آیا ایدز قابل درمان است؟

ایدز بیماری ست که سالانه جان حدود 1.5 میلیون نفر را می گیرد. ایدز یا سندروم  نقص ایمنی اکستابی یک عفونت است که ویروس HIV را از طریق جنسی انتقال می دهد. در این ویدیو هر انچه که باید در مورد ایدز و درمان ایدز بدانید آمده است. در ادامه با نبض ما همراه باشید.

آیا راهی برای درمان ایدز وجود دارد؟

ایدز برخلاف تصور عموم بیماری غیرقابل درمان نیست و در حال حاضر درمان های مفیدی برای بیماری ایدز شناخته شده که در ایران هم بیماران از این درمان ها استفاده می کنند. البته درمان ها به ریشه کنی کامل ویروس از بدن منجر نمی شود، اما باعث می شود ویروس در خون غیرقابل شناسایی شود. روش های درمان ایدز تا حد زیادی بیماری را کنترل کرده، باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می شود و طول عمر را نسبت به کسانی که درمان ایدز انجام نداده اند، بیشتر می کند. به علاوه داروها جلوی تکثیر ویروس را گرفته و باعث می شود بیماری به دیگران هم منتقل نشود، یعنی ویروس ایدز در سلول های بدن وجود دارد اما تکثیر نمی شود. همین که ویروس ها تکثیر نمی شوند ایمنی بدن بالا می رود.

درمان بیماری ایدز را چه زمانی باید شروع کرد؟

خوشبختانه درمان ایدز در ایران رایگان است و وزارت بهداشت داروهای بیماران مبتلا به ایدز را تامین می کند. چندین مرکز در سطح کشور داروها را برای بیماران و تحت نظر پزشک ارائه می دهند. درمان ایدز هرچه زودتر و در مراحل اولیه بیماری شروع شود به نفع بیمار است اما توصیه می کنیم حتی اگر زمان زیادی از بیماری گذشته است اما باز هم برای درمان اقدام شود. در گذشته گفته می شد بیماران صبر کنند تا بیماری کمی پیشرفت کند، اما الان گفته می شود احتمالا هرچه درمان بیماری ایدز سریع تر آغاز شود، بهتر است.

آیا مبتلایان به ایدز می توانند ازدواج کنند؟

ما کسی را که به بیماری ایدز مبتلاست، از ازدواج منع نمی کنیم اما برای این موضوع حتما باید با پزشک مشورت کند و موضوع با فرد مورد نظر در میان گذاشته شود و با اطلاع از این قضیه، ازدواج انجام شود. پزشک راه های جلوگیری از انتقال بیماری را به فرد آموزش می دهد تا همسر هم به این بیماری مبتلا نشود. پایبندی به روابط جنسی شرعی و با یک شریک جنسی و کاندوم روش های خوبی برای جلوگیری از انتقال این بیماری از طریق ارتباط جنسی است.

3.2/5 - (12 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. حامد_گیلان09030479921 می‌نویسد

    بخدا مثل سگ ترسیدم دوازده روز پیش ی اشتباهی کردم الان تمام علاعم ایدزو دارم و مطمعنم دارم اسحال تبو لرز گلو درد بخدا از مرگ ترسی ندارم مادرم ی پسرش ک داداش من بودو از دست داد و الان فقط منو داره منم نوزده سالمه سنی ندارم پدر مادرم داغونن روانی میشن تورو خدا هرکس می‌تونه بهم کمک کنه دریغ نکنه ، میگن ۳ ماه بعد از انجام رابطه مشخص میشه تو آزمایش ک ایدز داری من الانش فکرش داره دیوونم میکنه ۳ ماه چجوری تحمل کنم من الان ۳ روزه دارم وصیت ناممو منویسم?

از پزشکان نبض‌ما بپرسید