بوتاکس و کاربردهای بوتاکس در جوانسازی

بوتاکس از بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست است. تزریق این ماده جوان‌کننده روش موثر و سریعی برای رفع چین وچروک است با وجود تمام روش ها و تکنولوژی های موجود که می توانند باعث شوند که افراد جوان تر به نظر آیند.

بوتاکس شکل تغییر یافته سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم است.این باکتری به طور معمول باعث مسمومیت غذایی میشود اما با تغییر ساختمان این سم ؛ دارویی به نام تجاری بوتاکس  توسط شرکت آلرگان آمریکا به دست آمده است که فواید دارویی متعدد و روز افزونی دارد .

در ادامه در فیلم زیر توضیحات دکتر صمیمی را در خصوص بوتاکس میتوانید مشاهده کنید .

در کشور ما استفاده از بوتاکس‌ با برندهای مصپورت، دیسپورت، کنیتوکس و نورونوکس رایج است وباید توجه داشت که  :

دیسپورت اکنون در خود آمریکا هم بهترین دارو تلقی میشود و گوی سبقت را

از بوتاکس آمریکایی ربوده است .

بوتاکس روش غیرتهاجمی است که بیشترین کاربرد آن در کاهش چین و چروک صورت می‌باشد بطوریکه چروک‌‌های ناشی از انقباض عضلات اطراف چشم و پیشانی را برطرف می‌کند. بوتاکس یک درمان موقت است .. در مورد بوتاکس، علاوه بر انتخاب برند ، احراز اصلالت برند (مشابه تمام برندها جنس چینی هم دارند) و نیز رعایت شرایط حمل و نگهداری تا هنگام تزریق دو مساله مهم و قابل توجه است .

 کاربردهای شایع بوتاکس

رفع چین و چروکهای حرکتی و متوقف کردن پیشرفت چروکهای ثابت مثلا در پیشانی،دور چشم،خط اخم وبالا بردن ابروها

عکسها

بالا بردن ابروها

بوتاکس بالا بردن ابروها

بالا بردن گوشه لب ها

بوتاکس بالا بردن گوشه لب ها

کاهش نمایش لثه هنگام خندیدن

بوتاکس کاهش نمایش لثه هنگام خندیدن

بالا بردن نوک بینی
بهبود افتادگی قسمت تحتانی صورت در کنار تزریق فیلرها و چربی
کاهش خطوط عرض گردن
کاهش چینهای عمودی گردن(در 3/1 فوقانی)
کاهش تعریق زیربغل
کاهش سردردهای میگرنی ناحیه پیشانی و شقیقه ها
بهبود چین های چانه

طول مدت اثر بوتاکس چقدر است؟

این مدت در افراد مختلف متفاوت است و بین چند هفته تا یکسال متغیر است که متوسط آن 3 ماه است. البته باید تذکر داد که از زمان تزریق بوتاکس تجزیه دارو شروع میشود و بنابراین به تدریج اثر آن کاهش پیدا میکند.به این ترتیب منظور از مدت اثر بوتاکس فاصله بین زمان تزریق تا زمان ختم اثر دارو ،یعنی در انتهای یک ماه اثر دارو از زمان شروع آن کمتر بوده و پس از دو ماه کمتر از اثر یک ماه پس از تزریق است.

تزریق بوتاکس در چه مواردی ممنوع است؟

اگر بیمار سابقه حساسیت مشخص به بوتاکس یا سابقه بیماری های عصبی عضلانی مثل میاستنی داشته باشد هم چنین در خانم های باردار،در دوران شیزدهی ،در حضور عفونت فعال در محل تزریق مثل وجود جوش چرکی مصرف بوتاکس توصیه نمیشود

آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟

به هیچ وجه و تنها دردی مختصر و گذرا حس میکنید

آیا تزریق بوتاکس منجر به کبودی قابل توجه میشود؟

خیر کبودی به دنبال تزریق بوتاکس ناشایع و معمولا بسیار خفیف است

آیا در صورتی که مصرف بوتاکس قطع شود عضلات دچار افتادگی بیش ار پیش نمیشوند؟

به هیج وجه. ابن اعتقاد از این جهت شایع است که این فرد مدتی تحت تاثیر بوتاکس حرکت عمدهای در محل تزریق ندارد و احساس شنگینی و گشیدگی میکند و با تمام شدن اثر دارو این احساس را از دست میدهد و میتواند دوباره ناحیه مورد نظر را چین دهد.عکس هایی که قبل از تزریق گرفته میشود به طور مشخص برای همین مسئله استدر عین حال بوتاکس نمیتواند جلوی تحلیل بافت چربی و کاهش کلاژن پوست را بگیرد پسخالی شدن تدریجی صورت و افتادگی پوست ربطی به زدن یا نزدن بوتاکس ندارد.

تزریق بوتاکس رااز چه سنی میتوان شروع کرد؟

بسته به علت کاربرد بوتاکس دارد.سازمان دارویی آمریکا FDA کاربرد زیبایی بوتاکس را بین سنین 18 تا 65 سال مجاز شمرده است. بوتاکس در کودکان زمان انقباضات عضلات نواحی مختلف از جمله کجی گردن به کار میرود که در این مورد تایید FDA را داراست.

آیا بوتاکس عوارض عمده ای دارد؟

باید توجه داشت که حتما عوارض هیچ دارویی از جمله بوتاکس صفر نیست اما این دارو مورد تایید سازمان دارویی آمریکا FDA میباشد.در عین حال تاکنون در کاربرد زیبایی بوتاکس در افراد بالغ عوارضی مثل انتشار سم به نواحی دور دست گزارش نشده است به هر حال مطمئن ترین راه برای سلامت تزریق انجام آن نزد پزشک مجرب و مورد اطمینان است تا دارو و تکنیک استاندارداستفاده شود

تزریق بوتاکس چه مدت طول میکشد؟

با رعایت حوصله و احتیاط معمولا بیش از 2 دقیقه وقت نمیگیرد

آیا بوتاکس هر نوع چین و چروکی را از بین میبرد؟

مطمئنا خیر.اولا بوتاکس را به همه ی نواحی صورت نمیتوان تزریق کرد زیرا باعث فرم غیر طبیعی صورت میشود، ثانیا گاهی برای درمان چین ها علاوه بر بوتاکس باید از فیلرها (ژل ها) استفاده کرد. (مراجعه کنید به   مقاله فیلرها    یا به سایت دکتر رامبد صمیمی ).

(دو نمونه این قضیه را در شکلهای 1 و 2 میبینید ) .در شکل 1 چین از نوع حرکتی است وبا بوتاکس به نهایی درمان شده است.اما در شکل 2 چین به شکل ثابت موقع آرامش و اخم کردن هم وجود دارد و بنابراین پس از کاهش آن بوسیله تزریق بوتاکس چون بیمار تمایل داشته است چین تا حداکثر ممکن درمان شود از تزریق فیلر استفاده شده است .

منبع : سایت دکتر صمیمی

4.3/5 - (12 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. محمد می‌نویسد

    سلام دکتر کلیه هام سنگ ساز است ودسه سر درد میکنه راه درمان

از پزشکان نبض‌ما بپرسید