زائران اربعین واکسن بزنند؟

تزریق واکسن آنفلوآنزا صرفاً برای کسانی که سن بالایی دارند، سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بیماری دیابت دارند و یا بیماری قلبی یا تنفسی دارند به طور کلی توصیه می‌شود. اما برای زائران پیاده‌روی اربعین تزریق واکسن به صورت اجباری یا قطعی توصیه نمی‌شود.

به گزارش نبض ما به نقل از فارس، سید علی مرعشی، در پاسخ به این سوال که آیا زائران پیاده روی اربعین نیاز به تزریق واکسن خاصی دارند؟ گفت: تزریق واکسن به صورت اجباری یا قطعی توصیه نمی شود.

چه کسانی حتماً باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند؟

وی افزود: تزریق واکسن آنفلوآنزا صرفاً برای کسانی که سن بالایی دارند، سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بیماری دیابت دارند و یا بیماری قلبی یا تنفسی دارند به طور کلی توصیه می شود.

مرعشی در ادامه مهم ترین توصیه به زائران پیاده روی اربعین را ثبت نام در سامانه سماح اعلام کرد و گفت: زائران حتماً باید در این سامانه ثبت نام کنند چرا که وقتی در این سامانه ثبت نام کنند تحت پوشش بیمه و درمان رایگان قرار می گیرند و هر گونه اتفاقی برای آنها از نظر بستری، سوانح، بیماری و … رخ دهد کل درمان آنها به صورت رایگان انجام خواهد شد.

زائران پیاده روی اربعین بیمه عمر می شوند

وی تصریح کرد: با ثبت نام در این سامانه زائران بیمه عمر نیز می شوند. اما وقتی زائران به صورت آزاد و یا به وسیله شرکت هایی که آگهی یا تبلیغات می کنند ویزا می گیرند ممکن است پوشش بیمه ای نداشته باشند و در هنگام حادثه دچار مشکل شوند. در حالی که زائران می توانند با پرداخت هزینه کمی در سامانه سماح خود را بیمه درمانی و عمر کنند.

افزایش چشم گیر هزینه های درمانی در عراق

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از افزایش چشم گیر هزینه های درمانی در عراق خبر داد و گفت: اگر زائران پیاده روی اربعین پوشش بیمه درمانی نداشته باشند (از طریق سامانه سماح بیمه نشده باشند) مجبور خواهند بود تمام هزینه های درمان را خود در بیمارستان های عراق پرداخت کنند.

وی تشریح کرد: زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند به محض حضور در بیمارستان ها و مراکز درمانی با اعلام نام خانوادگی، شماره ملی و یا شماره پاسپورت مشخصات آنها در اختیار پزشکان قرار می گیرد. نمایندگان بیمه و مرکز پزشکی حج و زیارت نیز در بیمارستان ها حضور دارند و بلافاصله در سیستم کامپیوتری نام آنها ثبت  می شود و به صورت رایگان درمان خواهند شد.

زائران پیاده روی اربعین اجباری برای تزریق واکسن مننژیت ندارند

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در پاسخ به این سؤال که در سفر حج همه زائران موظف هستند واکسن مننژیت را تزریق کنند، چرا چنین اجباری در سفر اربعین وجود ندارد؟ آیا نیاز است زائران واکسن مننژیت تزریق کنند؟ گفت: اجبار زائران حج و عمره برای تزریق واکسن مننژیت بر اساس دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی است.

وی تشریح کرد: نیازی به تزریق واکسن مننژیت برای زائران پیاده روی اربعین نیست چرا که بر اساس اطلاعات و آمار هیچ گونه مواردی از بیماری های همه گیر در عراق ثبت نشده و از آنجایی که مسئله بروز اپیدمی در عراق وجود ندارد اجباری به تزریق واکسن مننژیت نیست ولی اگر زائری خواست می تواند این واکسن را تزریق کند و این تزریق اختیاری است.

مرعشی در پایان گفت: افرادی که بیماری هایی مانند قند، فشار خون، بیماری های قلبی، ریوی و … دارند و یا داروی خاصی مصرف می کنند حتماً داروهای مورد نیازشان را برای سفر (کمی بیش از اندازه معمول) همراه ببرند. افرادی هم که نیاز به تزریق واکسن دارند حتماً 2 هفته قبل از اعزام این تزریق را انجام دهند.

 

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید