کاربردهای جالب جوش شیرین در سلامت

اکثر ما با هدف استفاده برای شیرینی پزی جوش شیرین را خریداری می کنیم در حالی که این ماده پرخاصیت می تواند یک اکسیر زیبایی پوست – مو و دندان باشد.

نبض ما– در اینجا می توانید نحوه استفاده از آن را بخوانید:

ممانعت از ایجاد لکه های عرق بر روی لباس و بوی بد بدن

جوش شیرین را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر مرطوبی درآید، سپس این خمیر را به عنوان یک خوشبو کننده طبیعی به زیر بغل خود بمالید.

درخشان کننده موها

همه ما می دانیم که موها برای احیا و بازسازی خود به ترکیبات مهم و ویژه ای نیاز دارند. مقدار کمی جوش شیرین را به شامپوی خود اضافه کرده و طبق معمول هر روز موهایتان را با این ترکیب بشویید. این کار به شامپو یک پوشش تازه داده و باعث می شود که تاثیر بیشتری بر روی سلامت موها داشته باشد.

سفید کننده دندانها

برای ساختن یک محلول سفید کننده دندان، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۵ قطره پراکسید هیدروژن در یک ظرف کوچک مخلوط کنید تا خمیر یکنواختی به دست آید. اگر لازم بود به این خمیر چند قطره آب بیافزایید. سپس این خمیر را با استفاده از مسواک به دندانها بکشید و بگذارید تا ۵ دقیقه روی دندانها بماند.

پوسیدگی دندان

سپس، یک بار دیگر با خمیر دندان معمولی مسواک بزنید و در انتها دهانتان را با آب بشویید. برای نتیجه بهتر، این عمل را یک بار در هفته تکرار کنید. اگر این کار نتیجه رضایت بخشی برایتان نداشت، بگذارید این خمیر ۱۰ دقیقه بر روی دندانها بماند، ولی بیش از ۱۰ دقیقه مضر بوده و ممکن است باعث حساسیت دندانها گردد.

احیا و بازسازی ناخن و پوست

آیا دفعات زیادی از ژل های مانیکور برای بهبود ناخنهایتان استفاده کرده اید؟ آیا ناخنهایتان زبر و ناسالم هستند؟ با استفاده از جوش شیرین و آب گرم خمیری درست کنید و آن را روی ناخنها و پوست اطراف آنها بمالید تا نرم شوند. مابقی آن را نیز می توانید به دستهایتان بمالید و مشاهده کنید که تاثیر مطلوبی در نرمی پوست تان دارد.

لایه بردار

جوش شیرین لایه برداری شگفت آور و کاملا طبیعی می باشد. فقط کافیست، مقدار کمی از آن را در کف دستتان با آب مخلوط کرده و آن را بر روی کل صورتتان ماساژ دهید. از بین برنده فوری سلولهای مرده پوست. کاملا طبیعی و بدون مواد شیمیایی و در نتیجه ایده آل برای پوست!

از بین برنده جوش های سرسیاه

یک قاشق چایخوری جوش شیرین با یک فنجان آب مقطر محلولی عالی برای جوش های سر سیاه می باشد. استفاده از این ترکیب را بسیاری از متخصصان زیبایی همراه با بخور دادن توصیه می کنند. این کار به خشک شدن جوش های سر سیاه و خارج شدن آسان مایع داخل آنها کمک می کند.

جوش سر سیاه

شما می توانید این کار را در خانه انجام دهید، ابتدا صورت خود را تمیز کنید، سپس محلول مورد نظر را تهیه کرده و سر خود را روی یک ظرف آب داغ یا دستگاه بخور گرفته و برای تمرکز بخار بر روی صورت، حوله ای را روی سرتان بیاندازید. سپس محلول را به آرامی روی پوست مالیده و جوش های سر سیاه را به آرامی و با انگشت پوشیده شده با پارچه نخی فشرده و مایع داخل جوشها را خارج کنید.

سم زدایی بدن در هنگام حمام

۲ فنجان جوش شیرین را با مقادیر مساوی از نمک دریا (۲ فنجان) مخلوط کرده و سپس ۵ تا ۶ قطره روغن اسطوخودوس یا روغن گل یاس، ۳ تا ۵ برش زنجبیل تازه خرد شده ( برای افزایش جریان خون در پوست)، ۱ فنجان سرکه سیب( برای نرم شدن پوست) را به آنها اضافه کنید و در هنگام حمام کردن به بدنتان مالیده و به آرامی ماساژ دهید و بگذارید ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند. نمک دریا باعث کاهش التهاب پوست شده و همچنین لکه ها و تیرگی های پوست را از بین می برد. جوش شیرین پوست را بازسازی کرده و PH پوست را تنظیم می کند.

شامپوی خشک

اگر شما مایل به استفاده از شامپوی خشک هستید، جوش شیرین گزینه ای بسیار عالی می باشد. هنگام شستن موها، به اندازه یک سکه از جوش شیرین را روی سرتان پاشیده و موهایتان را با این پودر شستشو دهید. می توانید مقدار بیشتری هم استفاده کنید، ولی این مقدار به میزان چرب بودن موها بستگی دارد. بعد از حمام و شانه کردن موها از نرمی آنها لذت خواهید برد!

شامپوی چندکاره

حمام آرامش‌بخش

برای داشتن حمامی آرام‌بخش مقدار یک دوم فنجان جوش شیرین به آب وان حمام‌تان اضافه کنید. جوش شیرین، تازگی، نرمی و آرامش را بر پوست شما باقی خواهد گذاشت.

مراقبت از پا

با استفاده از جوش شیرین به پاهایتان درمانی بدهید که از آن لذت ببرد، به این صورت که مقدار سه قاشق سوپ‌خوری جوش شیرین را به یک ظرف بزرگ پر از آب گرم اضافه کنید و تا هر زمانی که دوست داشتید پاهایتان را در آن قرار دهید؛ سپس به آرامی پاهایتان را ماساژ دهید. مطمئن باشید که پاهای خسته شما از شما بابت این کار تشکر خواهند کرد.

برس‌ها و شانه‌ها را تمیزکنید

برای تمیزکردن شانه و برس‌ها که بر اثر شانه زدن، چربی موها برآن باقی مانده است، می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید؛ به این ترتیب که آنها را در محلولی از یک قاشق چای خوری جوش شیرین حل شده در یک لگن کوچک آب گرم، بخیسانید تا به راحتی چربی‌ها از آنها زدوده شوند.

کاربردها و فواید دیگر جوش شیرین

  •  به عنوان یک آنتی اسید استفاده می‌شود. برای رفع سوزش معده نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را درون یک نصف لیوان آب مخلوط کرده و بنوشید. جوش شیرین اسید معده را خنثی می کند.
  • به عنوان یک دئودورانت از آن استفاده می‌شود.(با استفاده از دستگاه اسپری)
  • خارش پوست ناشی از گزش حشرات را کاهش داده و برای رفع آفتاب سوختگی مفید است.
  • برای تسکین حساسیت‌های پوستی،‌حمام جوش‌شیرین بگیرید.
  • رای تسکین نیش زنبور از آن استفاده کنید.
  • برای رفع گرفتگی بینی، یک قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین به دستگاه بخور، اضافه کنید.
  • از مـخلوط جوش شیرین و آب برای شستن میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید.
  • برای کاهش تب و یا خنک کردن بدن نیز می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید. کافیست در آب وان حمام دو فنجان جوش شیرین مخلوط کنید.
  • برای التیام تبخال و هر گونه زخم داخل دهان نیز می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید.
  • برای شستشوی دندانهای مصنوعی مخلوط رقیقی از آب و جوش شیرین تهیه کرده و دندانهای مصنوعی را در مدت شب درون آن قرار دهید.
  • برای از بین بردن بوی نامطبوع دست‌ها پس از آشپزی و غیره… دستهای خود را با آب و جوش شیرین شستشو دهید.
  • به جای پودر بچه می‌توان از جوش شیرین استفاده کرد چرا که خاصیت رطوبت گیری آن بیشتر است.
  • پیش از شستن حیوان خانگی چند ساعت پیش از استحمام کردن روی سطح بدن آن‌ها جوش شیرین بپاشید. این کار بوی نامطبوع و کک های بدن آن‌ها را از میان می‌برد. البته هنگام استحمام، حیوانات خانگی خود را کاملا بشویید تا جوش شیرین روی بدن ان‌ها باقی نماند.
5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید