درمورد عوارض کاشت ریش و سبیل چه می‌دانید؟ معرفی روش‌های کاشت تا بررسی عوارضی هر کدام

همانقدر که خانم ‎ها به مو و ابروی خود اهمیت می‎دهند ریش و سبیل برای آقایان مهم است. اصلی‌ترین معیار جذابیت ظاهری یک آقا زیبا و مرتب بودن ریش و سبیل ‎هایش است. حالا با توجه به اهمیت ریش و سبیل در زیبایی و جذابیت آقایان برخی از آن‎‌ها دارای مشکلاتی نظیر کم ‎پشتی ریش، درنیامدن متوازن، ریزش ریش و… هستند؛ به همین دلیل روی آوردن به کاشت ریش و سبیل این روزها بیش‎تر شده است؛ اما هنوز هم بابت عوارض کاشت ریش و سبیل نگرانی ‎هایی وجود دارد. اگر شما هم از این قبیل مشکلات رنج می‏برید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا درمورد روش ‎های کاشت، عوارض کاشت ریش و سبیل و نکات مهم کاشت صحبت کنیم.

عوارض کاشت ریش و سبیل.jpg

کاشت ریش و سبیل چیست؟

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که زیر شاخه کاشت مو قرار می‎گیرد و برعکس بقیه عمل ‎های زیبایی که اصلی‌ترین متقاضی آن‎‌ها خانم‎‌ها هستند کاشت ریش و سبیل مختص به آقایان است. کاشت ریش یعنی استفاده از موهای قسمت‎‌های دیگر بدن مثل پشت سر. موهای ناحیه پشت سر که به عنوان بانک مو مطرح می‌‎شوند به قسمت‎های مورد نظر در صورت منتقل می‌شوند تا در نهایت ریش و سبیل پرپشت و کاملا طبیعی داشته باشید. در کاشت ریش و سبیل طراحی متناسب با چهره بسیار مهم است؛ پس در انتخاب دکتر دقت به خرج دهید.

عوارض کاشت رییش و سبیل

عمل کاشت ریش و سبیل روش ‎های گوناگونی دارد که هر روش مزایا و معایب خاص خود را دارد. عوارض کاشت ریش و سبیل با توجه به روش مورد استفاده، مهارت پزشک، نوع تجهیزاتی که استفاده می‎شود، نوع پوست شما و … بروز پیدا می‌کند. فارغ از روشی که برای کاشت مورد استفاده قرار می‌گیرد برخی از عوارض کاشت ریش و سبیل جزو عوارض طبیعی است. این عوارض عبارت‎اند از:

  • تورم، خارش و قرمزی پوست: تغییری که در پوست رخ می‌دهد و افزایش موهای صورت به طور طبیعی واکنش پوست را در پی خواهد داشت. پوست بعد از عمل کاشت قرمز و ملتهب می‌‎شود که بعد از چند روز با هماهنگ شدن بدن با تغییرات ایجاد شده تورم و قرمزی پوست هم از بین می‌‎رود.
  • خشک شدن پوست: از عوارض کاشت ریش و سبیل کم شدن آب پوست است مخصوصا اگر از تجهیزاتی مثل لیزر استفاده شده باشد؛ به همین دلیل پوسته پوسته شدن و مقداری خشکی پوست طبیعی است.
  • بروز بی حسی: در اثر التهابی که بعد از کاشت به وجود می‎آید ممکن است تا چند ساعت در ناحیه کاشت دچار بی‎ حسی شوید؛ همچنین در طی روند کاشت ممکن است عصب‎‎‎‎‎‌های ظریف پوست دچار آسیب شود. این آسیب نگران کننده نیست و بدن بعد از چند وقت خودش را بازسازی می‌‎کند.

موارد گفته شده عوارض کاشت ریش و سبیل از نوع عمومی‌است. در ادامه درمورد عوارض مختص به هر روش کاشت نیز توضیح می‎دهیم.

sut-pros-cons.jpg

عوارض کاشت ریش و سبیل به روش SUT

روش SUT پیوند فولیکول مو به صورت تک واحدی است. در این روش با استفاده از ابزارهایی مخصوص مثل برخی پانچ‎‌ها هر واحد فولیکول مو را به صورت تک تک خارج می‌‎کنند و در ناحیه مدنظر قرار می‌‎دهند. نمی‎توان برای عوارض کاشت ریش و سبیل به روش SUT موارد زیادی را نام برد چون که SUT یک روش غیرتهاجمی‌است به همین دلیل همان عوارض رایج جزو عوارض کاشت ریش و سبیل به روش SUT است.

عوارض کاشت ریش و سبیل به روش FUE

روش FUE از روش‎‌های قدیمی‌کاشت است که کاملا در طی یک عمل جراحی انجام می‌‎شود و در آن فرد کاملا بی‎ هوش می‌شود. در روش FUE یک قسمت از پوست سر به همراه فولیکول‎‌های موجود جدا و منتقل می‌شود. اصلی‌ترین عوارض کاشت ریش و سبیل به روش FUE این است که در محل برش پوست احتمال به وجود امدن اسکار زیاد است؛ همچنین برداشتن فولیکول‎‌ها به صورت تیکه ‎ای قدرت مانور جراح در طراحی و مدل دادن به ریش و سبیل را محدودتر می‌کند.

عوارض نادر و خطرناک بعد از کاشت ریش و سبیل

علاوه بر عوارض کاشت ریش و سبیل ذکر شده که طبیعی و رایج هستند در برخی موارد ممکن است عوارض خطرناک و شدیدی متوجه شما شود. این عوارض کاشت ریش و سبیل با توجه به نوع پوست، نوع مواد استفاده شده، سابقه بیماری و داروهایی که مصرف می‌کنید و … ایجاد می‌شود؛ به همین دلیل مشاوره‎‌های قبل از کاشت را جدی بگیرید. عوارض کاشت ریش و سبیل که خطرناک است عبارت‎اند از:

  • واکنش آلرژیک از عوارض کاشت ریش و سبیل است که به علت حساسیت پوست یا عدم تعادل هورمون‎‌ها بروز پیدا می‌‎کند.
  • عفونت با علائم بروز تب و چرک
  • بی ‎حسی شدید: چند روز بی ‎حسی از عوارض کاشت ریش و سبیل است که خود به خود حل می‌‎شود؛ اما اگر این بی‎ حسی در ناحیه کاشت دیگر حالت طبیعی نداشت می‌‎تواند نشانه آسیب جدی به عصب‎‌های اصلی پوست باشد.

نکات مهم بعد از کاشت ریش

برای کاهش عوارض کاشت ریش و سبیل حتما یک سری تکات را رعایت کنید. با رعایت مراقبت ‎های لازم هم شدت عوارض کاهش پیدا می‎ کند و هم نتایج کاشت بهتر دیده می‌شود.

  • از لمس و ماساژ ناحیه کاشت شده خودداری کنید.
  • در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید چون فولیکول مو تخریب می‌شود.
  • از شنا، حمام آب داغ و حضور در سونا خودداری کنید.
  • از عوارض کاشت ریش و سبیل خونریزی است؛ پس داروهای رقیق کننده خون را با مشورت پزشک قطع کنید.
  • فعالیت بدنی و ورزش سنگین را تا مدتی متوقف کنید.

fue-method.jpg

نتیجه گیری

کاشت ریش و سبیل باعث می‌شود آقایان جذابیت خود را دوباره به دست بیاورند و اعتماد به نفس بالاتری پیدا کنند؛ به همین دلیل بهتر است با انتخاب دکتر ماهر و مرکز زیبایی معتبر کاشت را با بهترین روش‎ها و دستگاه‎های روز دنیا انجام بدهند. درمورد عوارض کاشت ریش و سبیل هم نیازی به نگرانی نیست؛ چون با وجود پزشک ماهر و رعایت نکات مراقبتی و انتخاب شیوه مناسب عارضه نگران کننده‎ای پیش نخواهد آمد.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید