علت کمردرد و درد مفاصل بعد از انزال

بعضی افراد در هنگام رابطه زناشویی مبتلا به کمر درد می شوند، فکر فعالیت جنسی می تواند به جای هیجان برای آنها ناخوشایند باشد. با توجه به اینکه رابطه زناشویی باید لذت بخش باشد اما زمانی که با درد فیزیکی همراه باشد، فعالیت جنسی کاهش پیدا می کند.

نبض ما– کمر درد در هنگام رابطه زناشویی و یا بعد از آن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. افرادی که سابقه کمر درد دارند معمولا در روابط زناشویی بیشتر دچار کمردرد می شوند.

یکی از دلایل مهم کمر درد در هنگام رابطه زناشویی و بعد از انزال و نزدیکی، موقعیت نامناسب افراد هنگام رابطه جنسی است.

لذا توصیه می شود که هنگام نزدیکی از قرار گرفتن در موقعیت هایی که باعث درد می شود، اجتناب کنید. در ابتدا ممکن است لازم باشد که موقعیت های مختلف را امتحان کنید تا بتوانید بهترین شکل از رابطه زناشویی را با شریک خود داشته باشید.

ازدواج

علل کمر درد در مردان بعد از رابطه زناشویی را در این مقاله بخوانید.

درد مفاصل بعد از انزال

گاهی اوقات مردان بعد از انزال دچار درد مفاصل می شوند. این درد ممکن است در ناحیه زانوها بیشتر باشد. اکثر اوقات این دردها گذرا بوده و مشکل خاصی نیستند.

به طور کلی، رابطه جنسی نیاز به آمادگی جسمی و روحی دارد و  بهتر است هنگام رابطه زناشویی آمادگی کامل داشته باشید. البته سابقه بیماری و دردهای مفصلی می تواند مشکل را تشدید کند.

علت کمر درد بعد از نزدیکی در زنان

برخی از زنان بعد از نزدیکی دچار کمر درد می شوند که معمولا این درد ها مشکل جدی محسوب نشده و قابل درمان است. البته برخی از زنان هم در مورد روابط جنسی اطلاعات کافی نداشته و به این ترتیب ممکن است در موقعیت های نامناسب دچار کمر درد شوند.

یکی از دلایل کمر درد در زنان ممکن است به دلیل فیزیولوژی بدن زنان و یا  سابقه کمردرد درآن ها باشد که می تواند بر روابط جنسی تاثیر بگذارد.

بنابراین، زنان برای جلوگیری از کمردرد بعد از نزدیکی بهتر است بعد از نزدیکی ادرار خود را تخلیه کرده و حمام کنند. همچنین موقعیت مناسب نزدیکی که با توجه به هر فردی  متفاوت است باید در نظر گرفته شود.

برای جلوگیری از کمر درد هنگام نزدیکی و بعد از آن، سعی کنید در جای راحتی قرار گرفته و زیر زانو ها، سر و یا پشت ، از بالش استفاده کنید. زمانی که شما احساس خوبی داشته باشید، می توانید یک رابطه جنسی مناسب با شریک خود تجربه کنید.

در صورتی که در هنگام رابطه زناشویی دچار کمر درد می شوید، می توانید بر روی یک سطح ثابت قرار گرفته و از  یک بالش برای حمایت از زانو و یا سر استفاده کنید.

قرار دادن یک پارچه حوله ای نرم در قسمت پشت ممکن است راحتی بیشتری به همراه داشته باشد. همچنین شما می توانید از یک صندلی استفاده کرده و روی آن بنشینید تا فشار کمتری به مهره های کمر شما وارد شود.

ازدواج

علت کمردرد در مردان بعد از انزال

درد بعد از انزال یک بیماری نادر نیست و تقریبا ممکن است در برخی از مردان ایجاد شود. مطالعات مختلف نشان داده اند که بین 2 تا 10 درصد مردان در زمان هایی کمردرد بعد از انزال را  تجربه می کنند و اکثریت مردان دچار انزال دردناک و یا درد در ناحیه  آلت تناسلی بعد از انزال هستند.

شایع ترین علل کمردرد در مردان بعد از انزال، عبارتنداز:

1- مردان مبتلا به اختلال نعوظ یا  مردانی که از داروهای تاخیری و ویاگرا استفاده می کنند ممکن است بعد از انزال دچار کمردرد شوند.

2- علائم عفونت باکتریایی پروستات (پروستاتیت باکتریایی) که ممکن است باعث درد در ناحیه  آلت تناسلی در طول نزدیکی و بعد از انزال شود. این گونه عفونت ها در مردان جوان ممکن است بر اثر رابطه جنسی مقعدی محافظت نشده ایجاد  شود. اما در مردان مسن تر ممکن است بیماری هایی مانند هموروئید و سایر مشکلات  مقعدی  باعث عفونت شود.

در این زمان، باکتری ها  به نوک آلت تناسلی مردان نفوذ کرده و می تواند باعث ایجاد عفونت شود. پس از عفونت،  کمردرد و یا درد در آلت تناسلی ایجاد می شود.

3- وجود کیست های اسپرماتوسل در نزدیکی بیضه ها. این کیست ها باعث درد ناخوشایندی می شوند که در حین نعوظ و انزال بدتر می شود. هیچ دارویی برای جلوگیری از این مشکل وجود ندارد و اکثر پزشکان ترجیح می دهند، داروهای مسکن مصرف شود. اما در موارد حاد، این کیست ها را از طریق جراحی حذف می کنند.

اختلال نعوظ

4- استفاده از برخی داروهای آرامبخش عضلانی باعث درد در ناحیه آلت تناسلی در طول نعوظ و بعد از انزال می شود.

5- داروهای ضد افسردگی قدیمی که امروزه به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند، به جز در درمان آسیب های عصبی ممکن است منجر به انزال دردناک و درد کمر پس از انزال شود.

6- مصرف داروهای ضد افسردگی، می توانند باعث کمر درد و یا  انزال دردناک  شوند،  مصرف این گونه داروها همچنین می توانند باعث بی نظمی، انزال زودرس، درد در ناحیه آلت تناسلی، پریاپیسم (طول کشیدن نعوظ بیش از چهار ساعت که نیاز به درمان پزشکی اضطراری) و از دست دادن علاقه به رابطه زناشویی شود.

7- جراحی فتق  که گاهی اوقات به  کمردرد یا انزال دردناک منجر می شود.

8- بزرگ شدن پروستات (هیپرپلازی خوش خیم پروستات) که  باعث  کمردرد و گاهی درد در هنگام نعوظ یا انزال می شود.

9- اسپاسم عضلات لگن یا کف لگن می تواند سبب کمردرد و یا درد بعد از انزال شود.

10- وجود سنگ کلیه یا سنگ های پروستات می تواند سبب کمر درد و یا درد هنگام مقاربت جنسی شود.

11- وضعیتی که نوروپاتی پودندال نامیده می شود و می تواند درد بعد از انزال ایجاد کند و گاهی اوقات دردی ثابت در ناحیه پشت ایجاد می شود.

علت درد عضلات بعد از نزدیکی

به طور کلی، بعد از نزدیکی، انرژی فرد کمی تحلیل رفته و نوعی ضعف عضلانی در افراد ایجاد می شود. برای جلوگیری از این وضعیت، بهتر است قبل از رابطه زناشویی، مواد غذایی مناسب و مغذی مصرف کنید. همچنین، گاهی اوقات کشیدگی عضلات هنگام رابطه زناشویی می تواند سبب دردهای عضلانی شود که با استراحت رفع می شود.

تیم ترجمه نبض ما

3.8/5 - (12 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 نظر
  1. مهراد می‌نویسد

    سلام
    من ۲۷ سالمه و بعد از رابطه زناشویی دچار در شدید در ناحیه زانو و ساق پا میشم
    علتش چی میتونه باشه؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      باید وگفا نیچه کنی

      1. ناشناس می‌نویسد

        دهنت سرویس😂😂😂

      2. ناشناس می‌نویسد

        من در حین ارضا شدن احساس درد در استخوان ران میکنم

    2. ناشناس می‌نویسد

      موز بخور

    3. ناشناس می‌نویسد

      سلام خوبین خسته نباشین کسی جواب درد شمارو داد.

  2. mohammad می‌نویسد

    سلام من دیسک کمر عمل کرده ام بعد از رابطه زنا شویی درد شدیدی درکمر به مدت یک هفته دارم

  3. مجید می‌نویسد

    با سلام خدمت شما دکتر محترم با سلام و خسته نباشید خدمت شما آقای دکتر بنده ۴۰ سالمه دیسک کمر دارم و همیشه پا درد من بر روی پا نمی تونم بنویسم و همیشه بعد از مقاربت و نزدیکی دچار پادرد و کمردرد شدید میشوم
    بنده ۱۴ ساله ازدواج کردم. همیشه و از ۲۳ سالگی درد کمر و مخصوصا درد پای شدید اذیت میشم. و میبایست از مسکن استفاده کنم تا خوب بشم. البته ناگفته نماند قدم ۱۷۳ و وزنم ۹۰ کیلو هست و اضافه وزن دارم. به دکتر ارتوپت ک مراجعه کردم گفتن دیسک خفیف دارم. و همیشه بعد از رابطه و انزال دردم بسیار شدید و غیر قابل تحمل میشه. هم سر کار نمیتونم بیش از ۱ ساعت سر پا بیاستم و هم بیش از یک ساعت نمیتونم پیاده راه برم. آیا دیسک کمرم باعث میشه این مسائل رو(درد بعد از رابطه)؟
    شیوه ی رابطه ی جنسی ام ظاهرا صحیحه و بهر صورتی هم باشه باعث درد شدید میشه. اگه امکانش هست بفرمایید تا به چه متخصصی باید مراجعه کنم.
    ناگفته نماند که بعد از پیاده روی و ایستادن سرپا و رابطه، چنان دردی میگیره پاهام ک فریادی میشم و حاظرم کامیون از رو پاهام رد بشه ک بهتر بشم.
    بسیار سپاسگزارم بابت راهنمایی تون🌹🌹🌹🌹

    1. سپیده مجدیان می‌نویسد

      امیدوارم هر چه زودتر خدا سلامتی بده بنظر من یکی از عوامل میتونه اضافه وزن باشه

از پزشکان نبض‌ما بپرسید