پنج سرگرمی که می تواند سلامت شما را بهبود بخشد

سلامتی و سرگرمی و ارتباط داشتن مولفه های ضروری انسانها است .

سرگرمی برای اکثر آدما، جزئی ضروری از زندگی شخصی است، اما آیا می دانید که سرگرمی می تواند برای سلامت روحی و جسمی افراد خوب باشد؟

نبض ما – مطمئنا بسیاری از ما یک سرگرمی را به دلیل لذت بردن از آن انتخاب کرده ایم. اما، همانطور که می دانید، ممکن است سرگرمی شما بیشتر به دلیل عامل سرگرم کننده باشد.

ما پنج سرگرمی را بررسی کرده ایم که می تواند به تقویت سلامت شما کمک کند.

سرگرمی ها اغلب استفاده مفیدی از وقت آزاد ما ارائه می دهند و هویت اصلی ما اغلب بر اساس علاقه مندی های ما شکل می گیرند، زمانی که کار نمی کنیم، خوابیده ایم یا با عزیزانمان وقت می گذرانیم.

سرگرمی

باغبانی برای مغز خوب است

باغبانی ممکن است در ابتدا ورزش به نظر نرسد، اما مطالعات نشان داده است که مزایای غیر منتظره سلامتی بسیاری با مرتب نگه داشتن باغ خود به دست می آورید.

در مرحله اول، اقدامات ساده مانند کندن علف های هرز، کاشتن و رسیدن به ابزارها، به شکل ظریفی همانند ورزش هوازی عمل می کند. ورزش هوازی به کار کردن عضلات کمک می کند و قدرت، استقامت و انعطاف پذیری را افزایش می دهد.

همچنین بودن در خارج از منزل برای شما خوب است. مطالعه ای در سال 2014 در PLOS One نشان داد که باغبانی و دوچرخه سواری منظم، احتمال کمبود ویتامین D در سالمندان را کاهش می دهد.

بین کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و باغبانی ارتباط وجود دارد. احتمال ابتلا به زوال عقل برای افرادی که روزانه باغبانی می کنند 36 درصد کمتر است. انجام باغبانی همچنین خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را تا 30 درصد کاهش می دهد.

شغل باغبانی

نوشتن: راهی شگفت انگیز برای بهبود خستگی

قطعا نشستن در پشت یک میز با یک لپ تاپ یا قلم و کاغذ نمی تواند برای سلامتی شما مناسب باشد؟ آماده شوکه شدن شوید. نوشتن با تعدادی از مزایای سلامت روانی و جسمی از جمله بهبود حافظه، سطح استرس و خواب مرتبط است.

به عنوان مثال، مطالعات متعددی نشان داده است که نوشتن درباره تجربیات به بیماران سرطانی کمک می کند تا با بیماری خود مقابله کنند، با استرس کنار بیایند و به طور بالقوه به بهبود نتایج فیزیکی کمک می کند.

یک تحقیق جالب سلامت که توسط محققان دانشگاه اوکلند در نیوزیلند انجام شد، بررسی کرد که آیا ممکن است نوشتن بر سرعت بهبود زخم تاثیر بگذارد.

نوشتن چیست

محققان از گروهی از شرکت کنندگان خواستند که هر روز به مدت 20 دقیقه در مورد تجربه های ناخوشایند زندگی خود بنویسند و گروهی دیگر وظیفه داشتند که هر روز همان زمان را برای نوشتن برنامه های روز بعد خود بگذارند.

دو هفته پس از اولین روز نوشتن، بافت های کوچک پوست از شرکت کنندگان برداشته شد. محققان هر 3 الی 5 روز یک بار از زخم های ایجاد شده تا بهبودی آنها عکس گرفتند.

آنها دریافتند که 11 روز پس از برداشت بافت پوستی، 76 درصد از زخم های شرکت کنندگان گروه اول بهبود پیدا کرد، در حالی تنها 42 درصد از زخم های شرکت کنندگان گروه دوم بهبود پیدا کرده بود.

به طور کلی، نوشتن یک ابزار عالی برای بیان احساس خودمان است. نوشتن در مورد مشکلات می تواند پیچیده به نظر برسد، اما ممکن است انتشار آن برای مخاطبان عمومی مزایای اجتماعی داشته باشد. به عنوان مثال، وبلاگ نویسی می تواند به افراد کمک کند تا روابط جدیدی ایجاد کنند و جوامعی را در اطراف علاقه مندی های خود بسازند.

موسیقی دارو است

نواختن موسیقی و گوش دادن به آن می تواند منجر به سلامت روانی و جسمی شود. در سال 2013، اخبار پزشکی روز اولین بررسی گسترده در مقالات پژوهشی در مورد تاثیر موسیقی بر روی نوروفیزیک را گزارش داد.

این بررسی نشان می داد که موسیقی می تواند توانایی سیستم ایمنی بدن را بالا ببرد، سطح تنش، اضطراب و افسردگی را کاهش دهد.

موسیقی

در کاهش اضطراب بیماران در انتظار جراحی، گوش دادن به موسیقی بیشتر از داروهای تجویزی موثر بود. گوش دادن و نواختن موسیقی سطح کورتیزول (هورمون استرس) را پایین می آورد.

برای رسیدن به ایده ای که موسیقی چه میزان مغز ما را تحریک می کند، مطالعه ای در سال2011  به مقایسه واکنش مغز به موسیقی و واکنش آن نسبت به غذا و رابطه جنسی پرداخت. نتیجه اینکه هر سه آنها با انتشار دوپامین باعث به وجود امدن حس لذت می شدند.

حیوانات خانگی برای قلب خوب هستند

حیوانات خانگی از هر نوعی می توانند همراهانی شگفت انگیز باشند، آنها می توانند به ما کمک کنند تا سالم تر بمانیم.

داشتن حیوان خانگی ممکن است نه تنها فرصت هایی برای فعالیت ورزشی، فعالیت در فضای باز و اجتماعی شدن را فراهم کند، بلکه می تواند به شما کمک کند که موارد زیر را کاهش دهید:

  • فشار خون
  • سطح کلسترول
  • سطح تری گلیسیرید
  • احساس تنهایی

لازم به ذکر است که تمام این عوامل می توانند خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش دهند.

حیوانات خانگی کوچک

با این حال، در سال 2013 مطالعه ای ارتباط مستقیم بین مالکیت حیوان خانگی، با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی در میان صاحبان حیوانات خانگی را مورد بررسی قرار داد.

نکته حائز اهمیت این است که ممکن است حقیقت این باشد که افراد سالمتر کسانی هستند که حیوانات خانگی دارند، نه اینکه حیوان خانگی منجر به کاهش خطر بیماری قلبی و عروقی می شود.

حرکات موزون: شکل جالب ورزش

حرکات موزون طیف وسیعی از مزایای سلامتی را داراست و برای اکثر مردم روشی آسان و قابل دسترس برای ورزش کردن است. در مورد آن فکر کنید: شما به تجهیزات زیادی برای حرکات موزون نیاز ندارید، فقط پاهای خود، چند آهنگ و ترجیحا یک یا دو دوست برای همراهی.

حرکات موزون بدن شما را نرم می کند، شما می توانید خود را به میزانی که می خواهید وادار کنید یا در زندگی عادی خود ساکن بمانید. هر کسی می تواند برقصد! حتی اگر تنها در خانه خود باشند؛ هیچ راه درست یا غلطی برای رقص وجود ندارد. هرکاری که به شما حس خوبی می دهد انجام دهید!

حرکات موزون یک فعالیت اجتماعی است و می دانیم که فعالیت اجتماعی برای سلامت عمومی ضروری است. مهمتر از همه اینکه حرکات موزون سرگرم کننده است. یک تمرین بدون درد و افزایش دهنده انرژی است. اما چگونه حرکات موزون ما را سالم نگه می دارد؟

حرکات موزون

در ابتدا، حرکات موزون یک تمرین عالی برای قلب است و تمرینات قلبی به بهبود سلامت قلب و عروق، افزایش استقامت و تقویت استخوان ها و عضلات کمک می کنند.

تحقیقاتی در سال 2011 با بررسی 94 مطالعه و 9177 شرکت کننده دریافت که حداقل سه بار حرکات موزون در هفته می تواند تعادل در سالمندان را بهبود بخشد.

این مساله بسیار حائز اهمیت است، زیرا مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) گزارش می دهد که هر ساله 8/2 میلیون سالمند به دلیل آسیب های ناشی از سقوط در بخش های اورژانس درمان می شوند.

مرگ و میر ناخواسته ناشی از سقوط در میان بزرگسالان هم بیشتر در حال رایج شدن است. بین سال های 2005 تا 2014، میزان مرگ ناگهانی در اثر سقوط از 43000 در هر 100 هزار نفر به 58000 نفر در هر 100 هزار نفر افزایش یافت.

بنابراین اگر یک فعالیت ساده مانند رقص ممکن است ما را از این اشتباهات غیر عمدی دور کند، پس چرا آن را انجام ندهیم؟

حرکات موزون بدن برای سلامت مغز مفید است. یک مطالعه در مجله پزشکی نیوانگلند، ارتباطی بین حرکات موزون منظم و کاهش 76 درصدی خطر ابتلا به بیماری های جنون را گزارش کرد.

اگر یک سرگرمی معمولی دارید که از آن لذت می برید، چرا به سرگرمی هایی که باعث بهبود سلامتی شما می شوند فکر نمی کنید؟

و اگر به یک سرگرمی جدید فکر می کنید، امیدواریم این مقاله ایده هایی به شما بدهد که در کنار لذت بردن از سرگرمی ها، سالم تر بمانید.

4.8/5 - (6 امتیاز)
منبع medicalnewstoday

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید