راهکاری برای شما که ناامید هستید

گاهی اوقات در زندگی انسان حوادث ناگواری رخ می دهد که انگیزه ی حرکت را از او سلب می کند. در چنین شرایطی تفاوت فرد موفق و ناموفق در یک کلمه پر معنا به نام امید خلاصه می شود.

وقتی ناامیدیم، داشتن امید کار سختی است. باید به نقطه ای در زندگیتان برسید که دیگر نتوانید ادامه دهید. گناهانتان، گذشته تان، سختی ها و مشکلاتی که هر روز با آنها دست و پنجه نرم می کنید، ظاهرتان یا وضعیت زندگیتان. وقتی هیچوقت به آن نقطه نرسید که تغییرات مثبت در زندگیتان به یک انتخاب تبدیل شود، زندگیتان پوچ و بیهوده و ناامید کننده خواهد بود.

به یک بطری کوکاکولا نگاه کنید. نیمی از آن را بنوشید و بعد بگذارید زمین. نگاه کنید مایع درون آن چه می کند. تلاشی بیهوده دارد و به ناکجا می رود، مگر اینکه محتوی بطری را بیرون بریزید. اما سر و صدا کرده و داخل محدوده ظرف می جوشد. هیچ هدفی جز مصرف شدن ندارد.

اگر به قدم زدن در جاده پهناور ناامیدی ادامه دهید، درست مثل محتوی آن بطری خواهید شد. مثل امید یک دیوانه برای فرار از تیمارستان و نداشتن قدرت لازم برای آن. باید اولین قدم به سمت آزادی را برداریم. باید از محیط ناامید کننده اطرافتان پا را بیرون گذاشته و بقیه را به خدا بسپارید.

آدمها همیشه دور انتخاب ها، افسوس های گذشته و سختی هایی که برایشان پیش آمده می چرخند. روز به روز، محیط ناامید کننده به دیوی برای آنها تبدیل می شود که ذهنشان را به اسارت می کشد. توانایی فرار ندارند. ناامیدند. احساس گم گشتگی کرده و تصور می کنند هیچکس دوستشان ندارد. بعد در اوج سختی ها و مشکلات به سمت خدا فریاد می کشند که آنها را از این شرایط ناامید کننده نجات دهد. امید اعتمادی در اعماق وجود ماست که قدرت لازم برای وارد عمل شدن و رسیدن به هدفمان را به ما می دهد.

وقتی ناامید می شوید، همه چیز را بد و ناامید کننده می بینید. اما معمولا موارد مختلف به آن اندازه ای که آن ها را در ابتدای کار می بینید بد نیستند. گاهی اوقات چیزها بدتر از آن چه هستند به نظر می رسند تنها به این دلیل که ما خودمان خسته هستیم و از نظر ذهنی آمادگی نداریم. کمی استراحت و نگه داشتن حس شوخ طبعی می تواند به شما کمک کند. این گونه احساس ها به سرعت از میان می روند و شما مجددا به حالت عادی باز می گردید.

یک ذهن باز خیلی راحت تر می تواند راه حل های متفاوت را پیدا کرده و آن ها را به کار ببندد تا یک ذهن کسل و خسته. یک ذهن ناامید کننده به همه چیز این طور نگاه می کند: « فایده اش چیست؟».به هر حال باید هم چنان بدانید که گزینه های مختلف چه هستند و بر طبق برنامه هر یک را امتحان کنید. هدف شما این است که راه حل مناسب را انتخاب کرده، تمام حواس خود را روی آن متمرکز کنید و سپس عکس العمل مناسب نشان دهید.

نیرویی که می تواند سرمنشا یک موفقیت بزرگ در آینده و یا ناکامی ابدی فرد باشد. این دیگر دست شماست که در این دو راهی، کدام مسیر را انتخاب کند. در این ویدیوی مفهومی بسیار زیبا با نبض ما همراه باشید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید