دلفیناریوم برج میلاد تهران محل زندگی و نمایش دلفین ها!

نمایش دلفین ها در دلفیناریوم برج میلاد تهران باشکوه ترین برج ایران و به عبارتی مرتفع ترین دلفیناریوم جهان بسیار مهیج و دیدنی است و برای کسانیکه به دنبال یافتن حال خوب هستند، رفتن به این پارک دلفین ها بسیار توصیه میشود.

نبض ما – برنامه دلفیناریوم متناسب با همه گروه های سنی میباشد که از  دیدن این نمایش لذت خواهند برد و خصوصا، بچه ها که در سنین مختلف با دیدن هنرنمایی دلفین ها، کلی کیف میکنند و به خاطر می سپارند و عکس العمل های جالبی  دارند و هر یک توصیفی با مزه از این تجربه دیدن نمایش دلفین ها ارایه میدهند .

دلفین‌ها با نام های  آلفا و کاسیا به کمک مربی و مجری برنامه ؛ حرکاتی مهیج و خیره کننده ای را در مجموعه‌ای با وسعت ۳۲۰۰ متر مربع و ۱۲۰۰ نفر گنجایش در فضای غرب برج میلاد با تکنولوژی شبیه سازی آب اقیانوس و با قابلیت نگهداری از انواع جانوران به نمایش میگذارند.

دوست داشتنی‌‌ترین جانوران آبی

دلفیناریوم برج میلاد تهران امکان دیدن نمایش دلفین ها را برای شما مهیا کرده است. برج میلاد میزبان شیرهای دریایی و دلفین‌هایی است که هر شب با اجرای نمایش‌هایی زیبا، چشمان همه را به خود خیره می کنند.

دلفیناریوم

شما هم دوست دارید دلفین ها و شیرهای دریایی را از نزدیک ببینید؟ تنها کافیست در مجموعه دلفیناریوم به دوستداشتنی‌ ترین جانوران اقیانوس‌ها بپیوندید و از تجربه خاص دیدن این جانوران و نمایش‌های بی‌نظیر آنها لذت ببرید .

دلفیناریوم برج میلاد تهران که در قسمت غربی برج واقع شده با اجرای برنامه های دیدنی، لحظاتی شاد و مفرح را برای همه به ارمغان می آورد .

برای تهیه بلیط دلفیناریوم اینجا کلیک کنید

دلفین ها حیوانات شاد و باهوشی هستند و نسبت به صدا بسیار حساس هستند و عکس العمل نشان میدهند ، دلفین ها از سیستم انعکاس صدا برای کسب خبر استفاده می کنند، به این صورت که آنها از خودشان صدا تولید می کنند و بازگشت پژواک صدا به سوی دلفین ها، اطلاعات مفیدی درباره ی محل غذا، محدوده ی خطر، حیوانات قاتل و صخره های مانع به آنها می دهد.

دلفیناریوم

ناگفته نماند که بخش زیادی از مغز این جانوران به ایجاد و تحلیل این اصوات اختصاص پیدا کرده است. برخی از دانشمندان معتقدند که این صداها می‌توانند به عنوان نوعی “فرهنگ” قلمداد شوند و نکته جالب این است که نوع صدای ایجاد شده در هر گروه از این جانوران، مختص آن گروه است که آن را نوعی “لهجه” در نظر می‌گیرند.

به طور کلی ذکر این نکته بسیار مهم است که این جانوران به حس شنوایی خود نسبت به حس بینایی بسیار وابسته‌تر هستند . آنان بسیار بازی گوش اند و این بازی گوشی ناشی از هوش بسیار بالای آن هاست.

بدن آنها نیز بسیار حساس است و در اثر برخورد با سطوح سخت ممکن است آسیب ببیند. این یکی از مهمترین نگرانی‌ها در مورد آنها است .

دلفیناریوم

دلفین‌ها دارای مغزی بزرگ هستند که پس از انسان، بزرگ‌ترین مغز نسبت به اندازه جثه است. مغز آنها بسیار پیچیده است و تحقیقات نشان داده که با دیگر پستانداران متفاوت است.

این جانوران در هنگام خواب دارای یک نیمکره مغزی با فعالیت کم و آرام هستند که به آنها هوشیاری کافی برای تنفس و مراقبت در برابر مهاجمان و دیگر خطرهای احتمالی را می‌دهد.

در این هنگام نیمی از مغز استراحت می‌کند و نیمه دیگر بیدار باقی می‌ماند. نشانه‌های مراحل آغازین خواب می‌توانند به طور همزمان در هر دو نیمکره مغزی پدیدار شوند.

مجموعه دلفیناریوم دوستدار حیوانات هستند، حیوانات را اذیت نمیکنند و به خطر نمی اندازند

از آنجا که دلفینی که به صورت کامل به خواب برود، غرق می‌شود، این جانوران بر خلاف انسان‌ها به تک تک نفس‌هایشان کنترل کامل دارند.

بدن دلفین‌ها برای زندگی و شنا در آب خود را تطابق داده است. بعضی از مهم‌ترین دگرگونی‌های صورت گرفته در اندام‌های دلفین‌ها برای زندگی در آب عبارتند از: توانایی حرکت در آب، شیرجه، تنظیم دمایی، و تنظیم فشار درونی بدن. بدن آنها دوک‌وار است که به آنها امکان شنا کردن سریع را می‌دهد.

دلفیناریوم

دلفین ها پستاندار هستند و با خوردن شیر بالغ می شوند. آنها به سطح آب می آیند تا نفس بگیرند؛ چند دقیقه روی آب می آیند و سپس به عمق آب بازمی گردند و می توانند تا 15 دقیقه زیر آب بمانند.

همه ی دلفین ها در آب های شور زندگی نمی کنند، بلکه برخی از انواع این حیوانات دریایی در آب های شیرین زندگی می کنند . دلفین‌ها معمولا از ماهیان کوچک و سرپایان تغذیه می‌کنند.

این جانوران به دلیل شکل خاص بدن خود و همچنین بهره‌مندی از ماهیچه‌های قدرتمند، قادرند با سرعت ۵۵ کیلومتر در ساعت شنا کنند .

4.5/5 - (11 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظر
  1. رامتین می‌نویسد

    سلام بلیط بازدید از برج میلاد و دلفیناریوم رو از کجا میشه تهیه کرد؟

  2. ناشناس می‌نویسد

    من رفتم چرا یدونه دلفین بود تو عکسا دو تا دلفینه

  3. امین می‌نویسد

    من رفتم یدونه دلفین بود چرا تو عکسا دوتا دلفینه جواب بدین لطفا

از پزشکان نبض‌ما بپرسید