۱۸ ترفند ساده برای داشتن پوستی جوان‌تر از همیشه! سریعترین و بهترین روش‌ های جوانسازی پوست

پیر پوستی یکی از مشکلات شایع میان خانم ها و آقایان است که با استفاده از برخی از مواد طبیعی می توان از گسترش آن جلوگیری نمود. بهترین روش جوانسازی پوست مراقبت دائمی و همیشگی از پوست با استفاده از ترکیبات طبیعی می باشد که در ادامه برخی از آنها بررسی می شود.

استفاده از روغن های بازسازی پوست

•    روغن زیتون: یکی از روغن های بسیار کاربردی جهت از بین بردن چین و چروک های پوست است. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب قوی بوده و به علت داشتن ویتامین E و K روند پیری را به تاخیر می اندازد.

•    روغن رزماری: رادیکال های آزاد باعث تخریب بافت پوست می شوند اما آنتی اکسیدان موجود در روغن رزماری اثرات آنها را مهار می کند. این روغن سبب کلاژنسازی در پوست می شود.

•    روغن آرگان: این روغن سبب افزایش حالت ارتجاعی پوست، کاهش التهاب و همچنین آبرسانی پوست می گردد و در کاهش علائم پیری پوست نقش موثری دارد.

•    روغن نارگیل: افرادی که از پوست های خشک رنج می برند می توانند با این روغن پوستی مرطوب و شاداب داشته باشند. این روغن همچنین مانع از هدر رفتن آب پوست شده و حالت ارتجاعی آن به خوبی حفظ می شود.

•    روغن جوجوبا: جهت آبرسانی عمقی و افزایش کلاژن سازی پوست، همچنین رفع چین و چروک ها می توانید از روغن جوجوبا استفاده کنید.

•    روغن یا عصاره گل رز: برای تغذیه پوست خود می توانید از این روغن کمک بگیرید. این روغن خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی دارد و برای درمان انواع لک و آکنه موثر است.

 

بهترین روش های جوانسازی پوست صورت

مواد طبیعی که باعث جوانسازی پوست می گردند

•    ژل آلوئه ورا: ژل آلوئه ورا باعث روشن شدن و افزایش رطوب پوست می شود. برای ترکیب آن با سایر مواد با از آب لیمو، ویتامین E و عسل استفاده کنید و این ترکیب را هفته ای دو مرتبه، 15 الی 20 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید.

•    زردچوبه: زردچوبه باعث درخشندگی رفع آکنه می گردد. ترکیب زردچوبه با انواع روغن ها از جمله روغن زیتون خمیری را به وجود می آورد که ماسکی موثر برای لکه های و چین و چروک های پوست می گردد.

•    آب لیمو: ترکیب آب لیمو و ویتامین E ماده ای جوانساز برای سفیدی پوست، رفع چین و چروک و مبارزه با رادیکال آزاد است. این مواد را با استفاده از یک پنبه به صورت بمالید و پس از 15 دقیقه آبکشی نمایید.

•    تخم مرغ: سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین بوده که برای پوست ضروری است. سفیده تخم مرغ را با خاک رس مخلوط تا خمیری یک دست به وجود آید، این ترکیب را به مدت 15 دقیقه بر روی پوست خود بمالید و سپس با آب ولرم آبکشی کنید.

•  موز و عسل: موز حاوی ویتامین‌های A، B و E است که به تغذیه و آبرسانی پوست کمک می‌کنند. ترکیب موز له شده با یک قاشق عسل می‌تواند به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش چین و چروک‌ها کمک کند. این ماسک را برای 15 دقیقه روی پوست قرار داده و سپس با آب ولرم بشویید.

•    خیار و آلوئه‌ورا: خیار خاصیت خنک‌کنندگی و کاهش پف و التهاب دارد. ژل آلوئه‌ورا نیز خاصیت آبرسانی و  نرم کنندگی برای پوست دارد. ترکیب یک خیار رنده شده با دو قاشق ژل آلوئه‌ورا ماسکی عالی برای طراوت و شادابی پوست ایجاد می‌کند.

•    روغن گل محمدی و گلاب: روغن گل محمدی به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی برای جوانسازی پوست بسیار مفید است. مخلوط چند قطره روغن گل محمدی با گلاب می‌تواند تونری عالی برای پوست باشد که به سفتی و شادابی پوست کمک می‌کند.

•    گوجه‌فرنگی و ماست: گوجه‌فرنگی به کاهش آثار پیری و روشن‌تر شدن پوست کمک می‌کند. ترکیب گوجه‌فرنگی له شده با ماست می‌تواند ماسکی خنک‌کننده و آبرسان برای پوست باشد. این ماسک را برای 15 دقیقه روی پوست قرار داده و سپس با آب سرد بشویید.

بهترین راه جوانسازی پوست با مواد طبیعی

عسل و خواص جوانسازی

بهترین روش جوانسازی پوست، استفاده از عسل است. عسل پوست را به شدت نرم و لطیف می کند، باعث آبرسانی پوست و افزایش کلاژن سازی پوست شده و پیری پوست را به تاخیر می اندازد.

برای پوست های خشک، ملتهب و آکنه ای می توان از لایه ای نازک از عسل استفاده کرد و به صورت دایره ای بر روی سطح پوست کشید.

ترکیب عسل و ژل رویال باعث جوان سازی پوست می گردد.

سلول های مرده پوست باعث ایجاد تیرگی و بد رنگی پوست می شوند با لایه برداری می توانید این سلول ها را به طور کامل از پوست جدا کنید. عسل با خاصیت لایه برداری قوی خود یک اسکراب فوق العاده محسوب می شود که استفاده از آن بسیار آسان است.

آکنه و جوش در صورت به علت ترشح چربی اضافی از غدد و یا حتی فعالیت باکتری ها می باشد. عسل به دلیل خواص ضد باکتری و ضد التهاب خود این چربی ها را به طور کامل از بین می برد.

 

گلاب آبرسانی قدرتمند:

گلاب نیز یکی از بهترین گزینه ها برای جوانسازی پوست است که حتی در کرم ها و محلول های جوانسازی استفاده می گردد. خشکی بیش از حد پوست باعث ایجاد چین و چروک های سطحی و حتی عمقی می گردد.

محققان بر این باورند که این ماده ارزشمند با آبرسانی گسترده خود به مرور زمان این چین و چروک ها را از بین می برد. نور خورشید باعث از بین رفتن الاستین پوست می گردد، الاستین برای حالت ارتجاعی پوست و پیشگیری از شل شدن آن بسیار ضروری است.

استعمال گلاب سبب کاهش صدمات وارد بر الاستین پوست شده و پوست را سفت می کند. می توانید به صورت روزانه و حداقل یک مرتبه گلاب را روی پوست خود اسپری کنید.

 

نکته آخر:

در کنار این ترکیبات طبیعی یکی از بهترین راه ها برای جوانسازی پوست شما، استفاده از انواع کرم گیاهی و طبیعی، بخصوص استفاده از کرم جوانسازی پوست است.
این کرم ها به دلیل طبیعی بودن نه تنها عوارضی ندارند، بلکه بسیار برای پوست شما مفید هستند.
همچنین این ترکیبات طبیعی با خواص مختلفی که دارند، به تغذیه، آبرسانی و حفظ شادابی پوست کمک کرده و می‌توانند به عنوان راه‌حلی ساده و موثر برای جوانسازی پوست استفاده شوند.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید