بهترین شیشه شیر و شیردوش چه ویژگیهایی دارد؟

در این مقاله می خواهیم درباره انتخاب دو کالای مهم سال اول تولد نوزاد که یکی یعنی شیشه شیر برای کودک و دیگری شیردوش دستی یا برقی، یاری دهنده مادر است نکات اصلی را بیان نمائیم.

نبض ما– شیشه شیر و شیردوش دستی یا برقی دو ابزار مهم دوران شیردهی میتوانند نقش پر رنگی در کیفیت و کمیت تغذیه نوزاد و بالطبع رشد و سلامت او در آینده داشته باشند.

شیشه شیر

امروزه قریب به اتفاق نوزادان استفاده از شیشه شیر را در دوران تغذیه با شیر خود تجربه می کنند یعنی اگر کودک مستقیم از سینه مادر هم تغذیه بکند، مواقعی هست که مادر نیاز است شیر خود را ذخیره کرده و در زمان هایی مشخص مثل مواقعی که در کنار فرزند خود نیست بوسیله شیشه شیر به فرزند منتقل گردد.

در سوی دیگر طیف قابل توجهی از مادران هم به دلایل مختلف مثل کمبود شیر یا غیره احتیاج به استفاده از یک شیردوش دستی خوب پیدا می کنند تا شیر کافی را همیشه در دسترس نوزاد قرار دهند. با ما همراه باشید تا نکاتی را پیرامون خرید این دو کالای مهم سیسمونی نوزاد و برندهای برتری که می توانید به آنها اعتماد نمائید برشماریم.

شیشه شیر

یک شیشه شیر مناسب چه خصوصیاتی دارد ؟

– پیش از هر چیز در پروسه تولید اش از مواد مجاز استفاده شده و مواردی همچون BPA که یکی از نگرانی های مهم کارشناسان و مادران بوده است در آن جایی نداشته باشد. برچسب  BPA-free امروزه روی بسته بندی اکثر برندهای معتبر نشان از امن بودن محصول برای کودک دارد.

– سبک طراحی زیبایی داشته باشد و ارگونومیک هم بوده تا در دست گرفتن آن هم برای مادر و هم نوزاد براحتی صورت پذیرد . از سوی دیگر تنوع در بُعد طراحی شیشه شیر همچون داشتن طرح ها و رنگ های فانتزی و جذاب می تواند سلیقه های مختلفی مادران بدنبال سیسمونی نوزاد را پوشش دهد و برای نوزاد جذاب تر باشد. سبک بودن هم از ویژگی های ضروری است که البته اگر جنس شیشه شیشه ای پیرکس باشد رعایت این مورد چندان امکان پذیر نیست .

– بهتر است اگر شیشه شیر را از برند مشخصی تهیه می کنید، شیردوش دستی یا برقی خود را هم تا جای ممکن از همان برند تهیه کنید چرا که تطبیق پذیری و هماهنگی بیشتری در جهت افزایش کارآیی با هم ایجاد خواهند کرد .

شیردوش

– وجود سرشیشه های سایزهای مختلف برای پوشش نیازهای بیشتر دوران رشد کودک یکی از محسنات پر اهمیت یک شیشه شیر خوب است. مدل های شبیه سینه مادر این روزها طرفداران بیشتری در بین سایر مدل ها دارند.

– ما توصیه می کنیم اگر برای سیسمونی نوزاد خود در پی خرید شیشه شیر هستید برندهای چون دکتر براونز، فیلیپس اونت، تامی تیپی و کوموتومو می توانند بهترین گزینه ها برایتان باشند مثلا” اگر شیردوش دستی هم میخواهید هر دو را از برند فیلیپس اونت می توانید انتخاب کنید.

– موارد دیگری چون راحتی در شستشو ، آنتی کولیک بودن ، وجود درپوش و درجه بندی حجم ، قابلیت نصب دسته و … هم میتوانند آپشن های کاربردی مدل های برتر بازار باشند.

نکات خرید شیردوش دستی یا برقی

– این وسیله یکی از گرانترین کالاهایی ست که مادران البته برای خود در لیست سیسمونی نوزاد با آن روبرو خواهند شد بخصوص مدل برقی اش ، پس باید پیش از خرید آن برندی را انتخاب کرد که امتحان پس داده و مورد رضایت سایر مادران بوده باشد.

– انجام بهینه فرآیند شیردوشی توام با راحتی مادر در حین کار شیردوش دستی یا برقی و عملکرد بی صدا میتوانند مهمترین نقاط برتری یک مدل باشند.

– قیمت مناسب ، کیفیت ساخت خوب ، قدرت مکش قابل تغییر ، هماهنگی با شیشه شیر های مخزن و در اختیار بودن لوازم جانبی مثل پدهای سینه و ظروف ذخیره شیر نیز باید مدنظر مادر پیش از خرید باشد.

شیردوش دستی

– اگر بدنبال خرید یک شیردوش دستی یا مدل الکتریکی اش ، برای خود در سیسمونی نوزاد هستید سه برند را بیش از همه به شما پیشنهاد می دهیم که این امر را پس از تحقیق فراوان بدان رسیده ایم. به ترتیب مدلا سوئیس، اسپکترا آمریکا و فیلیپس اونت انگلستان در این حوزه از سایرین و رقیبانشان پیشگام تر هستند.

امیدواریم مختصر مواردی را که در خصوص این دو کالای مهم سیسمونی نوزاد که یکی اش یعنی شیردوش دستی مربوط به خود مادر است بیشتر و غیر مستقیم روی تغذیه نوزاد اثر دارد بیان کردیم مورد توجه شما قرار گرفته باشد . ضمنا” برای خرید مواردی که ذکر کردیم مثل انواع شیشه شیر و خیلی دیگر از محصولات کودک می توانید از سایت بیبی استارت دیدن فرمائید.

 

4.4/5 - (5 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید