ورزش هایی برای دوران بارداری

ورزش در طول بارداری به کم شدن افزایش وزن شما کمک کرده و ماهیچه ها را قوی نگه می دارد، در نتیجه بهبود شما بهتر و موثرتر خواهد بود.

به گزارش نبض ما به نقل از ویکی ۵۰۴۰، بارداری یک بیماری نیست. بارداری شما را ضعیف یا مجبور به حرکت نکردن نمی کند. دلایل زیادی وجود دارد که در طول بارداری مجبور به کم کردن برخی فعالیت ها شوید و همچنین دلایل زیادی برای فعال ماندن. در ابتدا باید بدانید شما در بدن خود در حال ساختن یک انسان هستید.

بدن شما باید برای این کار در سالم ترین حالت ممکن باشد. دوما تناسب اندام می تواند به آسان تر شدن زایمان کمک کند. با وجودی که زایمان می تواند برای شما سخت باشد اما قدرت بدنی و اراده ای که ورزش به شما می دهد در زمان آمدن نوزاد کمکتان خواهد کرد. سوم اینکه ورزش در طول بارداری باعث می شود بعد از زایمان سریع تر بهبود یابید.

ورزش در طول بارداری به کم شدن افزایش وزن شما کمک کرده و ماهیچه ها را قوی نگه می دارد، در نتیجه بهبود شما بهتر و موثرتر خواهد بود.

شروع آرام

همیشه باید در مورد فعالیت هایتان و خطرات احتمالی آن ها از پزشک خود سؤال کنید. اما اینکه قبلاً ورزش نمی کرده اید بازهم مانع شروع آن برای شما نیست. هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید ورزش کنید. اما برای کسانی که در ورزش تازه کار هستند بهتر است از تمرینات آهسته شروع کنند . در طول بارداری باید از ورزش خود حس خوبی داشته و احساس راحتی کنید.

شدت ورزش متوسط

درحالی که اغلب ادامه ی ورزش های قبل از بارداری در طول دوران رشد کودک کاملاً بی خطر است اما حقیقت این است که به خاطر رشد شکم و افزایش وزن بدن و دیگر ناراحتی های همراه با بارداری، بیشتر زنان لازم است تمرینات خود را کمی آسان تر کنند. قانون کلی این است که در سطح متوسط برای خودتان ورزش کنید.

شما باید مطمئن شوید شدت ورزش شما به قدری باشد که در حین ورزش بتوانید صحبت کنید و نباید در معرض گرمای زیاد در زمان ورزش قرار گیرید.

انتخاب های ورزشی زیاد

بیشتر پزشکان یوگا، پیاده روی و شنا در طول بارداری را تجویز می کنند که واقعاً عالی اند. اما این ها تنها انتخاب های شما نیستند. در حقیقت ورزش های کمی وجود دارند که برای شما ممنوع اند. بنابراین اگر از زومبا، دو، دوچرخه سواری ساکن لذت می برید تحت نظر پزشک فعالیت مورد علاقه ی خود را ادامه دهید، مگر اینکه احساس ناراحتی کردید.

ورزش های خطرناک

با وجودی که بیشتر ورزش ها برای زنان باردار بی خطرند اما تعدادی از آن ها هستند که باید از انجام آن در طول بارداری اجتناب کنید. در کل ورزش های چرخشی، فعالیت های با فشار زیاد یا ورزش هایی که خطر افتادن در آن ها زیاد است ممنوع اند. مثلاً شما در زمان بارداری نباید به اسکی یا اسب سواری بروید. همچنین بهتر است از ورزش در دمای بالای هوا خودداری کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید