دستگاهی برای راحت تر خوابیدن شما

اگر همسرتان در شب هر سه دقیقه شما را از خواب بیدار کند، مسلما او را از تخت بیرون می کنید، اما یک ردیاب خواب جدید دقیقا همین کار را انجام می دهد تا به افراد بی خواب آموزش دهد چگونه سریعتر به خواب بروند.

به گزارش نبض ما به نقل از زومیت، بر اساس تحقیقات دانشگاه فلیندرز استرالیا، تیم (Thim) یک دستگاه ردیاب خواب پوشیدنی کوچک است که برای تنظیم مجدد چرخه خواب یک کاربر در طول دوره یک هفته ای طراحی شده است. دستگاه های ردیاب خواب بسیاری وجود دارند که می توانند در تختخواب به شما بپیوندند، اما بیشتر آنها مانند Juvo، Sleepsense سامسونگ و Sleepace RestOn، بر الگوهای خواب نظارت دارند و از داده های جمع آوری شده برای ارایه ترفندهایی برای داشتن خوابی بهتر استفاده می کنند. سایر دستگاه ها مانند FitSleep، طراحی شده اند تا سریعتر شما را به آرامش سرزمین خواب و خیال ببرند، اما کارشناسان در مورد علم پشت این دستگاه ها کنجکاو هستند.

بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه فلیندرز در آدلاید استرالیا،دستگاه ردیاب خواب Thim نقش فعال تری (و تحقیقات مورد حمایت) در بهبود الگوهای خواب دارد. محققان دریافتند افرادی که مشکل خواب دارند می توانند از طریق یک فرآیند به نام آموزش خواب مجدد، زودتر به خواب روند، در این فرایند آنها بارها و بارها احساس به خواب رفتن را تجربه می کنند. به گفته تیم تحقیقی، در هرشب فقط یک ساعت توقف در خواب، به مدت پنج شب متوالی، برای تغییر مجدد عادات فرد در یک چرخه ترمیمی کافی است.

پروفسور Leon Lake یکی از محققان مطالعات مذکور و همچنین مخترع ردیاب خواب Thim و عینک Re-Timer اذعان داشت: «دستگاه ردیاب خواب Thim بر تحقیق 10 ساله دانشگاهی استوار است که راهی بهتر برای بهبود خواب را به نمایش گذاشته است. اولین بار تحقیقات ما از طریق Thim به خانه ها راه یافته است».

کشش ناگهانی پوشش انگشت به دستگاه اعلام می دارد که شخص هنوز بیدار است، و این فرآیند تکرار می شود تا دستگاه پاسخی دریافت نکند. دستگاه می داند که آنها باید چرت بزنند، پس از آن سه دقیقه طول می کشد تا دوباره بلرزد و فرد را به آرامی بیدار سازد. از آنجا که فرد هنوز به خواب عمیق فرو نرفته، این یک وقفه خفیف است، که بدان معناست خواب دوباره بسیار عمیق نخواهد بود. ابزار پوشیدنی Thim هر سه دقیقه تا یک ساعت می لرزد، بعد از آن اجازه می دهد فرد بدون اختلال تمام شب را استراحت کند.

دستگاه ردیاب خواب Thim با چک کردن یک دقیقه ای، نسبت به بقیه پویشگران خواب دقیق تر می تواند فرآیند خواب را تحت نظر گیرد که مطالعات نشان می دهد این مساله می تواند به طور کلی اشتباه باشد. از طریق اپ های iOS و اندروید، دستگاه می تواند بر داده های معمول خواب نظارت و نمره خواب را محاسبه نماید، یا بر روی چرت زدن تنظیم گردد تا فرد خوابیده را دقیقا بعد از ۱۰ دقیقه خوابیدن بیدار نماید، که تیم مذکور ادعا می نماید بهترین مدت زمان برای یک چرت کامل بدون احساس ضعف و بی حالی همان ۱۰ دقیقه است.

این تیم در حال اجرای یک کمپین کیک استارتر به منظور جمع آوری کمک های مالی برای پروژه Thim است، که در آن برای هر دستگاه ۱۲۹ دلار استرالیا (معادل ۱۰۰ دلار آمریکا) در نظر گرفته شده است. بعد از گذشت ۲۰ روز از تاریخ شروع، کمپین به ۸۰ هزار دلار از هدف ۱۲۰ هزار دلاری اش دست یافته است، و اگر همه چیز بر طبق برنامه پیش رود، ردیاب خواب Thim در سال آینده وارد بازار می شود.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید