معرفی روشی غیر تهاجمی برای تشخیص اختلالات کروموزومی جنین

مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا کنفرانس علمی-دوره­ای ژنتیک و باروری،با موضوع ” DNA سلول­های جنینی در پلاسمای خون مادر” را 17 تیرماه برگزار می ­کند.

به گزارش نبض ما به نقل از  روابط عمومی پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی – ابن سینا، این کنفرانس که به صورت رایگان برگزار می گردد برای پزشکان عمومی،ماماها، دکتری بهداشت باروری، دکتری بهداشت مادر و کودک،دکتری ژنتیک انسانی،دکتری ژنتیک ملکولی، فناوری پزشکی، بیولوژی تولید مثل دارای امتیاز بازآموزی است.

دکتر نیلوفر معترف، سخنران این برنامه، با اشاره به اینکه در حال حاضر جهت تشخیص اختلالات کروموزومی جنین در طی دوران بارداری آزمایشات غربالگری به صورت روتین انجام می­ شود،افزود: آزمایش cell free  یا همان NIPT یکی از جدیدترین آزمایشات پیش از تولد برای تشخیص اختلالات کروموزومی جنین است که با استخراج سلول جنین از نمونه خون مادر صورت می­گیرد.

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا در ادامه گفت: با توجه به این­که  این آزمایش از دقت تشخیص بالا برخوردار است و به صورت راحت و غیرتهاجمی انجام می شود، مورد تایید متخصصان زنان و ژنتیک قرار گرفته است و توانسته افق تازه­ای را در زمینه غربالگری به وجود آورد.

علاقه­ مندان جهت ثبت نام و شرکت در این کنفرانس می توانند روز شنبه 17 تیرماه ساعت 13 به خیابان شریعتی،ابتدای خیابان یخچال ، مرکز فوق تخصصی درمان نابارور ابن سینا مراجعه نمایند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید