بهره گیری از خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین

خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین در این روزهای پرهیاهو می تواند التیام دهنده تمامی مشکلات روحی باشد. همه افراد گاهی درگیر مشکلات و مسائلی در زندگی روزمره خود می شوند که با پاک کردن صورت مسئله و سرگرم شدن به کار ها و امورات دیگر زندگی گمان می ‌کنند مشکلات را فراموش کرده اند. لازم است بدانیم پاک کردن صورت مسئله آن را حل نکرده و ریشه مشکل در لایه های پنهان روح ما باقی خواهد ماند و در جایی که نباید سر باز می کند.

در این زندگی پیچیده ماشینی و شهری موارد بسیاری وجود دارد که نه تنها فرد، بلکه ممکن است سایر اطرافیان یا اعضای خانواده را نیز درگیر نماید. به همین دلیل گاهی به یک چارچوب مفهومی برای بررسی این پیچیدگی ها نیاز است. این جاست که روش های بالینی برای کمک به فرد و اطرافیان جهت حل مشکلات چاره کار است و یک مشاور خبره می ‌تواند در تمام زمینه ‌ها شامل اختلالات فردی، مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج و غیره راهنما و همراه باشد. خدمات مشاوره در مراکز زیادی ارائه می شود، اما امروزه با توجه به تغییر شرایط و نیازها این امکان فراهم شده است که اگر به هر علت ملاقات حضوری در دفتر مشاوره یا مراکز برای فرد فراهم نبود، بتواند از خدمات
مشاوره روانشناسی آنلاین استفاده کند. بر اساس مزایای اشاره شده بهتر است اگر نیاز به صحبت با یک مشاور وجود دارد، مشاوره روانشناسی آنلاین را برای کمک گرفتن انتخاب کنیم.

هدف از خدمات مشاوره ازدواج

وقتی یک زوج جوان تصمیم به ازدواج با یکدیگر می گیرند یک روند و مقدمه ای برای این ازدواج لازم است. همه این مقدمات را شامل خرید حلقه، لباس عروسی و… می دانند. اما لازم است به مقدمات کلیدی فکر شود و مورد ارزیابی قرار بگیرند مثل بررسی میزان آمادگی برای ازدواج، ارزیابی هم کفو بودن زوج، ارزیابی مهارت های زندگی مشترک، تصمیم گیری در مسائل مهم زندگی، نحوه سپری کردن اوقات فراغت، باورهای مذهبی، میزان مسئولیت پذیری و…. اصلی ترین هدف مشاوره ازدواج، کمک به زوج ها برای انتخاب همسرمناسب می باشد، که مهم ترین مرحله‌ در ازدواج است، چرا که حالت پیشگیرانه دارد. خدمات مشاوره ازدواج نیز علاوه بر ارائه در دفاتر مشاوره، امروزه در غالب شاخه ای از مشاوره روانشناسی آنلاین به منظور دستیابی زوجین به شناخت کافی و صحیح برای ازدواج عرضه می شود.

هدف استفاده از خدمات مشاوره خانواده

چالش ها و مشکلات در ابتدا برای فرد و بعد در بستر خانواده جریان دارد. این چالش ها همیشه منفی نبوده و همان طور که در بالاتر به آن اشاره شد می تواند مربوط به تشکیل خانواده نیز باشد. حل مسائل تا پیش از ازدواج کافی نبوده و در طول سالیان عمر و زندگی مشترک ادامه می یابد. گاه فرد یا افراد خانواده به تنهایی امکان عبور از گره ها یا بحران ها را نداشته و این جاست که مشاوره خانواده به آن ها کمک می کند. مشاوره خانواده می تواند در گستره وسیعی از مشکلات به مراجعه‌ کننده حضوری یا آنلاین خدمات ارائه کند از جمله:

ناسازگاری میان زوج‌ ها، مشکلات میان اعضای خانواده، بروز بیماری لاعلاج یا صعب العلاج، مرگ نزدیکان، بیکاری و یا از دست دادن شغل، چگونگی حفظ رابطه عاشقانه میان زوجین، آموزش ارتباط سالم زوجین در تمام طول زندگی، مشکلات رفتاری و تربیتی کودکان خانواده، طلاق عاطفی، طلاق یا جدایی فیزیکی، اعتیاد، افسردگی، اضطراب و… این گستره وسیع از مشکلات اهمیت استفاده از خدمات مشاوره را در تمام طول عمر از کودکی تا بزرگسالی را نشان می‌دهد.

مزایای خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین

مزایای کاربردی مشاوره روانشناسی آنلاین بسیار زیاد و گسترده است که به تعدادی از فواید این روش مشاوره اشاره خواهد شد:

  • دسترسی آسان به مشاوره: مشاوره روانشناسی آنلاین برای تمام افرادی که تمایل به استفاده و بهره‌گیری از این خدمات دارند، در دسترس است. بنابراین مشاوره روانشناسی آنلاین برای افرادی که در مناطقی زندگی می‌کنند که خدمات مشاوره در آن جا ارائه نمی‌ گردد، قابل دسترسی خواهد بود. به علاوه برای سالمندان، بیماران و کسانی که شرایط خروج از خانه را ندارند قابل استفاده است. همچنین برخلاف مشاوره به شیوه سنتی، نیاز به رفت و آمد در ساعات شلوغ و ترافیک نخواهد بود و زمان آن قابل تنطیم است. علاوه بر این مشاوره آنلاین این امکان را برای مشاور و مراجعه کننده فراهم می ‌آورد تا از خدمات مشاوره آنلاین در 24 ساعت شبانه روز استفاده کنند. این نوع مشاوره هر شهر، کشور و منطقه جغرافیایی را تحت پوشش قرار می دهد.
  • شرایط آرام و راحت: مشاوره روانشناسی آنلاین برای افرادی که نسبت به حضور مشاور احساس عدم راحتی و خجالت دارند نیز مناسب است؛ چرا که در این روش مشاوره لازم نیست که به صورت رو در رو و چهره به چهره صحبت کنند. این مشاوره و مراجعه غیر حضوری به ویژه به افرادی که اختلال‌ اضطراب و ترس از حضور در اجتماع دارند توصیه شده و بسیار کار آمد است.
  • پایین آمدن هزینه ها: مشاوره روانشناسی آنلاین نسبت به مشاوره حضوری در دفتر مشاوره برای فرد بسیار اقتصادی ‌تر است؛ چرا که هزینه‌ های مربوط به رفت و آمد کاهش می‌ یابد، در نتیجه هزینه مشاوره روانشناسی آنلاین بسیار کمتر از مشاوره حضوری خواهد بود.
  • برچسب خوردن از جانب اطرافیان: افرادی که مشاوره روانشناسی آنلاین را انتخاب می‌ نمایند، دغدغه برچسب خوردن از جانب اطرافیان را ندارند. چرا که افراد زیادی به دلیل تمسخر اطرافیان ترس از حضور در جلسات مشاوره حضوری دارند. این افراد با خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین می‌ توانند حریم شخصی خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراکز مشاوره حفظ نمایند و از منزل یا محل کار به صحبت با مشاور امین و مورد اعتماد خود بپردازند.
  • دریافت خدمات به صورت ناشناس: در مشاوره روانشناسی آنلاین چون دیدار با روانشناس چهره به چهره نیست، فرد بدون نگرانی از تابوها، مسائل جنسیتی و… صحبت می کند و در صورت تمایل و درخواست خود می تواند به صورت نا شناس خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین دریافت کند. به همین ترتیب تعداد کثیری از بیماران مشکلات خود را با اطمینان از ناشناس ماندن با آرامش بیان کرده و خدمات می گیرند.
  • امن بودن مشاوره روانشناسی آنلاین: مزیت دیگر امن بودن و عدم افشای مباحث مشاوره است که هیچ کس به غیر از مشاور از گفته ها و شنیده ها آگاهی نخواهد داشت.

کلام پایانی

همه ما روزهایی را گذرانده ایم که نیاز به راهنمایی و مشاوره یک متخصص داشته باشیم. بسیاری از ما از دوستان، اطرافیان، خانواده و… در این مواقع راهنمایی خواسته ایم اما وجود یک مشاور و متخصص در کنار شما می تواند باعث شود که در برابر مشکلات خود بهترین تصمیم را بگیرید. داشتن امنیت و احساس آرامش، دسترسی راحت تر، اقتصادی تر بودن… همه و همه از مزایای این سبک از خدمات روانشناسی است که ثابت میکند استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی به صورت آنلاین می تواند گزینه مناسبی باشد.

4.2/5 - (5 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم