وضعیت درمانی زوج های نابارور بعد از طرح تحول سلامت

 وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر تعداد زوج‌های نابارور وجود سه میلیون است و اقدامات انجام شده در راستای حمایت‌های مالی از درمان این زوج‌ها، بر لزوم ورود بیمه‌ها به بحث درمان ناباروری تاکید کرد.

نبض ما– دکتر سید حسن هاشمی امروز در  حاشیه افتتاح مرکز درمان ناباروری دولتی در بیمارستان کمالی کرج، گفت: یکی از مشکلات جدی زوج‌های نابارور است که حدود سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارند که باید خدمات درمانی لازم به آنها ارائه شود. در مجموع ۱۵ درصد ازدواج‌های کشور با ناباروری همراه است.

وی مشکل عمده در بحث درمان ناباروری را موضوع هزینه‌ها و امکانات خواند و افزود: پیش از این در نقاطی که امکانات لازم وجود داشت، ۵۰ درصد درمان متوقف می‌شد چرا که حمایت لازم از زوج‌ها صورت نمی‌گرفت البته در مناطق محروم امکاناتی هم وجود نداشت. بر همین اساس ۱۵ مرکز درمانی جدید ناباروری با تعرفه‌های دولتی و با تمرکز بر مناطق محروم افتتاح شد.

ناباروری مردان

هاشمی افزود: همچنین ۲۸ مرکزی که قبل از این فعال بودند تجهیز و نوسازی شدند. در جهت حمایت از زوج‌های نابارور ، ۸۵ درصد از هزینه‌های درمان ناباروری در این مراکز در قالب طرح تحول سلامت تحت پوشش قرار می‌گیرد. این در حالیست که هنوز بیمه‌ها از درمان ناباروری حمایت کافی ندارند.

وی ضمن تشکر از همکاران خود و همچنین همراهی دولت ابراز امیدواری کرد که چنین خدماتی گسترش یابد.

وزیر بهداشت افزود: در بحث جمعیت یکی از پسندیده‌ترین کارها حمایت از هزینه‌هایی است که زوج‌های نابارور متحمل می‌شوند. خوب است که بیمه‌ها نیز در این زمینه ورود کنند. هر چند اقداماتی در این راستا صورت گرفته اما هنوز کافی نیست.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره اعتبار مالی در نظر گرفته شده برای تجهیز و راه اندازی مراکز درمانی زوج‌های نابارور جدید گفت: حدود ۴۰ میلیارد تومان جهت بازسازی و نوسازی ۲۸ مرکز قبلی و همچنین ۵۰ میلیارد تومان نیز جهت راه اندازی ۱۵ مرکز  جدید درمان ناباروری هزینه شده است.

وی ادامه داد: البته علاوه بر این حمایت‌ها از زوج‌های نابارور ، زایمان طبیعی نیز در قالب طرح تحول نظام سلامت رایگان شد. به این ترتیب ۱۸۰۰ اتاق ویژه زایمان به بهره برداری رسید.

وزیر بهداشت با اشاره به تعداد تخت‌های بیمارستانی که در دولت یازدهم به بهره برداری رسیده است، درباره تعداد تخت‌های بیمارستان‌های البرز به عنوان یکی از استان‌های نزدیک پایتخت گفت: تا پایان این دولت حدود ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی در استان البرز به بهره برداری می‌رسد. به این ترتیب سه برابر آنچه که از اول تاریخ در این استان تخت بیمارستانی ساخته شده بود، در دولت یازدهم به مجموع تخت‌های بیمارستانی این استان اضافه می‌شود.

 وزیر بهداشت همچنین بخش MRI بیمارستان شهید مدنی کرج را نیز افتتاح و از بخش‌های مختلف کلینیک  تخصصی و فوق تخصصی مرکز آموزشی پزشکی درمانی امام علی (ع) بازدید کرد.

