گران‌ قیمت ترین کشور دنیا برای زایمان

بر اساس مطالعات یک مجله پزشکی درباره ۱۴ کشور پیشرفته جهان، مشخص شده است که استرالیا دومین کشور گران دنیا برای زایمان و بچه‌دار شدن است.

مطالعات اخیری که توسط مجله پزشکی انگلیسی Lancet روی ۱۴ کشور پیشرفته انجام شده حاکی از آن است که استرالیا بعد از آمریکا دومین کشور گران برای بچه‌دار شدن است.

به گزارش نبض ما به نقل از سلامت آنلاین، نمودار های ارائه شده در این مجله انگلیسی نشان می‌ دهد که زایمان سزارین به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ دلار (حدود ۳۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان) در استرالیا انجام می‌ شود که تنها ۵۰۰۰ دلار ارزان‌ تر از آمریکا است.

در حالی که ۶۸ درصد زنان استرالیایی فرزندان خود را به روش طبیعی به دنیا می‌ آورند، تنها ۳۲ درصد آنها از زایمان سزارین برای زایمان استفاده می کنند که بالاترین میزان را در میان کشور های مورد مطالعه به خود اختصاص داده است.

این گزارش‌ ها بیانگر آن است که با وجود بالا بودن دستمزدها در استرالیا، باید گام‌ هایی برای کاهش نرخ مرگ و میر مادران و نوزادان برداشت. هزینه مراقبت‌ های دوران مادر شدن بسیار بالاست و هزینه‌ های پزشکی زایمان سزارین سر به فلک می‌ کشند.

بیشتر زنانی که در کشور هایی با درآمد های بالا زندگی می‌ کنند، فارغ از پرخطر یا کم‌خطر بودن بارداری، فرزندشان را در بیمارستان به دنیا می‌ آورند. در این میان بیمارستان‌ ها به گونه‌ ای مجهز هستند که در مواقع حساس، زنانی را که در معرض خطر قرار دارند تحت عمل زایمان سزارین قرار دهند و همین امر، هزینه‌ های مراقبت مادران را بالا می‌ برد و برخی مادران و نوزادان نیز با مشکلاتی مواجه می‌ شوند. هزینه‌ های زایمان سزارین به مرور زمان و با بالا رفتن میزان تداخلات صورت گرفته حین زایمان بالا می‌ رود.

یافته‌ ها نشان می‌ دهد که استرالیا با ۲۳ درصد، رتبه دوم زنان بالای ۳۵ سال را هنگام زایمان به خود اختصاص داده است. این آمار در اسپانیا به ۳۵ درصد می‌رسد. مادرانی با سن بالاتر نیز حدود ۴۰ درصد از کل مرگ و میر مادران را در استرالیا تشکیل می‌ دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید