با این نشانه ها خواستگارتان خسیس است!

آیا شما هم از خساست همسر خسیس خود رنج می برید؟ فکر می کنید، چگونه باید با همسر خسیس کنار آمد؟

نبض ما– همسر خسیس در زندگی مشترک برای شما مشکلات متعددی را بوجود می آورد، حال آنکه ممکن است شما به اشتباه فکر کنید که همسر شما خسیس است.

خساست یکی از رذیله های اخلاقی است که افرادی به آن دچار هستند. این افراد دچار وسواس خاصی نسبت به حفظ و ذخیره پول می باشند که باعث می شود اطرافیان آن ها، به خصوص همسرانشان هم از این موضوع رنج ببرند. در این مقاله بیشتر به این موضوعات می پردازیم.

خسیس کیست؟

خساست مخالف سخاوت است. در حالی که یک فرد سخاوتمندانه آزادانه می بخشد، اغلب پیدا کردن فعالیت های لذت بخش برای یک فرد خسیس سخت و ناراحت کننده است. اگر چه خساست اغلب در مورد پول است، اما ممکن است فرد در چیزهای دیگر هم خسیس باشد.

نشانه های همسران خسیس

افراد خسیس به سختی می توانند به دیگران پول بدهند. آنها بیشتر می گیرند و کمتر می دهند. نمی گوییم که صرفه جویی در پول، چیز خوبی نیست، اما یک فرد خسیس برای صرفه جویی در مقدار کمی مقدار زیادی از وقت و انرژی خود را فدا می کند.

خصوصیات و روان شناسی افراد خسیس

اگر این نشانه ها در شما باشد، شما ممکن است دچار خساست شده باشید:
  • هر زمان که کسی می خواهد چیزی از شما بگیرد، همیشه می پرسید “چرا؟”
  • شما همیشه وانمود می کنید پولی ندارید.
  • هنگامی که به تولد مردم می روید، هرگز خرید نمی کنید و فقط خودتان چیزی می پزید یا کاردستی خانگی درست می کنید.
  • هنگامی که نوبت شما برای تهیه غذاهای گروهی است، مطمئن می شوید که ارزان ترین مواد ممکن را خریداری می کنید.
  • شما حتی اجازه نمی دهید دیگران خودکار شما را قرض بگیرند.
  • شما نمی فهمید چرا مردم همیشه هنگام غذا خوردن شما کمی از آن را می خواهند.
  • هنگامی که شما به بی خانمان ها پول می دهید، انتظار دارید همه چیز تغییر کند.
  • هنگامی که به کسی لطفی می کنید، بعد از مدت زمانی برای او فاکتور صادر می کنید.
  • شما از سال ۱۳۸۰تا الان حتی یک جفت کفش جدید نیز خریداری نکرده اید زیرا به نظرتان مشکلی با کفش هایتان ندارید.
  • هر گاه بسته ای از شیرینی ها را باز کنید، آن را به صورت بی سر و صدا، با خودتان به داخل اتاق خواب می برید و زیر پتوی تان قایمش می کنید.
  • شما همیشه به مردم می گویید که پول خود را برای آینده فرزندتان صرفه جویی می کنید.
  • شما همیشه دیگران را مقصر می بینید که پول ندارید.

نشانه های همسر خسیس

بسیاری از افرادی که  همسر خسیس محسوب می شوند به زنان خود موعظه می کنند که پول شادی نمی آورد. به این ترتیب است که  همسر خسیس تلاش می کند تا دیدگاه خانمش را پایین بیاورند و مفهوم شادی از نظر خودش را به همسرش تحمیل کنند.

به بیان دیگر همسر خسیس هرگز پولی را دور نمی اندازد و اعتقاد دارد که یک ریال که ذخیره کنم به معنی این است که یک ریال درآمد داشته ام. برای همین اگر می بینید که شوهر شما وقتی به رستوران می روید حاضر به پرداخت انعام نیست، این می تواند نشانه ای بد برای شما باشد.

زن خسیس

همسر خسیس مدام گزارش مالی از شما می خواهد. مهم نیست که آیا شما کار می کنید و یا این که خانه دار هستید، حق دارید پول خود را بدون گزارش دادن صرف کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصمیمات خرید را با هم بگیرید. اما آن هم فقط زمانی که قصد خرید چیزی مهم و گران قیمت داشته باشید.

این افراد همیشه دست خالی هستند. همسر خسیس و  به طورکلی افراد خسیس هرگز انتظارات شما را برآورده نخواهد کرد و یا شما را با یک سورپرایز خوب هیجان زده نمی کنند. زیرا همه چیزهای دلپذیر نیازمند خرج کردن پول است.

اگر چنین چیزی در رابطه شما با همسر خسیس رخ داد نباید فکر کنید همه چیز به خوبی پیش می رود. در غیر این صورت، به عادت تبدیل خواهد شد، و شما از حرص و طمع عزیزان خود برای حفظ پول برای همیشه رنج می برید.

درمان خساست همسر خسیس

برای درمان خساست همسر خسیس بهتر است ابتدا ریشه های آن را بیابید.

همانند بسیاری از رفتارهای انسانی، دلیل اینکه یک فرد خسیس می شود، معمولا در تجربیات گذشته او، به ویژه در دوران کودکی، دفن شده است. یک کودک که در خانواده ای که پول و منابع بسیار کمی دارد رشد کرده، ممکن است ناامنی مالی را تجربه کرده باشد و در نتیجه شاهد نگرانی و اضطراب اعضای خانواده اش در مورد عدم داشتن پول کافی باشد.

نشانه های خساست

بنابراین، دلیل اول اینکه چرا یک فرد در معرض خساست است، این است که او در مورد پول احساس ناامنی می کند. این ناامنی مالی باعث می شود که او چیزی را که احساس می کند ممکن است برای او کمبود شود رها نکند.

لذا با دانستن علل و دلایل خساست می توانید به فکر مقابله و یا راهکارهایی برای درمان این ویژگی باشید.

چگونه با همسر خسیس کنار بیایم؟

شوهری که نسبت به خرج کردن پول خساست به خرج می دهد می تواند همسر خود را برنجاند. اگر همسر به لحاظ مالی مستقل باشد و برای خودش درآمد کسب کند، ممکن است مشکل زیادی به وجود نیاید. با این وجود برای زنی که درآمد ندارد سرکردن با چنین شوهری می تواند شرایط سختی را برای او به وجود آورد.

همسر خسیس شرایط را برای همسرش برای خرج کردن پول سخت می کند. ممکن است چنین شوهری پول کافی برای اداره خانه را فراهم کند اما زمانی که زن می خواهد برای چیزی خودش خرج کند، با بی پولی مواجه می شود.

در این شرایط بهتر است که توافقات مالی بین هر دو نفر وضع شود تا بعدا درگیری نباشد. به عنوان مثال، اگر شما زنی هستید که  درآمد دارد، تصمیم بگیرید که چقدر از حقوق شما به خانه کمک می کند و چقدر را باید با خودتان نگه دارید.

درحالی که داشتن حساب بانکی مشترک می تواند ایده خوبی باشد، اما این هم خوب است که شما حساب شخصی خود را داشته باشید تا به طور کامل وابسته به همسرتان نباشید و بتوانید نیازهای پولی خود را به دست آورید.

مدیریت خانواده

زنانی که درآمد ندارند می توانند هرماه مقداری پول را از شوهر خود دریافت می کنند. مقدار پولی را که نیاز دارید برآورد کنید به طوری که علاوه بر خرج خانه، نیازهای شخصی شما را نیز شامل شود. اگر احساس کردید پولی که دریافت می کنید کافی نیست این را به شوهرتان گوشزد کنید. با چنین برآوردی دیگر لازم نیست با خجالت و ناراحتی درخواست پول از شوهرتان مواجه شوید.

در موقعیت منفعل قرار نگیرید و برای نیازهای خود با او مذاکره کنید. نسبت به مسائل پولی بی تفاوت نباشید. اطلاعاتی راجع به نقل و انتقالات بانکی، سرمایه گذاری، سپرده گذاری در منابع مختلف و غیره داشته باشید تا در مورد مسائل مالی صاحب نظر باشید.

مقداری از پول را به خودتان اختصاص دهید و خود را به ارائه اطلاعات جزئی از خرج و مخارجتان به شوهر خود عادت ندهید. مگر این که مقدار خرج واقعا قابل توجه باشد.

چگونه با همسر خسیس کنار بیاییم؟

برخی از مردم ذاتا خسیس هستند و قابل تغییر نیستند. اما این افراد در اقلیت قرار دارند. شما باید سعی کنید که بدانید که چرا آنها به این شکل هستند. به طور معمول، دلایل خوبی برای آن وجود دارد مثلا کار آنها به خوبی انجام نمی شود، بازار کار پایدار نیست و آنها می خواهند در صورت نیاز پول صرفه جویی کنند.

سعی کنید علت رفتارهای صرفه جویی گرایانه را در همسر خود دریابید. با او صحبت کنید تا علت رفتارش را درک کنید، نه اینکه غربزنید، شکایت کنید و یا این که از او دور شوید.

با این نشانه ها همسر خسیس ندارید!

به عنوان یک زن و شوهر، مهم است که در زندگی اقتصادی هم شریک باشید؛ شما باید برای رسیدن به یک سازش که برای هر دو شما مناسب باشد تلاش کنید. هنگامی که درباره اهداف مالی خود صحبت می کنید، برنامه ریزی کنید که چقدر را به اهداف صرفه جویانه خاصی نظیر بازنشستگی یا خانه اختصاص داده اید.

برنامه ریزی کنید که چگونه برای روز مبادا صرفه جویی می کنید و هنوز هم برای هزینه های شخصی و تعطیلات خرج می کنید. هنگامی که شما اهداف و نگرانی های متقابل خود را مورد توجه قرار داده باشید، مجبور نیستید که شریک زندگی خود را به عنوان یک فرد خسیس مشاهده کنید.

اگر از گذراندن زمان با شریک زندگی خود لذت می برید، سعی نکنید تمام صحبت های خود به طبیعت خسیس او معطوف کنید. می توانید خوردن غذا در رستوران های گران قیمت را با یک چای در خانه عوض کنید. صبح با همدیگر به پیاده روی بروید و طلوع خورشید را در کنار هم ببینید

نبض ما– ترجمه:حسین مقدس زاده

منبع:

womanitely.com

4.2/5 - (5 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظر
  1. مجید می‌نویسد

    خیلی جالب و کامل بود
    تعدادی از این نشانه ها رو تو تمام افراد دور و برم دارم میبینم
    مرسی

  2. مونا می‌نویسد

    شوهر خسیس بدترین چیز دنیاست. نه خودش خرج میکنه نه میزاره زن و بچش خرج کنن!!

    1. حسن می‌نویسد

      زنا ولخرجن. همش میخوان خرید کنن. اگه زیاد بهشون پول بدی همشو خرج میکنن

از پزشکان نبض‌ما بپرسید