منبع: سلامت آنلاین

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر شهرام یکشنبه ۲ اردیبهشت ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 77 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشین من 30سالمه ایا میتونم زینک پلاس از اون زرد رنگها مصرف کنم؟از خیلی ها شنیدم خوبه مصرف بشه.البته چند ماهی مصرف کردم اما الان قطع کردم آیا روزی یه دونه مشکلی نداره؟از یکی از دکترا شنیدم که میگفت باید تو سال حداکثر دو ماه مصرف بشه حقیقت داره ممنون میشم راهنماییم کنین
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما یکشنبه ۲ اردیبهشت ۹۷( 6 سال پیش)
      سلام از متخصصين داروسازي يا تغذيه سوال كنيد
  • تصویر کاربر تاراس سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 108 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    من چند ماهی است که در الت تناسلی زخم ایجاد میشه البته از رو می باشد و مثل اینکه چاقو کشیده شده. و به شدت میسوزه به قدری که دستشویی رفتن بشدت سخت می باشد
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام،عزیزم ،حتما باید معاینه بشید ،به پزشک زنان مراجعه کنید

      دکتر آزیتا درآبادی
      جراح و متخصص زنان و زایمان و ناباروری
      http://www.women-health-clinic.ir/fa/
  • تصویر کاربر مهدی سه شنبه ۲۲ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 94 مشاهده پرسش
    سلام عرض میکنم خدمت دکترهای عزیز زحمت کش. من یک نوجوان 18ساله هستم.گاهی اوقات آبی بدون رنگ از مجرای تناسلی بنده خارج میشه بدون اینکه شهوت و یا تحریکی در کار باشد. خواستم بدونم که این آب چیه
    و آیا نشونی از بیماری است؟
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما سه شنبه ۲۲ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام مهم نيست فكرش رو نكن بعد از ازدواج درست ميشه
  • تصویر کاربر محبوبه دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 99 مشاهده پرسش
    سوزش ادرار دارم چکار کنم خوب شم
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      مايعات فراوان مصرف كنيد
      حتما آزمايش ادرار بدهيد كه از نظر عفونت مورد بررسي قرار گيرد
  • تصویر کاربر لیلا سه شنبه ۱۵ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 90 مشاهده پرسش
    بیمار کودکی حدودا دو ساله با تب بالای 39 به مدت 5 روز که با تشخیص سپتیک آرتریت در بخش عفونی اطفال بستری شده است. Esr بعد از 5 روز دریافت آنتی بیوتیک وریدی همچنان بالاست. علت چیست
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما سه شنبه ۱۵ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
      بايد به هر نحو ممكن عفونت مفصل بر طرف شود
  • تصویر کاربر ... یکشنبه ۲۹ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 256 مشاهده پرسش
    وجود مایع ازاد در کلدوساک خلفی یعنی چه؟ این جمله در سونو رحم و تخمدان ثبت شده.
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما یکشنبه ۲۹ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
      ممكنه نشانه اى از خونريزى داخلى باشه ( مثلا به دنبال حاملگى خارج رحمى) و جراحى اورژانس بخاد
  • تصویر کاربر بی دوشنبه ۱۱ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 126 مشاهده پرسش
    با سلام من 12 روز قبل انتقال جنین فریز انجام دادم. از قبل انتقال لکه بینی داشتم. حتی روز انتقال، لکه بینی داشتم. روز پنجم انتقال خونریزی داشتم که پس از تماس با مرکز گفتن شیاف را قطع وآمپول پروژسترون دو تا هر روز بزنم. بعد از تزریق آمپول ها، بعد دو روز خونریزی قطع شد و آمپول را به روزی یک عدد کاهش دادم. اما الان روز 12 انتقال دوباره لکه بینی دارم. این یعنی انتقالم منفی شده؟؟
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما دوشنبه ۱۱ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام لطفا نگران نباشید تا 14 روز صبر کرده و سپس آزمایش BHCG بدهید. بر اساس جواب آزمایش می توان اظهار نظر کرد. لطفا آمپول های پروژسترون را روزی 2 عدد ادامه دهید.
درحال دریافت اطلاعات