آمریکایی ها زودرس شده اند

آمارهای جدید اعلام‌شده از سوی یک بنیاد آمریکایی نشان می دهد که شمار تولد نوزادان زودرس در آمریکا بعد از ۸ سال تلاش، بار دیگر در سال ۲۰۱۵ روند افزایشی گرفته است.

گاهی پیش می آید که نوزادی که منتظرش هستید، خیلی زودتر از موعد به دنیا می آید. این تولد زودتر از موقع هم به جای این که باعث خوشحالی بیشتر پدر و مادر شود، آنها را نگران‌ می کند و حتی ممکن است آنها مجبور شوند چند روزی فرزندشان را در بیمارستان بستری کنند. البته عده‌ای هم هستند که نمی دانند نوزاد نارس به چه مراقبت‌هایی نیاز دارد و به همین دلیل، به این موضوع چندان توجهی نشان نمی دهند. در حالی که نوزادان نارس که زودتر از زمان تعیین شده به دنیا می آیند، در معرض مشکلاتی هستند که باعث می‌شود به مراقبت ها و توجه بیشتر هم نیاز داشته باشند.

دانشمندان معتقدند که تولد نوزادان زودرس می تواند عوارض خطرناکی را برای نوزادان به همراه داشته باشد. این عوارض گاهی تا آخر عمر همراه آنهاست.

به گزارش نبض ما به نقل از سلامت آنلاین ، بنیاد آمریکایی March of Dimes یک سازمان غیرانتفاعی برای ارتقاء سلامت مادران و نوزادان است که به تازگی آمارهایی از سال ۲۰۱۵ مبنی بر افزایش مجدد تولد نوزادان زودرس در آمریکا پس از ۸ سال تلاش برای جلوگیری از این رخداد ارائه داده است.

این سازمان همچنین اعلام کرده که تولد نوزادان زودرس در اقلیت‌های نژادی نیز آمار بالایی را نشان می دهد. نرخ تولد نوزادان زودرس در آمریکا از ۹/۵۷ به ۹/۶۳ درصد در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است. این بدان معناست که حدود ۲ هزار کودک پیش از موعد مقرر در آمریکا متولد شده‌اند.

هفت ایالت آرکانزاس، کانکتیکات، آیداهو، نبراسکا، نیومکزیک، یوتا و ویسکونسین نسبت به سال ۲۰۱۴، بالاترین آمار تولدهای نوزادان زودرس را به خود اختصاص دادند. علاوه بر این، چهار ایالت ورمونت، اورگان، نیوهمپشایر و واشنگتن نشان کم ترین میزان تولید زودرس با با نرخ ۸/۱ درصد یا پایین تر را به خود اختصاص داده اند.

به رغم توانمندی های پزشکی آمریکا در حفظ جان نوزادانی که پیش از موعد مقرر متولد می شوند، این کشور در میان سایر کشورهای صنعتی و کم‌تر توسعه‌یافته جایگاه پایینی را در پیشگیری از تولد نوزادان زودرس کسب کرده است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که آمریکا در سال ۲۰۱۰ در میانه فهرست کشورهایی قرار گرفته که بالاترین آمار تولد زودرس را دارند. آمریکا در این فهرست بعد از سومالی، افغانستان و تایلند قرار گرفته است.

کاهش نرخ تولد نوزادان زودرس به ۸/۱ درصد، می‌تواند آمریکا را در میان کشورهایی با کم‌ترین آمار تولد نوزادان زودرس قرار دهد. به گفته بنیاد March of Dimes، آمریکا باید تا سال ۲۰۲۰ به این هدف دست یابد.

تولد زودرس هنگامی اتفاق می افتد که نوزاد قبل از هفته ۳۷ بارداری متولد می شود. این عارضه ممکن است باعث اختلالات عصبی مانند فلج مغزی، نابینایی، مشکلات شنیداری و تأخیر در رشد نوزاد شود. تولد زودرس، اولین عامل مرگ و میر نوزادان به شمار می رود.

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید