آکسابین پرمصرف ترین داروی ضد انعقادی

آکسابین یا ریواروکسابان ، یک داروی ضد انعقاد نسل جدید است که جهت درمان و پیشگیری از اختلالات انعقادی که منجر به بروز لخته خونی در رگ های بدن می شوند، استفاده می شود.

به گزارش نبض ما، این دارو برای کاهش مشکلات داروهای قدیمی نظیر وارفارین و انوکساپارین عرضه شد و بسیاری از مشکلات درمان، عوارض و تداخلات داروهای قدیمی را ندارد. امروزه درمان اختلالات انعقادی با آکسابین در بیماران قلبی عرقی و نیز کسانی که به هر دلیل مبتلا به لخته های خونی شده اند نظیر بروز لخته در وریدهای اندامها ( DVT ) و نیز لخته در عروق ریه (آمبولی ریه) ساده تر و کم عارضه تر از درمانهای قدیمی می باشد.

آکسابین در ایران توسط شرکت معتبر داروسازی “آرنا حیات دانش” با استفاده از مواد اولیه بسیار با کیفیت و با تکنولوژی بالا تولید شده است و دارای قرص های ۱۰، ۱۵ و ۲۰ میلیگرمی در بسته بندی های ۳۰ عددی می باشد.

میزان مصرف دارو در مشکلات مختلف متفاوت است که این میزان را باید پزشک معالج تعیین کند. در حال حاضر در بسیاری از داروخانه های معتبر کشور در دسترس می باشد و با نسخه قابل تهیه است.

موارد مصرف داروی آکسابین یا ریواروکسابان

آکسابین یک داروی ضد انعقاد است که برای کاهش خطر ابتلا به سکته های مغزی در بیماران مبتلا به آریتمی فیبریلاسیون دهلیزی (AF) (نوعی ضربان نامنظم قلب)، تجویز می شود.

آکسابین همچنین برای درمان لخته های خونی ( ترومبوز ) در اندامها و همین طور آمبولی ریه (وجود لخته در رگ های ریه) استفاده می شود. همین طور خطر بروز مجدد این مشکلات در کسانی که قبلاً سابقه ابتلا به آنها را داشته اند، کاهش می دهد.

موارد منع مصرف

  • حساسیت شدید به دارو یا سایر ترکیبات فرمولاسیون، خونریزی فعال ناشی از بیماری

مزایای داروی آکسابین

  • خوراکی بودن دارو
  • مصرف تنها یک بار در روز
  • عدم نیاز به آزمایشات مکرر انعقادی
  • نداشتن تداخلات شایع با غذا ها و دارو ها
3.3/5 - (7 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم