مبتلایان به آلرژی را استخدام نکنید!

مواد آلرژی زا عامل اصلی ایجاد حساسیت و آلرژی محسوب می شوند. اگر شما آلرژی یا علائمی مانند عطسه، سردرد یا گلو درد دارید رفتن به سر کار برای شما سخت می شود. آیا این عوامل مانع حضور شما در محل کارتان شده است؟ اگر این طور است شما تنها نیستید. هرساله حدود ۴ میلیون روز کاری به خاطر مبتلا شدن افراد به آلرژی از دست می رود.

نبض ما– اگر مواد آلرژی زا در محل کار شما آلرژیتان را تشدید کند، چه کار می کنید؟ باید بدانید بعضی از محیط های کاری حساسیت شما را بیشتر می کند. افرادی که مبتلا به آلرژی هستند باید از مواد آلرژی زا که باعث تشدید بیماری آن ها می شود دوری کنند. در این جا شغل هایی که برای  افراد دارای حساسیت مناسب نیست را معرفی خواهیم کرد.

  • باغبانی و چمن زنی

اگر فرد مبتلا به آلرژی هستید از شغل هایی مانند چمن زنی، باغبانی و کار با خاک پرهیز کنید؛ زیرا تحقیقات نشان داده است که چمن ها،درختان و علف های هرز از شایع ترین مواد آلرژی زا در بیرون از خانه هستند. حساسیت به گرده ها نیز می تواند از بهار تا پاییز ادامه پیدا کند.

pg-worst-allergy-jobs-02-full

  • کار در سالن های زیبایی

اگر شما آلرژی یا آسم دارید هرگز نباید در محیط هایی مانند آرایشگاه ها مخصوصا کار با مواد کاشت ناخن و مکان هایی که از مواد شیمیایی استفاده می شود کار کنند. درست است که همه ی این مواد آلرژی زا نیستند اما برای کسانی که آلرژی دارند می تواند حساسیت آور باشد. افراد مبتلا به حساسیت باید از مواد آلرژی زا , عوامل محرک مانند عطر، اسپری های خوشبو کننده، تافت مو و هر گونه مواد شیمیای دیگر دوری کنند.

pg-worst-allergy-jobs-03-full

  • کار در کافی شاپ و چای خانه ها

افراد دچار آلرژی را دود سیگار به شدت آزار می دهد. به همین دلیل افراد دچار حساسیت حتما برای کار به کافی شاپ ها یا چای خانه هایی که سیگار کشیدن در آن ممنوع است، بروند. از طرف دیگر دود سیگار فقط یک عامل محرک حساسیت نیست، دود سیگار از جمله مواد آلرژی زا است که می تواند باعث بیماری هایی مانند برونشیت و سینوزیت شود.

pg-worst-allergy-jobs-04-full

  • کارهای نظافتی

مواد آلرژی زا در همه جا برای این افراد وجود دارند. زیرا با گرد و غبار و خاک، مواد شوینده سر کار دارند. تماس پوست با گرد و غبار می تواند باعث خارش پوست و حساسیت در آن ها شود.

pg-worst-allergy-jobs-05-full

  • کار با حیوانات

ممکن است شما حیوانات را خیلی دوست داشته باشید اما اگر به حیوانات آلرژی دارید هرگز در محیط هایی که حیوانات هستند مانند دامپزشکی، مراکز فروش محصولات حیوانات یا هر مکان دیگری که حیوانات در آنجا هستند کار نکنید. حیواناتی که پر یا خز دارند جز بدترین مواد آلرژی زا هستند. در حیوانات حساسیت هم از طریق پوست و هم از طریق بزاق آن ها قابل انتقال است. حساسیت به موی گربه در میان انواع حساسیت ها از همه شایع تر است.

aviary-birds

  • کار در گلفروشی یا گلخانه ها

گار با گیاهان برای افراد دارای حساسیت سم است. این حساسیت به دلیل گرده موجود در گل ها و خاک گل ها است. سم ها و کودهای شیمیایی نیز برای این افراد مضر است. گیاهان گلدار معمولا کمتر حساسیت آورند اما اگر کار شما با مواد آلرژی زا از جمله: درختچه ها، علف ها، درختان، یا خاک است به فکر کار دیگری باشید.

pg-worst-allergy-jobs-07-full

  • کار در آشپزخانه

اگر به مواد غذایی حساسیت دارید کار در آشپزخانه برای شما مناسب نیست. بعضی از حساسیت ها با مصرف نکردن شیر، سویا و تخم مرغ قابل حل است اما اگر هر روز با آرد، بادام زمینی و ماهی سروکار داشته باشید، کار برای شما سخت می شود. برخی از نانوایان به آرد مصرفیشان حساسیت دارند. اگر جز این افراد هستید بهتر است دنبال کار در جایی خارج از آشپزخانه بگردید.

pg-worst-allergy-jobs-08-full

  • ساختمان سازی

ساختن و تخریب ساختمان گرد و غباری را به راه می اندازد که برای سلامتی بسیار مضر است، به خصوص که دچار آلرژی هم باشید. یکی از خطرناک ترین کارها برای افراد آلرژیک بازسازی ساختمان است چون بافت آن به کلی تغییر میکند و گرد و غبار فراوانی به راه می افتد.

pg-worst-allergy-jobs-09-full

اگر یک فرد مبتلا به آلرژی هستید هیچ محیط کاری نیست که صد در صد خالی از مواد آلرژی زا برای شما باشد؛ اما بعضی از محیط های کاری برای شما اصلا خوب نیستند که به تک تک آن ها اشاره کردیم.

نبض ما – حانیه ایرانخواه

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید