عمر طولانی تر با این ادویه ها

زنجبیل برای هاضمه

در غرب زنجبیل را به خاطر خواص دارویی ضدتهوع آن می‌شناسند. چینی‌ها آن را برای مصارف دارویی و آشپزی و اغلب در پختن غذاهای دریایی استفاده می‌کنند چرا که در قالب ماده‌ای سم‌زدا عمل کرده و از مسمویت ناشی از این نوع غذاها پیشگیری می‌کند. سوای این‌ها، زنجبیل حاوی ژرانیول هم هست، ماده‌ای که در مبارزه با سرطان نقش عمده‌ای دارد. زنجبیل خواص دارویی ضدالتهاب هم داشته که به تسکین درد، پیشگیری از لخته شدن خون و جلوگیری از آغاز سردردهای میگرنی کمک می‌کند.

همیشه‌بهار برای سرزندگی

در فرهنگ چینی، درخت کاج از دیرباز نماد سرزندگی و انرژی بوده است. از خواص دارویی آن می توان به آنتی‌اکسیدان موجود در آن اشاره کرد یعنی پیکنوژنول می‌تواند از سلول‌های درون‌پوشه‌ای (که جداره رگ‌های خونی و قلب را می‌سازند) در برابر آسیب ناشی از مولکول‌های رادیکال آزاد مراقبت کرده و از ساختار پوست محافظت کند. کاج، یکی از معدود آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند از سد خونی-مغزی عبور کرده و از سلول‌های مغزی در برابر آسیب‌های ناشی از ملکول‌های رادیکال آزاد در خون مراقبت کند.

سیر برای بالا بردن بنیه

تحقیقات نشان می‌دهد که آلیسین –ترکیبی فعال در سیر- می‌تواند از تصلب شرایین و انسداد عروقی پیشگیری کرده، کلسترول را کاهش داده و درصد شکل‌گیری لخته خون را کم کند و از طرفی کارکرد غده هیپوفیز را تحریک کرده، قند خون را متعادل نموده و مانع از بروز سرطان شود. سیر خواص دارویی ضدباکتری داشته و اغلب برای درمان عفونت‌های خفیف استفاده می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید