لزوم پیاده روی سریع دیابتی ها بعد از شام

طبق یک مطالعه جدید، افراد مبتلا به دیابت نوع۲ با کمی پیاده روی بعد از غذا خوردن می توانند به کاهش سطح قند خون خود، بیش از ورزش در سایر اوقات روز کمک کنند.

به گزارش نبض ما به نقل از مهر، محققان در مطالعه خود دریافتند اندازه گیری قندخون موسوم به «قندخون بعد از صرف غذا» که با ریسک بیماری قلبی مرتبط است، در زمانیکه شرکت کنندگان مطالعه بعد از غذاخوردن پیاده روی سریع کردند به طور میانگین در مقایسه با افرادی که در ساعات دیگر روز ورزش می کردند ۱۲ درصد کمتر بود.

تفاوت پیاده روی سریع و دویدن

پیاده روی ورزشی مناسب برای همه سنین به شمار می آید و پیاده روی سریع نسبت به دویدن فواید بیشتری دارد.

ورزش های سخت و تند، باعث لخته شدن خون در داخل رگ های خونی و در نتیجه توقف گردش خون در ماهیچه های قلب و درد شدید در قلب می گردد. برعکس ” پیاده روی سریع ” ورزشی ساده و امن بوده و نقش مهمی در سلامت بدن و پیشگیری از بیماری ها دارد و باعث از بین بردن افسردگی می شود.

تاثیر پیاده روی روی بدن

هنگام راه رفتن، عضلات همانند تلمبه کار می کنند و خون به راحتی در قلب جریان می یابد. در ورزش، ران ها و ساق های پا نسبت سایر اعضای بدن نقش مهم تری دارند. اگر حرکت این اندام ضعیف و سست باشد، قوه محرکه بدن برای انتقال خون به قلب کافی نیست. لذا پیاده روی سریع به مراتب بهتر از دویدن است.
هنگام راه رفتن سریع باید طی 10 دقیقه حدود یک کیلومتر راه رفت. پیاده روی سریع به گردش بهتر خون کمک کرده و برای افزایش مصرف اکسیژن مناسب است و بر شدت ضربان قلب می افزاید. البته برای سالخوردگان و افراد ضعیف تر این مسافت کمتر است.

افرادی که چاق هستند،یعنی دارای اضافه وزن بالا هستند و ورزش را با هدف کاهش وزن آغاز کردند، به تدریج باید سرعت راه رفتن را بیشتر کنند، طوری که در هر دقیقه تقریبا 70 متر پیاده روی سریع داشته باشند.
بسیاری از افراد هنگام صبح پیاده روی می کنند و حدود 15 دقیقه این کار را انجام می دهند.این میزان  پیاده روی بیشتر برای سلامت افراد مفید است و در کاهش وزن تاثیر چندانی ندارد. اما پیاده روی حتی به میزان کم نیز روی اشتها و کیفیت خواب تاثیر مثبتی دارد.

قند خون و پیاده روی

محققان دریافتند بیشترین افت قندخون پس از صرف غذا که ۲۲ درصد بود، از طریق پیاده روی بعد از شام حاصل شد. اندرو رینولدز، محقق دانشگاه اوتاگو نیوزیلند، در این باره می گوید: «اگر مبتلا به دیابت نوع۲ هستید، بهترین توصیه برای فعال بودن این است که حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته پیاده روی سریع کنید.»

وی در ادامه عنوان می کند: «فواید مشاهده شده ناشی از فعالیت فیزیکی بعد از وعده غذایی بیانگر این مطلب است که باید پیاده روی بعد از غذا بخشی از برنامه روزانه زندگی ما باشد، بخصوص زمانیکه وعده های غذایی مان حاوی مقدار قابل توجهی کربوهیدرات باشد.»

3.7/5 - (4 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سلطانیان پنجشنبه ۳ آبان ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 149 مشاهده پرسش
    سلام ببخشید مادرمن 43سالشه بعد یک مدت فشارخونش 16روی11بود رفت دکتر بهش امپول داد فشارش13رو 3شد فشار دیاستولیش خطرناک نیس؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین نجفی پنجشنبه ۳ آبان ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام.حتما نيازمند مصرف مداوم دارو هستند

  • تصویر کاربر بیتا جمعه ۲۳ شهریور ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 131 مشاهده پرسش
    من یک دختر 7ساله دارم که موقع فعالیت و بازی بی حال میشه و یک بارم غش کرده وزنشم نسبت به قدش کمتره و ضربان قلب بالایی داره دکترم‌ بردمش براش الکتروکاردیوگرام نوشتن اما انجام‌ندادم هنوز میگن‌امکان داره آریتمی باشه میشه لطفا راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما جمعه ۲۳ شهریور ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام اكو الزامي است
  • تصویر کاربر رضا پنجشنبه ۱۵ شهریور ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 131 مشاهده پرسش
    سلام من ۷ ساله که قرص آلپرازولام مصرف میکنم قرص یک قرص نیم را یک نصف ظهر یک نصف شب حالا میخوام ترک کنم رفتم دکتر روانپزشک قرص سرترالین داده وکلونازپام ولی هنوز نخوردم هنوز میترسم ابن قرصها حلم را بدتر کنن دلهره دارم بخور حالا تشکر
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما پنجشنبه ۱۵ شهریور ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام به دستور متخصص عمل فرماييد
  • تصویر کاربر ناهید سه شنبه ۱۶ مرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 134 مشاهده پرسش
    نوزاد یک ماهه خواهرم نوترفیل خونش 800 دکتر گفته فعلا تا 6 ماه بررسی بشه ماهانه. علامت خاصی نداره.اکو قلب داده ی سوراخ داره ک دکتر گفته چیزی نیست. تست ریه داده. سونو مری داده.همه خوب بودن. حتی گلبول سفیدش 7500 بود و خوب. فقط مشکل نتروفیل کم داره.نظر شما چیست .
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما سه شنبه ۱۶ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر یوسف جمعه ۲۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 159 مشاهده پرسش
    سلام آیا استرس برای قلب عارضه ای دارد؟
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما جمعه ۲۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر مشاور نبض ما جمعه ۲۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    3. تصویر کاربر یوسف جمعه ۲۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      سپاس از شما
    4. تصویر کاربر مشاور نبض ما جمعه ۲۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      ?
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر فرخ دوشنبه ۱۶ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 163 مشاهده پرسش
    با سلام در تست سلامت سالانه متوجه شدم که فشارخونم بالاست باتوصیه پزشک عمومی و اصرار اینجانب کلیه ازمایشهای لازم رو انجام دادم که پیوست میباشند در بررسی کلیه ها مقداری بزرگ شده اند کبد چرب گرید 2 دارم و غلظت خونم 17.5 هست چربی من هم 250 وقند 111 هیچ گونه علایمی ندارم فقط گاهی که گرسنه هستم یکم تاری دید و سنگینی پلک ها رو احساس میکنم به متخصص داخلی مراجعه کردم ایشان لوزار 25 میلی گرم صبح و شب یک عدد و متورال 50 میلی گرم صبح و شب نصف قرص رو تجویز کردند 20 روز خوردم فقط فشارم هنوزم 18 و نوزده است قبلا بالاتر بود یعنی این قرص ها فقط 1 درجه الی دو درجه فشارم رو کم کردن .دوباره به پزشک عمومی مراجعه نمودم وحجامت نمودم فردای بعد از حجامت تا دوروز فشارم روی 13 برروی 9 بود اما دوباره تا 17 و 18 میرود .خودم را غرق در سیروماست و خیارو غذاهایی که فشار خون را پاین می اورند کردم اما توفیری حاصل نشد .قرص زیر زبانی گذاشتند اما فشارم یک صدم هم کم نشد .در ازمایشها مشخص شد که دفع پروتئین از کلیه دارم وگفتند از فشار هست کمی هم این روزها احساس ناراحتی در کلیه ها دارم یک دکتری گفت یا فشار هست به کلیه زده ویا کلیه است که باعث فشار خون شده .هنگام دو و ورزش اصلا تنگی نفس ندارم وتا 5 کیلومترهم میدوم .خدمت اقای دکتر عرض کنم صبح که ساعت 8 از خواب برمیخیزم فشارم 15.5 است و ساعت 1 بعدازظهر 17.5 وبعد نهار 15 وشب هنگام تا 14 می اید واین قانون ثابت نیست و با خوردن غذاها تغییر میکند مثلا وقتی رابطه جنسی دارم و یا ماهی میخورم فشارم پایین می اید وقتی دوش بگیرم پایین می اید ولی دوباره بالا میرود .کلا نمک را از رزیم غذایی حذف کردم .اما فشارخون همچنان بالا میزند .برای چربی کبدم وچربی خونم لیورگول و ادورستاید روزی یک عدد میخورم و اسپرین ایرانی هم روزی یک عدد میخورم برای رقیق شدن خونم اما هیچکدام ازین داروها دردم را درمان نمیکنند .مزاحم شدم تا ازشما سوال کنم مشکل من بنده خدا چیست لطفا راهنمایی کنید هرچه هم مال و منال داشتم دراین مسیر خرج کردم و نتیجه نگرفتم ایا مشکل من کلیه و غدد فوق کلیه است ؟ ویا کبد و چربی کبد و غلظت خونست؟ ویا قلبی و عروقی هست اگر اینها هستند چرا با خوردن قرص های فشار خون فشارم میزان نمی شود؟ ایا مشکلم هورمون آلدسترون است که تعادل سدیم و پتاسیم را بهم میزند؟ این اطلاعات پزشکی که دارم رو از انواع سایتهای پزشکی گرفته ام ولی نمیدانم به کدام دکتر مراجعه نمایم لطفا راهنمایی کنید درضمن لکه های پوستی روی پشت پای راست و مج پا دارم که بدون خارش هستند.بعلت مشکلات عصبی سه سال قرص نورتریپتیلین 25 مصرف میکردم که با بروز این بیماری رها کردم .دکترعزیز اگر خون بدهم ویا فست کنم مشکلم حل میشود؟ایا به دعا ساز مراجعه کنم وقتی علم پزشکی جوابگوی من نیست؟ سنم 39 ساله مرد هستم قدم 168 و وزنم 68 کیلوگرم سپاس استاد عزیز
    1. تصویر کاربر فرخ چهارشنبه ۴ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      اینها ازمایشات من هستند
    2. تصویر کاربر مشاور نبض ما جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    3. تصویر کاربر مشاور نبض ما جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    4. تصویر کاربر فرخ شنبه ۱۴ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      من جئاب سوالم رو رو متاسفانه دریافت نکردم جناب دکتر
    5. تصویر کاربر مشاور نبض ما دوشنبه ۱۶ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      به لوزارتان فعلا املوپرس ٥ م گرمي يك صبح و يك شب اصافه شود
      در صورت انكان بك هفته بعد شما را ببينم
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر بی دوشنبه ۱۱ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 137 مشاهده پرسش
    با سلام وعرض خسته نباشید. پسر 18ساله ای هستم که از بهمن پارسال دچار افتادگی دریچه میترال شدم. اوایل درد و سوزش و سنگینی قفسه سینه و یه مدت هم تنگی نفس داشتم اما بعد از تجویزها این علایم تا حدود زیادی ازبین رفت و به نزدیک به شش تا هفت ماه بود که دیگر این علایم را نداشتم واگر هم بود خیلی کم و گذرا.. اما الان حدود سه هفته ای هست که مدام درد رو در نقاط مختلف قلبم و اطراف قلب دارم. در طول روز بیشتر مواقع درد رو احساس میکنم و تپش دارم و بعضی مواقع این درد رو تو کتف چپ احساس میکنم. به نظرشما آیا این درد های آزاردهنده خطرناک هست یاخیر؟ لطفا در صورت امکان زودتر پاسخ دهید. ممنون
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما دوشنبه ۱۱ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام خير دردها خطرناك نيست لطفا مطلب پرولاپس ميترال رو در سايت بخوبي مطالعه نماييد
درحال دریافت اطلاعات