چند روش درمان سلولیت در منزل

سلولیت هم در مردان و هم زنان ایجاد می شود اما می توان گفت که در زنان بیشتر ایجاد می شود. کاهش سلولیت با درمان های موضعی امکان پذیر است اما تاثیر این درمان ها کمی طولانی مدت است.

نبض ما–  گاهی اوقات همراه با بالا رفتن سن و یا از بین رفتن کلاژن، سلولیت ایجاد می شود. زمانی که بافت های چربی به پوست متصل می شوند، باعث تورم سلول های چربی شده و سلولیت ایجاد می شود. در تعریف علمی، هر گونه ناهمواری چربی که به طور معمول در ران یا بازو به وجود می آید، سلولیت نامیده می شود. در این مقاله به انواع درمان سلولیت را با روشهای خانگی می پردازیم.

فرم دهی باسن از طریق تزریق

درمان سلولیت ران با ماساژ

سلولیت بر اثر عفونت باکتریایی و یا کاهش وزن و اضافه وزن مکرر ایجاد شده و بیشتر در نواحی ران و بازو به وجود می آید. چندین دستگاه مخصوص برای درمان سلولیت ران وجود دارند که مناطق تحت تاثیر سلولیت را ماساژ می دهند.

این دستگاه ها از سیلندرهای مخصوص برای از بین بردن سلولیت پوستی و ماساژ آن ها استفاده می کنند. در روش دیگر از یک دستگاه الکتریکی استفاده می شود که  با قابلیت مکش و فشرده سازی، مناطق آسیب دیده را درمان می کند. مدت زمان این روش معمولا 30 تا 45 دقیقه است.

درمان سلولیت با ماساژ

ممکن است در صورت عدم پیگیری درمان، ظاهر سلولیت به طور موقت از بین برود ولی چربی ها در زیر پوست دوباره جمع می شوند. بنابراین برای از بین بردن کامل سلولیت مخصوصا در نواحی ران، درمان منظم توصیه می شود.

درمان سلولیت با ورزش

برای درمان سلولیت و کاهش آن، شما می توانید با انجام تمرینات و حرکات ورزشی مناسب، به نتیجه دلخواه خود برسید.

با انجام حرکات ورزشی می توانید بدنی محکم و صاف بسازید و به این ترتیب، چربی های زیر پوستی از بین رفته و سلولیت را از بین ببرید. زمانی که ورزش می کنید، پوست شما محکم تر شده و عضلات، ترمیم و بازسازی می شوند.

درمان سلولیت با ورزش

برای شروع می توانید پاها را هم عرض شانه های خود باز کرده و کمر را صاف  نگه دارید. می توانید از دو دمبل سبک وزن استفاده کرده و آن را بر روی ران ها نگه داشته و وزنه بزنید.

در حرکت بعدی می توانید یکی از زانوها را خم کرده و زانوی دیگر را صاف نگه دارید. با تکرار این حالت و کشیدگی در قسمت ران، بافت این ناحیه محکم و قوی می شود.

درمان سلولیت با طب سنتی

در بسیاری از سالن ها و مراکز بهداشتی، از انواع گیاهان و درمان های سنتی برای رفع سلولیت استفاده می شود. این درمان ها شامل رژیم های رفع سلولیت است که اثرات قابل توجهی در کاهش سلولیت دارند.

البته ممکن است روش های سنتی، ظاهر کلی پوست را بهبود ببخشد اما این اثرات ممکن است موقت باشد و درمان های دیگری هم مور نیاز است.

گاهی با استفاده از گیاهان در درمان های سنتی، بدن را «سم زدایی» می کنند.

داروی گیاهی برای خواب راحت

رفع سلولیت با قهوه

در درمان خانگی سلولیت شما می توانید از قهوه استفاده کنید. قهوه در کاهش چربی ها و رفع سلولیت، تاثیر زیادی دارد زیرا قهوه، حاوی آنتی اکسیدان هایی است که در برطرف کردن چربی های ناسالم نقش مهمی دارد.

درمان سلولیت با قهوه

درمان سلولیت با طب سوزنی

یکی از روش های درمان سلولیت، استفاده از طب سوزنی است. با استفاده از طب سوزنی، با تحریک پوست و افزایش گردش خون، سلولیت را درمان می کنند.

در طب سوزنی، در نواحی خاصی که سلولیت ایجاد شده است، سوزن هایی فرو می کنند. با این روش، بافت های چربی تحریک شده و گردش خون سریع تر می شود.

گاهی اوقات همراه با طب سوزنی، از روش های تحریک الکتریکی هم استفاده می شود که با این کار، سلول های چربی به طور کامل از بین رفته و برگشت نخواهد داشت.

طب سوزنی

زمانی که گردش خون زیاد می شود، تمام سموم هم از بین رفته و احتمال بازگشت چربی و سلولیت هم کاهش پیدا می کند. در هر روشی برای درمان سلولیت، هدف اصلی باید حذف چربی های زیر پوستی و درمان کامل باشد.

کرم ضد سلولیت

از آن جایی که ایجاد سلولیت باعث ظاهری ناخوشایند و ناهموار بر روی پوست می شود، می توان از انواع روش ها برای درمان آن استفاده کرد. انواع کرم ها و پمادها در دسترس هستند اما باید گفت که این نوع کرم ها تنها لایه بیرونی را ترمیم کرده و چربی های زیر پوستی همچنان در این ناحیه وجود دارند.

برای درمان های موضعی، شما باید به صورت روزانه محصول و داروی مورد نظر را استفاده کنید. در درمان سلولیت انواع  کرم ها برای سفت کردن پوست، در دسترس است که باعث نرم تر شدن پوست می شود.

همچنین این کرم ها، به پوست رطوبت داده و می تواند ظاهر سلولیت را کاهش دهد. به بیان دیگر این کرم ها سلولیت را از بین نمی برند، در واقع فقط می توانند ظاهر سلولیت را به طور موقت کاهش دهد. در این روش، سلول های چربی هنوز زیر پوست هستند.

کرم ضد سلولیت

یکی از عناصر رایج در کرم های ضد سلولیت موضعی، کافئین است. کافئین جریان خون را در منطقه افزایش می دهد و به عنوان یک دیورتیک عمل می کند.

این ماده می تواند محتوای آب چربی را تغییر داده و ظاهر سلولیت را کاهش دهد. شما باید کرم های مخصوص سلولیت را به طور روزانه و به مدت شش ماه یا بیشتر، مصرف کنید تا به نتیجه مورد نظر برسید.

تحقیقات زیادی پیرامون کرم های سلولیت انجام شده است که نتایج متفاوتی را ارائه می دهد. یکی از مطالعات، نشان داده است که استفاده از کرم سلولیت همراه با بهبود توصیه های غذایی تاثیر چشمگیری دارد.

انواع کرم های بدون نسخه در داروخانه ها در دسترس هستند. برای مصرف این نوع کرم ها، ابتدا یک تست پوستی را در یک منطقه کوچک انجام دهید. 24 ساعت صبر کنید تا ببینید آیا واکنش های آلرژیک دارید یا خیر و سپس در صورت عدم حساسیت، از کرم استفاده کنید.

تیم ترجمه نبض ما

4.7/5 - (4 امتیاز)
منبع healthline

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده‌است.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مهدی پنجشنبه ۲۵ مرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 119 مشاهده پرسش
    سلام
    من 30 سالمه و روی آلت تناسلیم بصورت غیر طبیعی مو داره و وقتی که اصلاح میکنم هم دردناکه و هم موقع رویش زیر پوستی رشد میکنن وباعث ایجاد جوش هایی میشه که مدت ها از بین رفتنشون طول میکشه آیا راهکاری برای حذفشون هست
    اگه ممکنه جواب بدین چون واقعا مشکل ساز شده
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۲۵ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      لیزر بهترین روش است
درحال دریافت اطلاعات