ارزان ترین کشورها برای سفر در نوروز

پیدا کردن یک مکان یا مقصد برای سفر مناسب شاید کار سختی نباشد اما داشتن سفری ارزان سخت است، با ما همراه باشید تا ارزان ترین کشور ها را برای سفر بشناسید.

نبض ما– سفر به خارج از کشور یکی از راه های جذاب و ماجراجویانه برای گذران تعطیلات است. سفرکجا بریم؟ پیداکردن تور ارزان خارجی و یا تورهای لحظه آخری که امروزه خیلی ها بدنبالش هستند دیگر کار راحتی نیست – در دوران گذشته، دانشجویان کالج ها با تهیه یک وسیله نقلیه، جمع شدن یک گروه از دوستان، تهیه یک نقشه و رفتن به یک مکان ناشناخته از لحظات خود لذت می بردند. اما دنیای امروزی در حال تغییر است و قبل از رفتن باید به مواردی توجه داشته باشید. یکی از نکات مهم پیدا کردن ارزان ترین کشور برای سفر است.

بیماری های کودکان

وقتی تصمیم می گیرید به سفر بروید، اولین نکته این است که به چه جایی می خواهید بروید، ایمنی شما در سفر چگونه تامین می شود، چه چیزهایی لازم است که ببرید و چقدر پول قرار است که خرج نمایید. آیا می خواهید در کمپ ساکن شوید و یا این که در هتل و خوابگاه اقامت کنید؟ هزینه غذا چقدر است و سوالاتی از این دست. در این مقاله با ارزان ترین کشور که می توانید با هزینه کمتری به آنها سفر کنید، آشنا می شوید.

نپال

نپال یک مقصد کلاسیک برای سفرهای ارزان قیمت است، به عبارتی ارزان ترین کشور آسیایی برای سفر است. نپال محل کوه اورست و باغ رویاهاست. این کشور با هند و تبت مرز مشترک دارد. با سر زدن به بیرگونج، پایتخت این کشور، می توانید به دیدن معبد دورگا، برج ساعت و دروازه شانکار آچاریا بروید.

در پی زمین لرزه سال 2015، نپال به سرعت برای بهبود زیرساخت های گردشگری خود کار می کند و در حال تبدیل شدن به کشوری دوست داشتنی در رابطه با خرج و مخارج سفر و توریسم است.

تایلند

تایلند هم جزو کشورهایی است که برای سفر ارزان قیمت است. همچنین کسانی که علاقمند به سفر به یک منطقه گرمسیری و بازدید از فرهنگی غنی و غذاهایی با شهرت جهانی هستند، تایلند را به عنوان یک مقصد جذاب می شناسند.

دانشجویان می توانند در بانکوک با خرج تنها 20 دلار در روز لذت ببرند. می توانید از خیابان هایی که غذای آن معروف است دیدن کنید و یا این که از آیس تی مغازه های کنار جاده لذت ببرید. بازدید از معابد و آثار معماری و شاهکارهای هنری این کشور و همچنین دیدن جزایر عجیب و غریب این کشور نیز می تواند یکی دیگر از تفریحات گردشگران تایلند است. تایلند ارزان ترین کشور آسیایی است. البته تور تایلند لحظه آخری هم اگر بتونید پیداکنید خیلی مقرون بصرفه خواهد بود.

هندوستان

ارزان ترین کشور که دارای خوابگاه ها و متل ها در سراسر مناطق آن وجود دارد، هندوستان است. سفر به هند هم آسان است و هم ارزان.

البته باید فکر امکانات لاکچری مانند آب گرم با فشار زیاد و تهویه مطبوع را از سرتان بیرون کنید اما به جای آن می توانید از بازدید بهترین مناطق زمین و شاید بهترین مردم آن بهره ببرید.

تنوع طبیعی گسترده این کشور از بیابان ها گرفته تا سواحل گوا و رشته کوه های هیمالیا را شامل می شود. همچنین به عنوان یک گردشگر می توانید از تاج محل و شهر بالیوود دیدن نمایید.

اندونزی

اندونزی یکی از محبوب ترین و ارزان ترین کشور برای سفر است با دارا بودن هزاران جزیره برای گردش. اگر نمی دانید که از کجا شروع کنید، می توانید از سوماترا شروع کنید. جایی که می توانید مه بامدادی را از پشت پنجره و از جایی دنج مشاهده کنید، به صدای میمون های وحشی گوش دهید و یا این که با صدای آبشار مطالعه کنید.

اگر یوگا ساحلی را ترجیح می دهید جزیره  سومبا برای شما انتخاب مناسبی است که تنها 400 کیلومتر دور از بالی است و می توانید با غواصی و ماهیگیری به همان اندازه دچار هیجان شوید. اکثر مناطق اندونزی برای سفری ارزان قیمت مناسب هستند. اما دقت داشته باشید اگر بخواهید به همه جا بروید هزینه رفت و آمد هم به آن اضافه می شود.

ترکیه

ترکیه به دلیل محبوبیت چشمگیر و تاریخی منحصر به فرد به عنوان پل بین آسیا و اروپا تبدیل شده است به عنوان یک مقصد محبوب و ارزان برای گردشگران به شمار می رود. تور سفر به ترکیه در ایران خیلی پر طرفدار  است .

پایتخت تجاری ترکیه، استانبول، به عنوان مرکز سیاسی امپراتوری عثمانی و بیزانس نیز شناخته می شود. سفر خود را می توانید از این جا آغاز کنید. جایی که خرج کردن دلار برای شما آسان است.

از موزه حاجیه سوفیا دیدن کنید، کلیسای کورا و شهر قدیمی استانبول را ببینید. یادتان باشد به هیچ وجه بازار بزرگ ترکیه که قدمت آن به قرن 15 برمی گردد را از دست ندهید. جایی با هزاران مغازه که نبض شهر به شمار می رود و مکانی فوق العاده برای شناخت فرهنگ ترکی و چشیدن طعم غذای آن هاست.

آلبانی

آلبانی جایگزین ارزان قیمت به جای یونان و ایتالیا است که همه از خط ساحلی پر زرق و برق آن سخن می گویند. از پایتخت این شهر یعنی تیرانا دیدن کنید تا ببینید که چگونه فرهنگ و معماری آلبانیا تحت تاثیر روابط خود با امپراطوری عثمانی، امپراطوری اتریش و مجارستان و امپراطوری روم بوده است. آلبانی ارزان ترین کشور اروپایی برای سفر است.

به کوه دایجیتی بروید تا بتوانید تمام شهر را در زیر پاهایتان ببینید. بر خلاف دیگر مقصد اروپا، آلبانی دارای خوابگاه های زیادی است که از 9 €  تا 15 € در شب قیمت دارند. همچنین غذا هم در آنجا به همان اندازه مقرون به صرفه است.

نبض ما– ترجمه: حسین مقدس زاده

منبع    Studentuniverse

3/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید