سوالات شایع زگیل تناسلی

در این مطلب به سوالات شایع زگیل تناسلی پاسخ می‌دهیم. با توجه به تعداد زیاد سوالاتی که در زمینه زگیل تناسلی پرسیده می‌شود، این سوالات دسته بندی شده‌اند.

سوالات عمومی

در ابتدا ابتدایی ترین سوالات شایع زگیل تناسلی را بررسی می‌کنیم:

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی یک بیماری عفونی است که غالبا از طریق جنسی منتقل می شود و عامل آن ویروسی به نام HPV است.

آیا زگیل تناسلی خطرناک است

زگیل های تناسلی خطرناک نیستند ، اما می توانند نشان دهنده وجود HPV باشند. برخی از انواع HPV می توانند منجر به سرطان شوند. از بین بردن زگیل می تواند به جلوگیری از انتقال کمک کند، اما حتی اگر زگیل های مرئی با درمان از بین بروند ، ممکن است ویروس در بدن شما باقی بماند.

آیا زگیل تناسلی دردناک است

زگیل های تناسلی معمولاً بدون درد هستند، اما می توانند ناراحت کننده باشند و باعث درد خفیف، خارش یا خونریزی شوند. اگر به هر دلیلی فشار داده شوند، احتمالاً صدمه دیده یا خونریزی می کنند و آن وقت است دردناک می‌شوند.

آیا زگیل تناسلی خارش دارد

ممکن است زگیلهای تناسلی، بخارش داشته باشند، اما بیشتر اوقات خطرناک نیستند.

ایا زگیل تناسلی کشنده است

اگرچه این شرایط بسیار به ندرت منجر به مرگ می شود ، اما ممکن است باعث بروز  بیماری‌های قابل توجهی شود. زگیل‌های تناسلی بسیار متداول و بسیار عفونی بوده و بر زندگی جنسی تأثیر می گذارد.

زگیل تناسلی بعد از چند وقت نمایان میشود

بیشتر مبتلایان به ویروس زگیل تناسلی (HPV) هیچ علامت یا علائمی از عفونت ندارند. زگیل معمولاً 1 تا 3 ماه پس از قرار گرفتن در معرض عفونت نمایان می شود ، اما ممکن است طولانی تر شود. در ابتدا به عنوان برجستگی های کوچک قرمز رنگی است که ممکن است در بستر زمان بزرگتر شوند.

زگیل تناسلی چه شکلی است

زگیل‌های تناسلی برجستگی‌های به رنگ پوست یا سفید رنگی هستند که روی مهبل، واژن، گردن رحم، آلت تناسلی، کتف یا مقعد شما ظاهر می شود. از نظر ظاهری مانند قطعات کوچک گل کلم هستند. شما می توانید فقط یک زگیل یا یک دسته از آنها داشته باشید.

زگیلهای تناسلی تا چه موقع عود می کنند؟

میزان عود ویروس زگیل تناسلی به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله میزان ویروسی که وارد بدن شده است و فاصله ی بین بروز علائم تا شروع درمان، استفاده از تیغ برای اصلاح موهای ناحیه تناسلی ، و از همه مهم تر وضعیت سیستم ایمنی فرد که با استرس، سیگار و نحوه ی تغذیه در ارتباط است. لذا نمی توان مدت زمانی را که بیمار با این بیماری درگیر است را مشخص کرد.

سوالات درمان زگیل تناسلی

آیا زگیل تناسلی درمان دارد

اگرچه HPV در همه موارد قابل درمان نیست، زگیل های دستگاه تناسلی قابل درمان هستند. همچنین می توانید دوره های طولانی را بدون خطر شیوع بیماری طی کنید ، اما ممکن است خلاص شدن از شر زگیل‌ها برای همیشه امکان پذیر نباشد. این امر به این دلیل است که زگیل های تناسلی فقط یکی از علائم HPV هستند که ممکن است برای بعضی از افراد به یک عفونت مزمن و مادام العمر تبدیل شود.

ایا زگیل تناسلی خودبخود خوب میشود

زگیل های تناسلی با گذشت زمان می توانند خودبه خود از بین بروند، اما معمولاً با اقدامات درمانی سریع‌تر بهبود می یابند.

حتماً بخوانید: درمان زگیل تناسلی با واجبی

ایا زگیل تناسلی کنده میشود

زگیل های تناسلی بدون درمان هم می‌تواند از بین  بروند. این معمولاً طی 2 سال اتفاق می افتد ، اگرچه گاهی ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد.

اما حتی اگر زگیل های تناسلی شما بدون درمان از بین بروند ، شما ممکن است ویروس آن را در بدن خود داشته باشید.

انواع زگیل تناسلی و بهترین روش درمان

برای اطلاع از انواع زگیل تناسلی و بهترین روش درمان آن ویدیو زیر را مشاهده کنید:

آیا لزومی به تعیین نوع ویروس توسط روش PCR وجود دارد؟

برای مردان نیاز به این کار نیست چون روند درمانی و سیر مراقبت را تغییر نمی دهد ولی در زنان بهتر است نوع ویروس مشخص شود.

رابطه بین زگیل تناسلی و سایر بیماری‌ها

سوالات شایع متعددی در رابطه با رابطه بین زگیل تناسلی و بیماری‌های دیگری از جمله سرطان و ایدز پرسیده می‌شود که در ادامه به بررسی آنها پرداخته ایم:

زگیل تناسلی و سرطان

از نظر برخی متخصصین، علائم HPV به عنوان زگیل در دستگاه تناسلی ظاهر می شود. در حالی که زگیل های تناسلی به طور معمول در ناحیه دستگاه تناسلی ظاهر می شوند ، ممکن است روی دست ، پا ، صورت و پاها نیز ظاهر شوند. در نتیجه برخی از افراد که به HPV مبتلا باشند احتمال کمی دارد که به سرطان مبتلا شوند.

مهم هست که بدانید خطر بروز سرطان در افرادی که به عفونت با HPV مبتلا می شوند خیلی پائین است و اکثر عفونت های HPV گذراست.

آیا زگیل تناسلی نشانه ایدز است

زگیل تناسلی به خودی خود نشانه ایدز نیست. اما یک مطالعه جدید نشان داده است که زگیل های تناسلی ممکن است انتقال جنسی HIV را ترویج کند و به نوبه خود، درمان و پیشگیری از آنها می تواند به کاهش شیوع بیماری کمک کند. ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یک بیماری شایع و بسیار عفونی است که هنگام تماس جنسی از پوست به پوست ، بین افراد منتقل می شود.

سوالات شایع در مورد انتقال زگیل تناسلی

شایع‌ترین سوال و پاسخ‌های مربوط به انتقال زگیل تناسلی را در ادامه بخوانید.

آیا زگیل تناسلی واگیر دارد

زگیل‌های تناسلی نسبت به سایر زگیل‌ها مسری‌تر هستند. آنها از طریق تماس پوست با پوست پخش می شوند که در نتیجه ممکن است به قسمت های دیگر بدن نیز سرایت کند. زگیل‌های تناسلی با فعالیت های جنسی ممکن است از فردی به فرد دیگر منتقل شوند.

[bs-quote quote="برای اطلاعات بیشتر در مورد این بیماری و درمان آن به وب سایت دکتر ولی پور مراجعه نمائید" style="style-23" align="center" author_name="دکتر ولی پور" author_job=" متخصص ارولوژی" author_avatar="https://nabzema.com/wp-content/uploads/2020/08/dr-valipoour.jpg" author_link="http://bit.ly/drvalipournabzema"][/bs-quote] 

انتقال زگیل تناسلی از طریق دست

یافته ها نشان می دهد که دست دادن باعث انتقال HPV نمی‌شود. محققان کانادایی گزارش می دهند که ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) به راحتی در طول رابطه جنسی منتقل می شود، اما بعید است که توسط دست سرایت کند.
این بیماری عمدتاً از طریق روابط جنسی ، تماس دستگاه تناسلی پوست به پوست و رابطه جنسی دهانی گسترش می یابد. HPV از طریق تماس گاه به گاه مانند آغوش گرفتن ، لرزش دست ، عطسه یا سرفه پخش نمی شود. HPV همچنین از طریق هوا ، غذا یا آب سرایت نمی‌کند.

انتقال زگیل تناسلی از راه دهان

HPV شایعترین بیماری های آمیزشی در ایالات متحده است. از بیش از 100 نوع HPV ، حدود 40 نوع می توانند از طریق تماس جنسی مستقیم به نواحی دستگاه تناسلی و همچنین دهان و گلو پخش شوند. HPV دهان از طریق رابطه جنسی دهانی یا احتمالاً به روش های دیگر به دهان منتقل می شود.

انتقال زگیل تناسلی به همسر

اگر یکی از زن و شوهر مبتلا به زگیل تناسلی باشند، چقدر احتمال دارد دیگری هم مبتلا شود ؟

ابتدا بایستی بین انتقال ویروس HPV و ابتلای به بیماری تفاوت قائل شد احتمال انتقال ویروس ۱۰۰ درصد است ولی احتمال ابتلای به بیماری به مراتب کمتر. بعبارتی خیلی از افرادی که ویروس وارد پوست شان می شود آن را توسط سیستم ایمنی دفع می کنند.

انتقال زگیل تناسلی به جنین

آیا زگیل تناسلی در بارداری به جنین منتقل می شود؟

زگیل تناسلی در زمان بارداری به جنین منتقل نمی‌شود و خطری جنین را در زمان بارداری تهدید نمی کند.

کدام یک از زوجین مبتلا به زگیل تناسلی دیگری را آلوده نموده است؟

پاسخ به این سوال سخت و خیلی اوقات ناممکن است چون از طرفی ورود به حریم خصوصی افراد صحیح نبوده و خیلی از اوقات بیمار برای حفظ زندگی مشترک از گفتن حقیقت طفره می رود و از طرف دیگر احتمال هر چند خیلی ضعیف انتقال آن از طرق غیر جنسی نیز وجود دارد بدون اینکه فرد متوجه زمان وقوع این ابتلا شده باشد.

زگیل تناسلی در مردان

سوالات شایع زگیل تناسلی مربوط به مردان عبارتند از:

علائم زگیل تناسلی در مردان چیست

زگی‌های تناسلی معمولاً به صورت یک برجستگی کوچک یا گروهی از برآمدگی‌ها در ناحیه تناسلی اطراف آلت تناسلی یا مقعد ظاهر می شوند. ممکن است این زگیل ها کوچک یا بزرگ ، بلند یا مسطح یا شبیه گل کلم باشند. ممکن است زگیل از بین برود ، یا یکسان بماند ، یا در اندازه و تعداد رشد کند. معمولاً یک پزشک عمومی می‌تواند با نگاه کردن به آنها ، زگیل های تناسلی را تشخیص دهد. زگیل های تناسلی حتی بعد از درمان می توانند دوباره برگردند. انواع HPV که باعث ایجاد زگیل می شوند باعث سرطان نمی شوند.

پیشگیری از زگیل تناسلی مردان

دو مرحله وجود دارد که می توانید برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری HPV و زگیل ناشی از HPV استفاده کنید:

واکسیناسیون

واکسن HPV بی خطر و مؤثر است. این واکسن می تواند از مردان در برابر زگیل ها و سرطان های خاص ناشی از HPV محافظت کند. در حالت ایده آل ، شما باید قبل از رابطه جنسی واکسینه شوید. CDC واکسیناسیون HPV را در 11 یا 12 سالگی توصیه می کند (یا می تواند از 9 سالگی شروع شود) و برای همه افراد از سن 26 سالگی، در صورتی که قبلاً واکسینه نشده باشند.

استفاده از کاندوم

هر بار که رابطه جنسی دارید از کاندوم به روش صحیح استفاده کنید. این می تواند شانس ابتلا به همه بیماری‌های مقاربتی ، از جمله HPV را کاهش دهد. با این حال، HPV می تواند مناطقی را که تحت پوشش کاندوم نیستند آلوده کند ، بنابراین ممکن است کاندوم از گرفتن HPV محافظت کامل نکند.

علت بوجود آمدن زگیل تناسلی در مردان

با داشتن رابطه جنسی با شخصی که به HPV آلوده است ، می توانید HPV دریافت کنید. این بیماری در طی رابطه جنسی مقعد یا واژن به راحتی گسترش می یابد ، همچنین می تواند از طریق رابطه جنسی دهانی یا سایر لمس های پوستی نزدیک به پوست در طول رابطه جنسی گسترش یابد. HPV حتی در صورت عدم وجود علائم قابل مشاهده ممکن است گسترش یابد.

زگیل تناسلی در زنان

سوالات شایع زگیل تناسلی مربوط به زنان عبارتند از:

زگیل تناسلی در زنان کجاست

هرکسی می تواند زگیل تناسلی بگیرد. در زنان ، زگیل تناسلی می تواند در داخل یا اطراف آن ایجاد شود:

  • واژن
  • ولووا
  • دهانه رحم
  • مقعد
  • ناحیه کشاله ران و رانهای فوقانی

از آنجا که ویروس می تواند از طریق رابطه جنسی دهانی گسترش یابد ، زگیل نیز می تواند روی لب ، دهان و گلو نیز ظاهر شود.

علائم زگیل تناسلی در زنان چیست

علائم و نشانه های زگیل تناسلی در زنان شامل موارد زیر است:

  • تورم های کوچک ، گوشتی ، قهوه ای یا صورتی در ناحیه تناسلی شما.
  • شکل گل کلم مانند ناشی از چندین زگیل نزدیک به هم.
  • خارش یا ناراحتی در ناحیه تناسلی شما.
  • خونریزی با مقاربت.

زگیل تناسلی و رابطه زناشویی

در ادامه با نبض ما همراه باشید در رابطه با سوالات شایع زگیل تناسلی و رابطه زناشویی:

آیا زن و شوهری که زگیل تناسلی دارند می توانند رابطه جنسی داشته باشند؟

در زمانی که افراد زگیل ها را بصورت واضح بر روی پوست ناحیه تناسلی دارند بهتر است تا بعد از درمان و از بین بردن زگیل ها بطور موقت رابطه جنسی را محدود کنند ولی با توجه به اینکه یکی از مهم ترین پایه های زندگی مشترک رابطه‌ی جنسی بین زن و شوهر است و منع کردن آن گاه ناممکن بوده و می تواند آثار مخربی بر روی زندگی مشترک داشته باشد و از طرفی ممکن است ویروس HPV تا زمان نامحدود و نامشخصی در بدن فرد بماند لذا بعد از درمان و ناپدید شدن زگیل‌ها زن و شوهر می‌توانند به رابطه‌ی جنسی خود ادامه دهند. در این موارد کاندوم بطور نسبی می تواند از انتشار ویروس جلوگیری کند.

آیا زگیل تناسلی باعث ناباروری می شود؟

آیا زگیل تناسلی باعث نازایی میشود؟

خیر زگیل تناسلی مانعی برای بچه دار شدن نیست ولی در صورت ابتلای گردن رحم و واژن به ویروس برخی توصیه می کنند زایمان به شکل سزارین باشد.

ایا زگیل تناسلی مانع ازدواج میشود؟

خیر،‌ زگیل تناسلی مانع ازدوج نیست. افراد مبتلا به زگیل تناسلی می‌توانند ازدواج کنند البته قبل از هر تماس جنسی توصیه می شود همسرشان دوره‌ی واکسیناسیون این بیماری را کامل کند.

 

منبع:وب سایت دکتر محمد جباری

4.3/5 - (9 امتیاز)

دکتر محمد جباری

متخصص کلیه و مجاری اداری تناسلی ، درمان زگیل تناسلی

دکتر محمد جباری در زمینه جراحی های ترمیمی مجرای ادراری مادرزادی که به دنبال ضربه و تصادف،درمان زگیل تناسلی، بیماری های جنسی ، درمان ناباروری مردان، واریکوسل ، پروستات، مثانه و دستگاه باروری مردان فعالیت می کند.
اطلاعات تماس با دکتر محمد جباری
تلفن تماس:
۰۹۱۰۹۸۱۹۰۵۰
وب‌سایت: کلیک کنید
آدرس: تهران ، خ میرزای شیرازی , نرسیده به خ شهید بهشتی, کوچه شهدا , پلاک ۲۲ , طبقه ۴, واحد ۲۰

دکتر عباس انتظاری

متخصص طب پیشگیری، درمان زگیل تناسلی

روش درمان زگیل تناسلی توسط پزشک و با توجه به محل درگیری و اندازه ضایعات تعیین می شود. بسته به نظر پزشک ممکن اس…
مشاهده اطلاعات تماس با دکتر عباس انتظاری
اطلاعات تماس با دکتر عباس انتظاری
تلفن تماس:
02122023107
وب‌سایت: کلیک کنید
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از زعفرانیه، نبش کوچه طوس، برج فردوس طبقه ۲، واحد ۱۲

دکتر حسین کرمی

متخصص کلیه و مجاری اداری تناسلی و زگیل تناسلی

عفونت با ویروس HPV یا زگیل تناسلی شایعترین عفونت منتشره از طریق سکس در دنیاست. امروزه جوانان زیادی را در مطب و…
مشاهده اطلاعات تماس با دکتر حسین کرمی
اطلاعات تماس با دکتر حسین کرمی
تلفن تماس:
۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴
وب‌سایت: کلیک کنید
آدرس: تهران، خیابان شریعتی،قلهک،روبروی مسجد قلهک ،کوچه سجاد ، ساختمان پزشکان سجاد، پلاک 68

پزشک ها متخصص مرتبط

  • متخصص کلیه و مجاری اداری تناسلی ، درمان زگیل تناسلی

    دکتر محمد جباری

    متخصص کلیه و مجاری اداری تناسلی ، درمان زگیل تناسلی
    تلفن تماس:
    ۰۹۱۰۹۸۱۹۰۵۰
    وب‌سایت: کلیک کنید
    تهران ، خ میرزای شیرازی , نرسیده به خ شهید بهشتی, کوچه شهدا , پلاک ۲۲ , طبقه ۴, واحد ۲۰
  • متخصص طب پیشگیری، درمان زگیل تناسلی

    دکتر عباس انتظاری

    متخصص طب پیشگیری، درمان زگیل تناسلی
    تلفن تماس:
    02122023107
    وب‌سایت: کلیک کنید
    تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از زعفرانیه، نبش کوچه طوس، برج فردوس طبقه ۲، واحد ۱۲
  • متخصص کلیه و مجاری اداری تناسلی و زگیل تناسلی

    دکتر حسین کرمی

    متخصص کلیه و مجاری اداری تناسلی و زگیل تناسلی
    تلفن تماس:
    ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴
    وب‌سایت: کلیک کنید
    تهران، خیابان شریعتی،قلهک،روبروی مسجد قلهک ،کوچه سجاد ، ساختمان پزشکان سجاد، پلاک 68

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. معصومه می‌نویسد

    بسیار مطلب مهم و ارزشمندی را راجع به درمان زگیل تناسلی در مردان تهیه کرده اید

  2. آرین می‌نویسد

    با سللم یه جیزی شبیه زگیل بالای التم پایین شکمم هستش ولی بزرگ نیست کوچیکه نسبتا و اینکه فقط یدونه هم هست بنظرتون زگیله یا چیز دیگه و اینکه چون کوچیک هست و فقط یدونه هست امکان از بین رفتنش به مرور زمان هست؟

از پزشکان نبض‌ما بپرسید