۳۰ ترفند مخفی و هیجان انگیز گوگل

حتما شما هم از موتور جستجو گوگل برای جستجوی قدرتمند هر نوع محتوای نوشتاری، عکس و فیلم بارها بهره برده اید؛ اما این موتور جستجو در کنار  اطلاعات ارزشمندی که می‌دهد، ترفند های شگفت انگیزی دارد که برای هر فردی جالب و سرگرم کننده است.

امروزه ، شاید کمتر کسی را یافت که نیازی به اینترنت و یا جستجو و کندوکاو در وب نداشته باشد و دقایق و ساعاتی را پشت رایانه منزل یا محیط کار مشغول به این کار نباشد. کاربری که روزانه چندین ساعت را با جستجو و گشت و گذار در وب و سایت های اینترنتی می گذراند ، با دریایی از اطلاعات و مقالات و سایت های مختلف روبرو می شود که اگر بخواهد به تک تک آنها سر زده و آنها را مطالعه کند، مطمئنا روزهای بسیار پرکار و خسته کننده ای را خواهد داشت.

با توجه به انبوه اطلاعات در فضای وب، یافتن اطلاعات و مقالات مورد نیاز یک فرد، کار ساده و راحتی نخواهد بود مگر این که بتواند با مهارت و دانش کافی به سایت های مورد نظرش دست پیدا کند.

علاوه بر این گوگل همیشه کاربران خود را به نحوی متعجب کرده است. این غول دنیای اینترنت فراتر از یک موتور جستجو عمل کرده و امکانات بسیاری را در اختیار کاربران به صورت رایگان قرار می دهد.

به عنوان مثال:

در موتور جستجو گوگل شما می توانید با کلیک بر روی Snake Game،  این بازی قدیمی گوشی های نوکیا را بر روی موتور جستجوی خود انجام دهید و لذت ببرید. و یا این که با کلیک برو روی Pac-Man می توانید در محیط سرچ خود بازی قدیمی و محبوب Pac-Man را انجام دهید و لذت ببرید.

یکی دیگر از این ویژگی ها را می توانید با این ترفند مشاهده کنید:

صفحه نخست موتور جستجو گوگل را باز و یکی از کلید واژه‌های tilt یا askew را در آن جستجو کنید. خواهید دید که نتایج جستجو به شکلی جالب کمی کج و مورب به شما نمایش داده خواهید شد.

همچنین اگر اهل نوستالژی باشید و دوست داشته باشید بدانید صفحه گوگل در سال ۱۹۹۸ چگونه و چه شکلی بوده است، کلیدواژه Google in ۱۹۹۸ را در این موتور جستجو وارد کنید و به اواخر دهه ۹۰ میلادی بروید. برای بازگشت به زمان حاضر، روی لینک Take me back to the present کلیک کنید.

در ادامه با نبض ما همراه باشید تا بتوانید موتور جستجو گوگل را وارونه و یا حتی به یک اقیانوس یا گیتار تبدیل کنید.

4.2/5 - (16 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید