشد.

نبض ما– دونیکا مور، متخصص زنان و رئیس گروه سلامت زنان می گوید: ما در مورد آسیب های هنگام رابطه جنسی شاید اطلاعات کاملی دریافت نکنیم، زیرا زمانی که افراد به آسیب های جنسی دچار می شوند، معمولا از نحوه چگونگی آن زیاد چیزی نمی گویند.

آنها اغلب می گویند که به آن ها ضربه خورده و یا از راه دیگری دچار آسیب دیدگی شده اند. با توجه به برخی از رفتارهای خشونت بار و سنگین که در برخی از روابط جنسی رخ می دهد، جای تعجب نیست که آسیب های جسمی هم در برخی موارد اتفاق افتد.

ازدواج

پارگی و آسیب واژن

آسیب واژن می تواند به همان اندازه دردناک باشد که برای زن تحمل ناپذیر شود. این آسیب می تواند باعث درد، خونریزی و حتی عفونت شود.

کاهش انعطاف در پوست واژن اغلب هنگامی رخ می دهد که یک زن درگیر درد مقاربت باشد و سطح واژن کاملا خشک شده و نرمی و کشش لازم را نداشته باشد و در نتیجه دچار ساییدگی یا پارگی در پوست این ناحیه می شود. البته، این مشکل ناراحت کننده در واژن، می تواند به سرعت و حتی در عرض چند ساعت پس از رابطه جنسی، بهبود یابد.

در صورتی که این مشکل یک یا دو روز طول کشیده و یا درد و خونریزی ادامه داشته باشد، با پزشک خود مشورت کنید. از آنجا که شما قطعا نمی خواهید این نوع پارگی و درد دوباره اتفاق بیافتد، بهتر است از ایجاد رابطه جنسی مجدد، تا رفع مشکل اجتناب کنید.

آیا می دانید، رابطه جنسی با مغز شما چه می کند؟ در این مطلب بخوانید.

پارگی و آسیب مقعد

پارگی مقعد هم مانند پارگی (اشک) واژینال،  زمانی رخ می دهد که یک رابطه جنسی بدون احتیاط و تقریبا سنگین از ناحیه مقعد ایجاد شود.

این آسیب هم مانند ناحیه واژن، در عرض یک یا دو روز باید بهبود یابد، اما اگر متوجه خونریزی بیش از اندازه یا درد شدید، باید به پزشک مراجعه کنید. پارگی و آسیب مقعدی می تواند خطرناک تر از پارگی واژن باشد زیرا آنزیم های این ناحیه حاوی باکتری های بالقوه مضری است و از آنجا که بافت های داخلی هم بسیار نازک هستند.

برای مثال، باکتری ها و دیگر میکروب های مضری مانند گونوره، کلامیدیا و اچ آی وی، به راحتی می توانند از طریق حفره ها وارد شده و به جریان خون منتقل شوند.

درد مزمن واژن

هنگامی که آسیب جدی در ناحیه واژن ایجاد شده و به طور مناسبی پیگیری و درمان نشود، می تواند باعث ایجاد درد های مزمن و مداوم شود. این درد ممکن است در هر بار رابطه جنسی مجددا افزایش پیدا کرده و باعث ناراحتی شود.

بنابراین لازم است به منظور تسکین درد واژن، از انجام رفتارهای نامناسب و سنگین در رابطه جنسی، خودداری کنید. برای دوری از یک رابطه جنسی خشن، علاوه بر روانکاوی، باید روش های درمانی فیزیکی هم دنبال شود.

کاندوم از دست رفته

در برخی از روابط جنسی از کاندوم استفاده می شود. پس از آن که نزدیکی به پایان رسید، به طور معمول کاندوم را برداشته و مشکلی ایجاد نمی شود. اما در برخی شرایط، کاندوم پاره شده و در بدن زن باقی می ماند. در این وضعیت، نگران نباشید، از یک یا دو انگشت خود برای خارج کردن آن استفاده کنید.

بهتر است در این زمان آرام باشید زیرا اضطراب، باعث انقباض بیشتر عضلات واژن می شود. در صورتی که موفق به خارج کردن کاندوم نشدید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

شکستگی آلت تناسلی

شاید آسیب و شکستگی آلت تناسلی مرد در هنگام رابطه جنسی برای شما عجیب باشد، اما باید گفت که در طی نزدیکی جنسی شدید و سخت، ممکن است آلت تناسلی به شدت خم شده و دچار آسیب یا شکستگی شود.

پس از بروز چنین مشکلی، بلافاصله روی آن یک بسته کمپرس یخ قرار دهید. سپس به اورژانس بروید زیرا ممکن است نیاز به عمل جراحی برای تعمیر بافت آسیب دیده باشد. شکستگی آلت تناسلی در واقع یک آسیب دیدگی جنسی است، بنابراین بهتر است به سرعت درمان شود.

آسیب عضلانی

رابطه جنسی در واقع نوعی فعالیت بدنی است، بنابراین گرفتگی یا سایر آسیب های عضلانی در طول نزدیکی، بعید نیست. این گرفتگی معمولا در ناحیه ران ها اتفاق افتاده و ممکن است عضله پا در حین مقاربت دچار گرفتگی شده و باعث درد شدید شود.

بهترین راه برای درمان درد عضلات، راه رفتن، کشش عضلات و در زنان هم، استفاده از داروهای ضد بارداری است. این درد و اسپاسم چند روز پس از رابط جنسی بهبود می یابد.

آسیب انگشت دست

هنگامی که در طی رابطه جنسی، شما سعی می کنید ناحیه ای از بدن طرف مقابل را برای مدتی نگه دارید، اندام های کوچک تر بدن مانند انگشتانتان، بیشترین تاثیر را خواهند گرفت.

پزشکان عنوان می کنند که آسیب های انگشت به طور شگفت آوری شایع است زیرا آن ها خم شده و یا در موقعیت های عجیب و غریب قرار می گیرند، که می تواند موجب فشار یا شکستگی آن ها شود.

اگر متوجه شدید، پس از رابطه جنسی، کبودی، یا تورم روی انگشت خود دارید، روی آن یخ قرار دهید. اگر نشانه ها برای چند روز باقی ماندند، به پزشک مراجعه کنید.

شکستگی دست در رابطه جنسی

تروما سر

بازیکنان فوتبال تنها کسانی هستند که باید نگران آسیب های سر باشند. اما گاهی اوقات آسیب به سر در طول رابطه جنسی هم ممکن است رخ دهد. گاهی اوقات شدت رابطه جنسی زیاد بوده و یا در محیط اطراف نور کافی نیست، در این گونه شرایط، ممکن است به ناحیه سر ضربه وارد آمده و موجب درد و سرگیجه شود.

آسیب رسانی می تواند تنها یک ضربه سخت و بدون آسیب پایدار باشد، یا ممکن است ضربه ای محکم و ناگهانی باشد که بسیار مضر است. پس از آسیب و یا مشکل در ناحیه سر، باید رابطه جنسی متوقف شده و در صورت بروز علائمی مانند سردرد، حالت تهوع و سرگیجه، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

حمله قلبی

جدی ترین صدمات مربوط به رابطه جنسی، حمله قلبی است. (شکستگی آلت تناسلی وحشتناک است، اما، مسئله مرگ و زندگی نیست). افرادی که دارای سابقه بیماری قلبی هستند، باید از روابط جنسی سنگین و با هیجان بالا خودداری کنند.

چنانچه در گذشته دچار حمله قلبی شده اید، با پزشک خود مشورت کنید. بسیاری از قربانیان حمله قلبی ممکن است در طی رابطه جنسی دچار این حملات شوند و این مورد برای مردان بیشتر صادق است.

علائم مورد بررسی و مهم، شامل سفتی ناگهانی سینه یا فشار در قفسه سینه، تهوع، سرگیجه و تنگی نفس است. اما حملات قلبی در زندگی واقعی همیشه شبیه به علائمی نیست که شما در فیلم ها می بینید.

حمله قلبی بعد از رابطه جنسی

بنابراین، اگر شما یا شریک زندگی تان هر نوع ناراحتی قفسه سینه دارید، این موضوع را پیگیری کرده و درمان آن را مد نظر قرار دهید. مشکلات قلبی از جمله مشکلات تهدید کننده زندگی هستند و تاخیر در درمان آن ها جایز نیست.

آسیب پوست

رابطه جنسی در جایی غیر از بستر هم می تواند سرگرم کننده باشد. اما اگر این کار روی زمین انجام شود، ممکن است پوست شما مخصوصا در ناحیه قوزک پا، دچار ساییدگی شدید شود.

این ساییدگی ممکن است سبب خارش یا قرمزی شود. درصورت بروز این مشکل، ناحیه را با صابون و آب ضد عفونی کنید و برای محافظت از عفونت از باند استفاده کنید.

نبض ما– ترجمه:مهناز ضحاکی

4.7/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. مریم می‌نویسد

    واقعا باور نکردنیه!

  2. محمد علیپور می‌نویسد

    سلام وقت بخیر
    ببخشید رابطه جنسی برا شکستکی پا که پلاتین نصب کردن ضرر داره.
    و در هنگام نزدیکی موقع اوج لذت یک رگ در سر خانمم شروع به درد میکنه و نا بحال چندین مرتبه درد شدید داشته
    خواهشمندم راهنمایی بفرمائید بینهایت از زحماتتون سپایگزارم

از پزشکان نبض‌ما بپرسید