صدمات جبران‌ناپذیر فیزیوتراپی غیرحرفه ای

ترجیح می‌دهید فیزیوتراپی خود را در خانه انجام دهید یا بیمارستان؟ مسلما درصورت اختیار داشتن، در وهله‌ اول خانه را انتخاب می‌کنید و درصورت ناچاری، بیمارستان، اما آنچه از هردوی اینها مهم‌تر است انتخاب کارشناس متخصص و مجرب در این زمینه است چرا که با یک تصمیم‌گیری غلط صدمات جبران‌ناپذیری را برای همه عمر متحمل خواهید شد.

مرضیه اسدیان کارشناس فیزیوتراپی در این‌باره می‌گوید: عده‌ای از بیماران که به‌دلیل ماهیت بیماری مانند سکته مغزی، بیماری‌های مزمن مغز و اعصاب و بیماران ارتوپد یک که به‌خاطر بالابودن سن یا جراحی‌های سنگین و عوارض بیمارستانی به‌دستور پزشک از بیمارستان ترخیص می‌شوند حتما باید فیزیوتراپی خود را در ادامه درمان پیگیری کنند تا با صدمات ناشی از تأخیر در آن مواجه نشوند و اینجاست که به‌دلیل عدم شناخت کافی از نحوه فیزیوتراپی صحیح یا دلایلی مانند پرداخت هزینه کمتر و یا انتقال دشوار بیمار به بیمارستان از سرویس‌دهی در منزل استفاده می‌کنند و به همین جهت نیز با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شوند.

وی افزود: انتخاب مسیر اشتباه و یا عدم استفاده از فیزیوتراپیست مجرب می‌تواند دقیقا مسیر بهبودی بیمار را به تأخیر انداخته و مشکلاتی ازقبیل ضعف و تحلیل عضلانی، تغییرشکل مفاصل اندام و تأخیر در بازآموزی حرکات توسط مغز را ایجاد کند. بنابراین مسلما مهم است که برای حرکت به سمت یک درمان صحیح از افرادی استفاده شود که در پی اشتغال در بیمارستان یا کلینیک‌های تخصصی، تجربه لازم را کسب کرده و در این رابطه آگاهی لازم دارند.

اسدیان در ادامه می‌گوید: متأسفانه بیماران یا همراهان ایشان به دلیل هزینه‌های گران فیزیوتراپی و یا عدم آگاهی نسبت به کمیت و کیفیت آن از کسانی استفاده می‌کنند که به‌ظاهر خود را متخصص معرفی کرده و با انجام یکسری کارها در این زمینه خود را کارشناس نشان می‌دهند.

باید توجه داشت که یکی از مهم‌ترین اهداف فیزیوتراپی در منزل بازگشت بیمار به زندگی عادی و راه‌اندازی و بهبود کیفیت زندگی وی است که تنها با شناخت کارشناس موردنظر از آناتومی، فیزیولوژی و حرکت‌شناسی به‌دست خواهد آمد. وی در نهایت از تمامی سازمان‌های ذی‌ربط ازجمله انجمن فیزیوتراپی ایران، سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت درخواست کرد در این رابطه توجه بیشتری کرده و اقدامات لازم را مبذول کنند.

بهترین راه‌حل برای جلوگیری از عواقب غیرقابل جبران در این زمینه استفاده از کارشناسان مجرب و متخصص است که با کمی دقت و کسب آگاهی بیشتر می‌توان آن‌را به‌دست آورد.

منبع :جام جم

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر قنبری شنبه ۲۵ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 157 مشاهده پرسش
    سلام. یه دختر دوساله دارم که به نظرم پاهاش از سمت بیرون قوس داره ولی توی راه رفتن و دویدن مشکلی نداره میخوام بدونم ممکنه در آینده براش مشکل ساز بشه و اگه نیاز هس به پزشک مراجعه بشه پیش چه متخصصی باید ببرمش؟ با تشکر
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما شنبه ۲۵ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام ، به پزشک ارتوپد باید مراجعه کنید تا معاینه شود و در صورت نیاز ممکن است کفش طبی مخصوص توصیه شود که حدود ۶ماه تا یکسال فرزندتان باید پا کند

  • تصویر کاربر حمیده پنجشنبه ۱۲ مهر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 151 مشاهده پرسش
    درد شدید پای راست دارم به دنبال مدتی کمر درد داشتم الان درد کمرم را فراموش کردم حتی نمتونم بایستم
    1. تصویر کاربر دکتر مجید نجفی پنجشنبه ۱۲ مهر ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام
      باید حتما از لحاظ سلامت اعصاب کمرتون مطمئن شین
      با کلینیک درد مهرگان تماس بگیرین
      02122873994

  • تصویر کاربر منصوره چهارشنبه ۹ آبان ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 177 مشاهده پرسش
    سلام. وقت بخیر. من تقریبا 3، 4 سال پیش مشکل داغی کف دست و پا داشتم . داغی کف پاهام اینقدر زیاد بود که نمیتونستم بخوابم. مشکل تیرویید یا کمبود ویتامین هم نداشتم. با مراجعه به دکتر و جوا ب چک آپ، ایشون گفتن که ماساژ بدم و کف پاهام رو توی آب خیلی سرد بزارم و وقتی خیلی بی حس شد توی آب گرم بزارم و شوک بدم. ایشون گفتن که چسبندگی رگ های کف پاست. بعد از چند بار تکرار داغی کف پاهام برطرف شد . اما چند ماهی هست که دوباره داغی کف پا هام و دستم شروع شده، مخصوصا شبها، کف دست راستم هم مثل اگزما خیلی خشک شده، پوسته پوسته و گاهی خارش داره. من 5،6 روز در هفته ورزش میکنم. و جدیدا هم چک اپ دادم، مشکل تیرویید یا کمبود ویتامین ب 12 نداشتم. چطور میتونم علت دقیق این داغی رو متوجه شم؟ کف پاهام در کل روز داغ و سوزن سوزنی میشه و شب ها اینقدر شدید میشه که باید دستمال خیس کنم روی پاهام تا بالاتر از مچ پا بزارم تا خنک شه و خوابم ببره. البته قوس کف پاهام هم یک زیاده. نگران شدم که شاید آسیب به مفاصل یا عصب باشه. صبح ها که بیدار میشم انگشتام یکم ورم داره. ممنون میشم ازتون اگه راهنمایی کنین و چطور پیگیری دقیق کنم. ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر اعظم عرفانی چهارشنبه ۹ آبان ۹۷( 5 سال پیش)

      با سلام اگه فقط داغي كف پا بود موردي نداشت ولي شما تورم و اگزما رو هم داريد ذكر مي كنيد بهتره اول به يه همكار روماتولوژي و سپس فوق غدد مراجعه كنيد

  • تصویر کاربر اکبری پنجشنبه ۱۵ شهریور ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 138 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشی من سی دو سال دارم یک سال است قرص عصاب به نام های الپرازولام و بوپروپیون مصرف میکنم میتونم بینیم را عمل کنم برای بیهوشی موردی نداره
    1. تصویر کاربر دکتر مجید نجفی پنجشنبه ۱۵ شهریور ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      مشکلی نداره
  • تصویر کاربر z.gh یکشنبه ۱۴ مرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 162 مشاهده پرسش
    سلام من خانمی هستم 26ساله.دوسال پیش با توجه به زانو درد شدیدی که داشتم پیش دکتر رفتم و با توجه به سی تی اسکنی که انجام دادم گفتن که مایع میان مفصلیم کم شده قرص گلوکزامین برام نوشتن اما هیچ تاثیری نداشت دکتر دیگه ای که رفتم گفتن خوردن گلوکزامین باعث اضافه وزن میشه و همین برام بده به خاطر همین قرص کلسیم برام نوشت واونو مصرف کردم.حالا بعد از گذشت دوسال و خوردن دارو و رعایت کردن نکاتی که گفتن هنوز خوب نشدم.تو ازمایشاتیم که انجام دادم کمبود ویتامین D3داشتم.الان خواستم بدونم چیکار میتونم انجام بدم که افاقه کنه!؟
    1. تصویر کاربر دکتر مجید نجفی یکشنبه ۱۴ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      معمولا دارو‌قسمت خیلی کوچکی از درمان رو‌شامل میشه
      میتونین برای درمان آرتروزتون از اوزون تراپی کمک بگیرین
      لطفا با ما تماس بگیرین
      ۰۲۱۲۲۸۷۳۹۹۴
      ۰۹۳۵۲۲۴۶۷۱۸
  • تصویر کاربر شکوفه یکشنبه ۱۷ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 144 مشاهده پرسش
    سلام.پسر4ساله من درحال بازی بود.ک یکدفعه گفت گردنش دردمیکنه.ب طوریکه نمیتوانست سرش را بچرخاند.دکتر عکس هم گرفت و گفت چیزی نیست.اما الان 8 ساعت گذشته و هنوز گردن درد دارد.چکار باید بکنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر مجید نجفی سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام
      حتما توسط ارتوپد معاینه بشن
      اورژانسی

      دکتر مجید نجفی متخصص آنستزی و درد

  • تصویر کاربر effat. جمعه ۲۵ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 166 مشاهده پرسش
    داروی وارفارین چه زمان باید مصرف شود تا اثر بهتری داشته باشد در ضمن با داروی کلوکوزامین تداخل دارد؟ همچنیین با قرص acc
    1. تصویر کاربر دکتر کامران حسین زاده سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام
      سن شما و علت مصرف وارفارین
      را ذکر نفرمودید
      تداخل دارویی و فصلی مانع مصرف وارفارین نیست و باید بر اساس آن تنظیم شود

      دکتر کامران حسین زاده
      متخصص قلب و عروق و جراح قلب

  • تصویر کاربر ندا پنجشنبه ۲۸ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 138 مشاهده پرسش
    سردرد های زیاد جدیدن زیاد دارم و تو ماه رمضان خیلی بیشتر شده کمی که عصبانی میشم درد تشدید میشه و خیلی اذیت میکنه
    1. تصویر کاربر دکتر مجید نجفی سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام
      ممکنه سردرد به علت افت قند یا به قول خودتون عصبی باشه
      باید مورد معاینه کامل قرار بگیرین

      دکتر مجید نجفی متخصص آنستزی و درد

  • تصویر کاربر اسماعیل دوشنبه ۲۹ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 147 مشاهده پرسش
    باسلام.التهاب شدید ساق پای چپ دارم که 4سال پیش عمل جراحی شده به دلیل توده درمغز استخوان که بعدمعلوم شدسل استخوانی دارم.سل را درمان شد.رماتیسم مفصلی. آز قدیم داشته ام و دیابت هم دارم.در حال حاضر درد شدید در ساق پای چپ دارم علت ودرمان این درد چیست؟ممنون
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما دوشنبه ۲۹ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      بدون ديدن عكس و معاينه تشخيص مقدور نيست
      لطفا به ارتوپد مراجعه كنين
درحال دریافت اطلاعات